A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Mz » Etz 125 1984 (123)

Etz 125 1984 (123) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Trágyapumpa

Szöveges ítélet

Akkoriban más lehetőség nem lévén, kinéztem magamnak a helyi járműboltban (igen, akkor még volt ilyen jellegű állami üzlet) egy 250-es ETZ-t. Napi rendszerességgel látogattam a kirakatot, majd amikor végre sikerült összekuporgatni a pénzt, lazán beléptem az ajtón... és szembesültem vele, hogy két napja áremelés történt. Így aztán egy 125-ösre futotta. Két változat is várta a vevőket lezsírozva egy-egy fadobozban, egy ezüst és egy ezüst. Így aztán az ezüstöt választottam.

A tankról a farmernadrág könnyedén leszedte a festést, több ezüst színű MZ-n is megfigyeltem ezt a jelenséget. Ha a fehér alapozót is sikerült ledörzsölgetni, végül is nem volt túl feltünő a festékhiány, a fém is nézhető ezüst festésnek és az legalább csillogott. (Kivéve eső után, mert akkor inkább rozsdásodott.)

Szerencsére a jószág a végletekig igénytelen volt, így inkább jó hangulatban a kilómétereket, nem pedig a negatív tapasztalatokat gyűjtöttem rajta ülve. Talán csak a következőket lehet hibának felróni:

Az első egydugós / egytárcsás féket feltehetőleg egy korabeli japán típusról másolhatták, inkább kevesebb, mint több sikerrel. Hatékonyságán többen is úgy próbáltak javítani, hogy szereztek egy másik teleszkópot, amelyen szintén volt felfogatási hely a fék számára. Igaz, hogy ez előre nézett, de mégis remekül bevált. Egy idő után a műszaki vizsgákon a feljavított fékes ETZ-ket nem engedték át, így aztán a féktuning "kiment a divatból".
Az ötödik sebesség még overdrive-ként használva is vicc volt, inkább lassító-lefullasztó fokozatként lehetne definiálni. Nem, hogy gyorsulni, de a sebességet tartani is képtelenség vele, a legenyhébb emelkedő is komoly kihívást jelentett az áttételnek. Sík terepen élők tervezhették. Bár... láttátok már, hogy merre van Zschopau?

Hibalista

- Viszonylag keveset használtam, nem romlott el rajta semmi. Egy olajfoltnak köszönhető bukta után utángyártott óratartó konzolt kellett rá applikálni, amit házilag kiviteleztem, csakúgy, mint a többi karbantartási feladatot.

Ide hordtam szervizbe

Egy ilyen jellegű motornál értelmetlen lett volna bárminemű javítási feladatot mással elvégeztetni. Annyira egyszerű, mint a faék és a sarki "fűszeresnél" is lehet hozzá alkatrészt kapni a mai napig.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1989
Kényelem (6) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mz

További ítéletek (211 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Ts 150 - 1984
2017.01.07 10000   -

Csak ésszel!

Etz 250 1981 (243) - 1986
2007.02.16 10000   -

2év történet egy kis etz-vel

Etz 125 1984 (123) - 1987
1999.11.30 5000   -

300 as impulzus

Ts 250 1973 (243) - 1980
1999.11.30 10000   5,0

A "Csúzli"

Ts 125 1973 (123) - 1980
2007.01.20 0   -

A Büszke Piroska

Etz 250 1981 (243) - 1984
2008.06.05 10000   4,5

A Második...

Etz 251 1988 (243) - 1990
1999.11.30 10000   -

A Szocik ideje lejárt

Etz 250 1981 (243) - 1983
2007.01.18 2000   -

A faceliftelt szocializmus

ETZ 251 - 1990
2015.12.17 30000   3,3

A frigid szerető

ETZ 250 - 1986
2010.11.08 0   -

A hűséges társ

Etz 125 1984 (123) - 1986
1999.11.30 4000   -

A jó öreg peres

Ts 250 1973 (243) - 1979
2007.05.03 3000   -

A jó öreg perkó

Ts 250 1973 (243) - 1978
2007.08.29 1000   -

A kicsi túramotor...:))!

ts 125 - 1984
2011.01.23 20000   -

A kis TS

Ts 125 1973 (123) - 1975
1999.11.30 5000   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 15