A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Kadett (1984-1993)

Kadett 1.7D 

Az ítélet értékelése
4,4(5 db)

874 450 km

Szöveges ítélet

Háttértörténet:

Apám ´97-ben került a céghez, kábé egy év munkanélküli kényszerpihen? után. Rögtön hazahozott egy 6 éves Kadett kombit, ilyen hülye haszongépjárm?sített felépítménnyel szerelve. Gyakorlatilag ez egy kombi hátsó ülések nélkül, helyette jó nagy raktérrel, 1800 liternek írja a gyár. Életemben akkor ültem el?ször normális autóban, el?tte volt egy ezerhatos Ladánk, ami persze jó kocsi volt, csak 93 telén, két felsózott autópályás ausztriai út után teljesen szétrohadt. Emlékszem, gyerekfejjel tökre viccesnek tartottam, hogy hüvelykujjal át tudom nyomni a motorháztet?t. Apám már akkor sem értette a viccet... Volt egy másik autónk is, az Trabant volt, és anyám vezette. Err?l ennyi elég is.
A Kadett ´97-ben nagyon nagy élmény volt számomra. Az osztályunkba sok helyi adócsaló vállalkozó meg orvos burzsuj gyereke járt, apám ugye munkanélküli volt, anyám meg tanár. Ennek eredménye volt, hogy kábé általános harmadik óta folyamatosan azt hazudtam, hogy frankó nyugati kocsink van. Minden szép is volt, harmadikban még el is hitték a Ferrarit...Ötödikben már nehezebben vették be a Mercédeszt, hetedikben meg kiderült, hogy az Opelünk típusszáma 601s.
Ezen fejlemények után érthet?, hogy miért is ért fülig a szám, amikor apám bejárt az udvarba a céges Kadettal. Fehér szín, m?b?r bels? (osztálytársaknak b?r), ezerhetes motor, simán ment 110-et.
Apám cégénél volt egyébként két 1.7-es Fiat Tipo is. Bölcs autószakért?, mérnökember és korához ill?en kell? mennyiség? ökölszabályok lévén az Opelt hozta haza. Mivel akkor már 6 éve szolgált az autó az olasz-magyar (!!!) cégnél, valószín?leg elég hányattatott sorsa lehetett. Ennek els? jele volt, hogy nem volt benne olaj, semennyi sem. Nem baj, ment. Ezek után apám, rosszabb id?kre számítva folyamatosan szervizeltette. Ráérezhetett arra, hogy sokáig nem lesz más cégautó. Kapott rendesen olajat, ami elromlott, ki lett rajta cserélve. Gyakorlatilag családi autóként használtuk, sajnos kétüléses volta ezt kissé korlátozta. Nem baj, legalább anyám nem ért hozzá...
98-ban kaptam meg a jogsimat. Egy 1.0-ás suzukin tanultam meg vezetni. A suzuki után az els? megrázó élmény volt, hogy az Opel nem fullad le. Meg hogy úgy általában megy, ha a gázra lépek. Sokat használtam, persze mindig csak miután apám megjött a munkából. A gázolaj ugye céges számlára ment, vihettem ahová akartam. 18 éves korom óta gyakorlatilag ezzel az autóval éltem/élek együtt, ezért persze elfogult is vagyok. Balatoni kiruccanások, csomagtérben gitározások, pesti albérletbe költözés (és átköltözések), nyári kempingek, és persze a kedvenc lányhoz is mindig ezzel mentem. Kifejezetten jónak tartom, hogy nincs benne autórádió, így mindig tudjuk benne énekelni a Bohemian Rhapsodyt.
2002-ben a cég, ahol apám melózott megsz?nt, apám szerencsére talált munkát egy cégnél, persze éhbérért. Utolsó gondolattal 10 forintért megvette otthonra a Kadettet. Azóta sajnos 10 forintot sem tudtunk rákölteni, így lassan az enyészeté lesz az autó, ezt nagyon sajnálom. Ha jól számolom, kábé életem egyharmadát ezzel a kocsival együtt töltöttem el.


Technika:

1.7-es dízel a jószág, most 874 450 kilométerrel. Ez csak hozzávet?leges adat, mivel az autóban nincs százerzes számláló. Annyit biztosan tudok, hogy ötször fordult át mér?, mióta én ismerem, az el?tte eltöltött 6 éves céges múlt alapjában a 300 ezer a biztos, de nem csodálkoznék, ha több lenne benne. A motor egyébiránt felújítva nem volt. ´98 környékén még megfutotta a 155-öt óra szerint, ma 130 fölé már nehéz hajszoli, és nem is merészelem. Másfél éve kipróbáluk a gyorsulását, 17,5 volt 100-ra, ez nem rossz. A gyári is 18-at ad meg, szerintem ?k nem merték eléggé kihúzatni a 3-ast:) Ez egyébként hihet? adat, a fokozatkiosztás olyan, hogy az els? 4 sebesség nagyon rövid, még a 4. sem direkt, az ötödik viszont nagyon hosszú. Valószín?leg ennek is köszönhet? a stabil 5.5-ös átlag város/országúti használatban. 40 literes tankja van, nyáron autopályán még most is 900 kilométert megyek el vele, ez b?ven 4,5L/100 Km alatt van. Általában nem szeretem a német autókat, de azt mondom, valamit mégiscsak tudhatnak ezek a fritzek. A dízelmotor egyébként jól húz, nagyon kényelmes vezetni. A váltója is egész jó, az újabb astrákban sokkal gyatrábbak vannak.
Az autó h?tése/f?tése elég rossz. A h?t? gyakran lyukad ki, átlag 50 ezer kilométerenként. A f?tés dízel mivolta miatt kifejezetten halovány. Jelenleg (azaz ezentúl mindig) a ventillátor is rossz.
A futóm?ve betonkemény, valószín?leg az amúgy is kemény Kadett felfüggesztést átértelmezték a teherszállításhoz. Ennek megfelel?en az útfekvése meglep?en jó, sajnos azonban nagyon orrnehéz (elöl a dízelmotor, hátul az üres raktér), így elég érdekes trükkökre képes vizes úton.
A kipufogórendszer elég gázos, úgy kétszázezer kilométerenként cserélni kell. Aki nem próbált még hideg dízelt törött kipufogóval, annak melegen ajánlom. 160 decibel hangszórók nélkül, hangnyomásversenyen biztosan indulhatna.
A karosszéria 3-4 éve kezdett el rohadni, 2 éve a bontóból a fél autót kicseréltük 40 ezer forintért (motorháztet?, hátsó dobok, els? ajtók üveggel, hátsó ajtók üveggel, lökhárítók). Szerencsére fehér színben minden van:)
Egyébként az autó sosem romlott el úgy, hogy valami nagy baja lett volna, pl. sosem hagyott ott az út mellett. Eladni ennyi kilométerrel úgysem lehetne sohasem, úgyhogy addig marad nálunk, amíg végképp meg nem hal. Egyébként sem adnám el soha, túl sok emlék f?z hozzá. Egyszer, ha lesz rá pénzem, megjavíttatom. Nekem más autó úgysem kell.

Hibalista

- Minden

Ide hordtam szervizbe

Annyi volt, hogy már nem is emlékszem rá. Apám unokaöccse a helyi suzuki szervizben valami nagy májer, nála szoktuk minimálpénzért megcsináltatni az autót, csak mindig elb*sznak valamit, úgyhogy néha itt-ott bepróbálkoztunk. Persze a magunkfajta olcsójánosokat alapból kisz?rik a ravasz szerel?k, és sz*rnak ránk magasról, ennek eredménye is van.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1991
Kényelem (3) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 300000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 550000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója? nem lesz
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Kadett 1984

További ítéletek (240 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

"A zöld sárkány (tűz nélkül)"

Kadett 1.3i kat. automatic - 1987
2009.11.09 4700   4,0

„Gyöngy a sárban”

Kadett 1,4 LS - 1991
1999.11.30 30000   -

"Faék"

Kadett 1.3 Ls - 1986
1999.11.30 40000   -

1 tonna tiszta szemét

Kadett 1.3 LS - 1987
2009.03.05 5000   1,0

1.5 TD LS

Kadett csühög? - 1989
1999.11.30 3000   1,0

3in1 Bordó villám

Kadett 1.4i - 1990
1999.11.30 21000   -

5liter alatt-160 felett

Kadett kadett 1.6 D - 1987
2007.12.22 50000   -

A

Kadett 1,4 Limuzin - 1989
1999.11.30 10000   -

A 20 éves gépállat

Kadett Kadett 1,4 S - 1989
1999.11.30 60000   -

A CSALÁDUNK KADIKÁJA /2006-/

Kadett 1,2s - 1988
2009.06.18 5000   -

A FEHÉR KOMBIAUTÓ

Kadett OPEL KADETT CARAVAN 1.4S FUN - 1991
2008.02.06 100000   -

A GSI "kis testvér"

Kadett 1.3i - 1986
1999.11.30 10000   -

A Kadi - az első szerelem

Kadett Opel Kadett 1.3 LS - 1989
1999.11.30 115000   4,5

A Vörös báró

Kadett GSI 8V - 1989
1999.11.30 5000   1,0

A barátaim "sportgép"-nek hívják:)

Kadett 1.3 GT - 1986
1999.11.30 0   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 16

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)