Imádnivaló picurka pöszörgő
Szöveges ítélet
Viszonylag olcsón sikerült hozzájutnom a kicsikémhez, rögtön megszerettem. Nagyon megbízható kis jármű, a felsoroltakon kívül eddig más gond nem volt vele, igen remekül gyorsul, keveset eszik, eddig mindenhova elvitt ahova kellet, mondjuk nagyon vigyázok is rá.
Először a gázolajcső repedt meg, azt megtoldottam szépen másik csővel. Utána nem sokkal a váltómű egyik fogaskerekének rögzitése adta be a kulcsot, nem ment se előre se hátra, a hibát ékpálya szakszerű kialakitásával és ékkel orvosoltuk. (ezer köszönet érte Laci barátomnak!!!)
Egyúttal már a rossz szimeringeket, és az egyik szakadt gumiharangot is kicseréltük.
Utána elment minden áram az autóban, egy igen rusnya elektromos kókányolás miatt, de aznap délután minden elektromos kötést rendbetettem.
Az autó rettenetesen kényelmes, a közel 180 centimmel simán beleférek :), és két személlyel is viszi dobnak felfelé a 65km/h-t!
Azóta kiválóan megy, és minden reggel várom hogy beleülhessek :)
Frissítés: 2012.06.17
Túl már a második olajcserén is, nőttek a tapasztalatok is a falatka autóval. Egyszer tavasszal észrevettem, hogy hidegen-melegen baromi nehezen indul az autó. Kicseréltem a gázolajszűrőket, de a helyzet nem változott. Persze ismerősök rögtön megijesztettek azzal, hogy adagolószerviz, végül a hiba forrása az volt, hogy lelevegősödött az üzemanyagrendszer. A problémát tökéletesen orvosolta egy csőbe iktatható visszacsapó szelep (traktorosboltban kapható), azóta nincs üzemanyagproblémám. Olajcserével kapcsolatban, a motor eredeti ajánlása szerint 15W40 tipusú olaj kell bele, de próbából - a családi Opelben nagyon jól bevált - GM márkájú, 10W40 félszintetikus olajat töltöttem. Meg kell hogy mondjam, nem bántam meg. Hidegen csendesedett, egyenletesebben járt, és melegen alapjáraton, nagyságrendekkel csendesebb lett. Szép tavaszi időben a fogyasztása szépen lemegy 3liter alá, még városban is, az eddigi rekordom 2,3l/100km-re. Semmilyen más autóért nem adnám oda.
Hibalista
- Irányváltó fogaskerék rögzítése elengedett ->javitás ékpályával,ékkel - Váltómű szimering csere, engedte az olajat, - Gázolajcső elrepedt, de könnyen javítható volt - Elektromos kókányolások kijavítása - Ezeken kívül eddig csak olajat cseréltem és tankoltam :) - Féltengely gumiharang - Akkumlátor csere (kölcsönakku volt benne) - Visszacsapó szelep beszerelése az adagoló elé - Trapéz szilent; Dacia-é jó bele, csak a külsejéből 1mm-t le kell esztergálni - - -
Ide hordtam szervizbe
Én
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Apukám, köszönet neki!!!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 68892 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző autója? | motoroztam | Következő autója? | életem végéig a kis piros marad ;) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |