Kicsi, Drága de használható
Szöveges ítélet
2008 augusztusába vásároltuk Édesanyámnak a „Brumit” vagy ahogy ő hívja „MICROBIT” .
Sok Mopedautót végignéztünk mire megtaláltuk a nekünk legmegfelelőbb állapotú és esztétikailag legjobbat, az akkori felhozatalból, na és persze az árak alapján.
Másfél évi használat során, bár téli időszakban nem használjuk. Ez a kisautó városi használatra nagyon tökéletes, országútra nem nagyon való mert igen csak akadályozza a többi közlekedőt az alacsony sebessége miatt (max. 60km/h). Addig nem volt bajunk vele míg a hengerfejtömítés nem ment tönkre,bár erről mi tehetünk, nem vettük észre, hogy a víz szivárog az egyik vízcsőnél. A műszerfalon felgyulladó piros ikont pedig anyu nem figyelte és tovább közlekedett vele. Ez követően 2 hónap után kezdte nyomni a vizet a tágulási vezetéken. Mivel autószerelő vagyok így azonnal le állítottam anyut a használatáról. Mivel nem volt időm azonnal megjavítani, meg úgy is a téli időszak következett így várt a kicsike a javításra. Az idén februárba elérkezet a felújítás ideje. Mivel a hengerfejet le kellet szerelni, így a hozzá kapcsolódó dolgok is cserélve lettek.(hengerfejtömítés,vezérmű szíj) Még javításra szorult az önindító is mert időnként a bendix nem forgatta a motort ( kidobta).
Így az önindító is fel lett újítva. Mondjuk ez a sok városi használatnak is köszönhető a sűrű indítások és rövid menetek miatt. Ezeket a kisautókat nagyon olcsón lehet üzemeltetni, nekünk 4 literes fogyasztással üzemel, és szerencsére nem kell őket műszaki vizsgáztatni illetve környezetvédelmi vizsgálatra vinni. Bár nálunk még ezt is kitalálhatják az „okosok”.
Ahogy kötelezővé tették a hatósági jelzés (rendszámtábla) használatát is.
Ez 2009. Július 01.-től kötelező ezekre a járművekre, illetve a magyar hülyeség miatt a
„B” kategóriás jogosítvány.
Így a mi Brumink is át esett ezen a procedúrán , na ez egy három napos bürokrácia.
Először is az NKH. –nál kell bevizsgáltatni ami 26900Ft, majd ezt kővetően a VPOP-nál
a regisztrációs adót kell kiszámoltatni, ami a mi esetünkben a kocsi fiatal kora miatt (2004)
91500Ft volt. Az NKH-nál hiába állapították meg, hogy ez a jármű segédmotor, a VPOP-nál
csak a köbcentiméter szerint, nagymotornak veszik, így ezért kell ennyit fizetni.
Ezek után még van a rendszám kiváltása az okmány irodában ami 3500Ft,és még a forgalmi engedély(Igazolólap) ami még 4500Ft.
Na visszatérve a kisautóhoz, ebben a kocsiban egy LOMBARDINI LDW 502M3 tipusú 505ccm –es két hengeres Diesel motor üzemel ami nem éppen a legcsendesebb motor.
De a többi motor (Kubota,Yanmar) –hoz képest csendesebb,bár ez a motor is fűnyírókba és kerti traktorokban használatos, így a motor alkatrészei is ilyen helyekről szerezhető be.
Lombardini képviselet Lajosmizsén található igy én is innen szereztem be a hengerfejtömítést, (16638Ft) és a vezérműszíjat 108 fogú(20000Ft) na meg persze a postaköltség(2500Ft).Bár ezek az árak a méretek alapján elég húzosak mivel ez a tömítés sem nagyobb mint egy
Kis Polszki-é a vezérműszíj is hasonló autóknál használatosokéval, Pl.:Volkswagen Polo 1,4D 107fogú(7000Ft), és az sem hajt meg több alkatrészt és még nagyobb az erőhatás is.
Az őnindító felújítása ,bendix cserével (eredeti BOSCH) 22000Ft volt.
A belső kialakítása már inkább gépkocsiszerű mivel nagyon sok alkatrészt használnak ezekből. (Pl.: Renault Twingó-ból,; űlés, ajtózár, gépháztetőzár; Citroen Saxo,; fűtőmotor egység + kapcsoló, kormánykerék , irányjelző és fényváltó kapcsoló,ablaktörlő kapcsoló.
Mondjuk ez nem is lehet annyira furcsa, mivel ez a kis autó is Francia gyártmányú.
A belső kialakítása is nagyon otthonos, mivel központi zár, elektromos ablakok, 4 hangszórós autórádió is van benne. Bár a motor hangja eléggé behallatszik és ennek a csökkentése még hátra van, hogy csendesebb legyen ,de azért még elviselhető a rövid távolságokon történő használat során. A fékjei is jók mivel ez a típus elől-hátul is tárcsafékkel rendelkezik.
Téli időszakban is jól használható, mivel jó fűtése van, a Saxo-ból való egységek miatt .
Ezért csak ajánlani tudom azoknak akik szeretik az ilyen járműveket, a könnyű parkolás és a kis üzemeltetési költséget figyelembe véve.( Kötelező felelősség biztosítási díj egy évre 2650Ft a K H biztosítónál) Mindent együtt véve városba jól használható lehet vele tartani a forgalom ritmusát 35km/h –ig jól gyorsul utána már lassabban de a 45km/h –ás megengedett sebességet könnyedén viszi. Aki pedig ilyet vásárol az lehetőleg szerelővel menjen és még ami nagyon fontos, hogy a forgalomba helyezéshez szükséges külföldi okmányok (Typenschein,forgalmi engedély,kétnyelvű adás-vételi szerződés) meglegyen.
Hibalista
- Hengerfejtömítés,önindító,a többi a karbantartás részét képezi
Ide hordtam szervizbe
saját magam
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Típus ismeret hiánya miatt egy moped rajongó szóbeli segítsége telefonon (B.Sándor Szeged) De ő megtalálható az Aixam index fórumon
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 23750 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 1600 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | egyelőre meg marad |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |