Ritkaság
Szöveges ítélet
Immár, hogy 3. hónapja használom, árnyaltabb képet tudok róla festeni.
Az autó svájcból származik, igazolt 119.657km-rel lépte át a magyar határt.
A hazai bürokrácián túljutva (műszaki vizsga, KGFB, ocsmányiroda) az autóval már szabadon garázdálkodhatok országhatáron belül (még csak E rendszám van rajta).
Francia kocsikból átülve nagyon furcsa, főleg, hogy előtte olaszt sohasem vezettem. Minden kicsit máshol van, minden kicsit másképp működik; furcsa, de egyáltalán nem kényelmetlen. Az üléses kicsit kemények, de nem mondanám túlzottan kényelmetlennek. Viszont tiszták és nem szakadtak sehol. Az ajtókárpitot és a tetőkárpitot itt-ott elengedte a ragasztás, ezek remélem könnyen orvosolható dolgok.
A kormányzása sokkal pontosabb és közvetlenebb, mint amit eddig valaha vezettem. Talán kicsit túl van szervózva és nekem hiányzik a sebességfüggő rásegítés.
Elektromos szempontból szerencsére nem sok említésre méltó dolog van. Minden működik, kivéve a gyári órát és az első ködlámpákat.
A karosszéria egyben van, törve nem volt, csak a bal hátsó sárvédőn volt egy karcolás, amit javítottak, itt kicsit eltér a festékvastagság a többi elemétől. Néhány ajtó rányitás is van rajta.
A motor volt a fő indok, amiért ezt a kocsit választottam. 1.7 16V boxer, elöl hosszában (jav.) igazán ritkaságnak számít ezzel a motorral. A gyári kipufogón keresztül gyönyörűen szól, igazán élvezetes hallgatni és vezetni egyaránt. Ez a motor még nem az EURO szabvány által megfolytott szerkezet (hisz' EURO I-es). A cipótalp árnyékától is már oldalra billenti a kasztnit a motor, itt még 129 igazi ló hajtja az első kerekeket. A fogyasztás is (sajnos) ehhez mérten 10 liter körül mozog. Nem vagyok boyracer, sem streetracer, viszont egy padlógáz bármikor mosolyt tud csalni az arcomra.
A futómű érdekes része az autónak. Alapvetően sportos, kemény, néha imbolygásra hajlamos. Kis játékot enged, de a határát hamar eléri.
Elöl hátul tárcsafék lassítja, ennek megfelelően kellő hatékonysággal.
Összegzésképpen imádom, egy percig sem bánom megvételét, látszik rajta, hogy gondos gazdája volt és garázsban volt tartva.
Hibalista
- Kuplungpedál be volt esve, de fel lett töltve a fékolajtartály, le lett légtelenítve és a hiba elhárult. - Az első néhány kilóméteren megállt a benzinpumpa, az eladó átvállalta a cseréjét. - Az ültetőrügók gyárira lettek kicserélve. - Első futóműszilentek.
Ide hordtam szervizbe
Akitől vettem az autót, a benzinpumpát és a kuplungot ő javította, ingyen.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Papp LaciNem biztos, hogy a legolcsóbb, de gyors és megbízható.Csak rá bízom a kocsijaimat!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 119657 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | C2 1.4 HDi | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |