Trágyapumpa
Szöveges ítélet
Akkoriban más lehetőség nem lévén, kinéztem magamnak a helyi járműboltban (igen, akkor még volt ilyen jellegű állami üzlet) egy 250-es ETZ-t. Napi rendszerességgel látogattam a kirakatot, majd amikor végre sikerült összekuporgatni a pénzt, lazán beléptem az ajtón... és szembesültem vele, hogy két napja áremelés történt. Így aztán egy 125-ösre futotta. Két változat is várta a vevőket lezsírozva egy-egy fadobozban, egy ezüst és egy ezüst. Így aztán az ezüstöt választottam.
A tankról a farmernadrág könnyedén leszedte a festést, több ezüst színű MZ-n is megfigyeltem ezt a jelenséget. Ha a fehér alapozót is sikerült ledörzsölgetni, végül is nem volt túl feltünő a festékhiány, a fém is nézhető ezüst festésnek és az legalább csillogott. (Kivéve eső után, mert akkor inkább rozsdásodott.)
Szerencsére a jószág a végletekig igénytelen volt, így inkább jó hangulatban a kilómétereket, nem pedig a negatív tapasztalatokat gyűjtöttem rajta ülve. Talán csak a következőket lehet hibának felróni:
Az első egydugós / egytárcsás féket feltehetőleg egy korabeli japán típusról másolhatták, inkább kevesebb, mint több sikerrel. Hatékonyságán többen is úgy próbáltak javítani, hogy szereztek egy másik teleszkópot, amelyen szintén volt felfogatási hely a fék számára. Igaz, hogy ez előre nézett, de mégis remekül bevált. Egy idő után a műszaki vizsgákon a feljavított fékes ETZ-ket nem engedték át, így aztán a féktuning "kiment a divatból".
Az ötödik sebesség még overdrive-ként használva is vicc volt, inkább lassító-lefullasztó fokozatként lehetne definiálni. Nem, hogy gyorsulni, de a sebességet tartani is képtelenség vele, a legenyhébb emelkedő is komoly kihívást jelentett az áttételnek. Sík terepen élők tervezhették. Bár... láttátok már, hogy merre van Zschopau?
Hibalista
- Viszonylag keveset használtam, nem romlott el rajta semmi. Egy olajfoltnak köszönhető bukta után utángyártott óratartó konzolt kellett rá applikálni, amit házilag kiviteleztem, csakúgy, mint a többi karbantartási feladatot.
Ide hordtam szervizbe
Egy ilyen jellegű motornál értelmetlen lett volna bárminemű javítási feladatot mással elvégeztetni. Annyira egyszerű, mint a faék és a sarki "fűszeresnél" is lehet hozzá alkatrészt kapni a mai napig.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
