874 450 km
Szöveges ítélet
Háttértörténet:
Apám ´97-ben került a céghez, kábé egy év munkanélküli kényszerpihen? után. Rögtön hazahozott egy 6 éves Kadett kombit, ilyen hülye haszongépjárm?sített felépítménnyel szerelve. Gyakorlatilag ez egy kombi hátsó ülések nélkül, helyette jó nagy raktérrel, 1800 liternek írja a gyár. Életemben akkor ültem el?ször normális autóban, el?tte volt egy ezerhatos Ladánk, ami persze jó kocsi volt, csak 93 telén, két felsózott autópályás ausztriai út után teljesen szétrohadt. Emlékszem, gyerekfejjel tökre viccesnek tartottam, hogy hüvelykujjal át tudom nyomni a motorháztet?t. Apám már akkor sem értette a viccet... Volt egy másik autónk is, az Trabant volt, és anyám vezette. Err?l ennyi elég is.
A Kadett ´97-ben nagyon nagy élmény volt számomra. Az osztályunkba sok helyi adócsaló vállalkozó meg orvos burzsuj gyereke járt, apám ugye munkanélküli volt, anyám meg tanár. Ennek eredménye volt, hogy kábé általános harmadik óta folyamatosan azt hazudtam, hogy frankó nyugati kocsink van. Minden szép is volt, harmadikban még el is hitték a Ferrarit...Ötödikben már nehezebben vették be a Mercédeszt, hetedikben meg kiderült, hogy az Opelünk típusszáma 601s.
Ezen fejlemények után érthet?, hogy miért is ért fülig a szám, amikor apám bejárt az udvarba a céges Kadettal. Fehér szín, m?b?r bels? (osztálytársaknak b?r), ezerhetes motor, simán ment 110-et.
Apám cégénél volt egyébként két 1.7-es Fiat Tipo is. Bölcs autószakért?, mérnökember és korához ill?en kell? mennyiség? ökölszabályok lévén az Opelt hozta haza. Mivel akkor már 6 éve szolgált az autó az olasz-magyar (!!!) cégnél, valószín?leg elég hányattatott sorsa lehetett. Ennek els? jele volt, hogy nem volt benne olaj, semennyi sem. Nem baj, ment. Ezek után apám, rosszabb id?kre számítva folyamatosan szervizeltette. Ráérezhetett arra, hogy sokáig nem lesz más cégautó. Kapott rendesen olajat, ami elromlott, ki lett rajta cserélve. Gyakorlatilag családi autóként használtuk, sajnos kétüléses volta ezt kissé korlátozta. Nem baj, legalább anyám nem ért hozzá...
98-ban kaptam meg a jogsimat. Egy 1.0-ás suzukin tanultam meg vezetni. A suzuki után az els? megrázó élmény volt, hogy az Opel nem fullad le. Meg hogy úgy általában megy, ha a gázra lépek. Sokat használtam, persze mindig csak miután apám megjött a munkából. A gázolaj ugye céges számlára ment, vihettem ahová akartam. 18 éves korom óta gyakorlatilag ezzel az autóval éltem/élek együtt, ezért persze elfogult is vagyok. Balatoni kiruccanások, csomagtérben gitározások, pesti albérletbe költözés (és átköltözések), nyári kempingek, és persze a kedvenc lányhoz is mindig ezzel mentem. Kifejezetten jónak tartom, hogy nincs benne autórádió, így mindig tudjuk benne énekelni a Bohemian Rhapsodyt.
2002-ben a cég, ahol apám melózott megsz?nt, apám szerencsére talált munkát egy cégnél, persze éhbérért. Utolsó gondolattal 10 forintért megvette otthonra a Kadettet. Azóta sajnos 10 forintot sem tudtunk rákölteni, így lassan az enyészeté lesz az autó, ezt nagyon sajnálom. Ha jól számolom, kábé életem egyharmadát ezzel a kocsival együtt töltöttem el.
Technika:
1.7-es dízel a jószág, most 874 450 kilométerrel. Ez csak hozzávet?leges adat, mivel az autóban nincs százerzes számláló. Annyit biztosan tudok, hogy ötször fordult át mér?, mióta én ismerem, az el?tte eltöltött 6 éves céges múlt alapjában a 300 ezer a biztos, de nem csodálkoznék, ha több lenne benne. A motor egyébiránt felújítva nem volt. ´98 környékén még megfutotta a 155-öt óra szerint, ma 130 fölé már nehéz hajszoli, és nem is merészelem. Másfél éve kipróbáluk a gyorsulását, 17,5 volt 100-ra, ez nem rossz. A gyári is 18-at ad meg, szerintem ?k nem merték eléggé kihúzatni a 3-ast:) Ez egyébként hihet? adat, a fokozatkiosztás olyan, hogy az els? 4 sebesség nagyon rövid, még a 4. sem direkt, az ötödik viszont nagyon hosszú. Valószín?leg ennek is köszönhet? a stabil 5.5-ös átlag város/országúti használatban. 40 literes tankja van, nyáron autopályán még most is 900 kilométert megyek el vele, ez b?ven 4,5L/100 Km alatt van. Általában nem szeretem a német autókat, de azt mondom, valamit mégiscsak tudhatnak ezek a fritzek. A dízelmotor egyébként jól húz, nagyon kényelmes vezetni. A váltója is egész jó, az újabb astrákban sokkal gyatrábbak vannak.
Az autó h?tése/f?tése elég rossz. A h?t? gyakran lyukad ki, átlag 50 ezer kilométerenként. A f?tés dízel mivolta miatt kifejezetten halovány. Jelenleg (azaz ezentúl mindig) a ventillátor is rossz.
A futóm?ve betonkemény, valószín?leg az amúgy is kemény Kadett felfüggesztést átértelmezték a teherszállításhoz. Ennek megfelel?en az útfekvése meglep?en jó, sajnos azonban nagyon orrnehéz (elöl a dízelmotor, hátul az üres raktér), így elég érdekes trükkökre képes vizes úton.
A kipufogórendszer elég gázos, úgy kétszázezer kilométerenként cserélni kell. Aki nem próbált még hideg dízelt törött kipufogóval, annak melegen ajánlom. 160 decibel hangszórók nélkül, hangnyomásversenyen biztosan indulhatna.
A karosszéria 3-4 éve kezdett el rohadni, 2 éve a bontóból a fél autót kicseréltük 40 ezer forintért (motorháztet?, hátsó dobok, els? ajtók üveggel, hátsó ajtók üveggel, lökhárítók). Szerencsére fehér színben minden van:)
Egyébként az autó sosem romlott el úgy, hogy valami nagy baja lett volna, pl. sosem hagyott ott az út mellett. Eladni ennyi kilométerrel úgysem lehetne sohasem, úgyhogy addig marad nálunk, amíg végképp meg nem hal. Egyébként sem adnám el soha, túl sok emlék f?z hozzá. Egyszer, ha lesz rá pénzem, megjavíttatom. Nekem más autó úgysem kell.
Hibalista
- Minden
Ide hordtam szervizbe
Annyi volt, hogy már nem is emlékszem rá. Apám unokaöccse a helyi suzuki szervizben valami nagy májer, nála szoktuk minimálpénzért megcsináltatni az autót, csak mindig elb*sznak valamit, úgyhogy néha itt-ott bepróbálkoztunk. Persze a magunkfajta olcsójánosokat alapból kisz?rik a ravasz szerel?k, és sz*rnak ránk magasról, ennek eredménye is van.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 300000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 550000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | nem lesz |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
