A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Mz » Ts 125 1973 (123)

Ts 125 1973 (123) 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Imádnivaló zajos pörgős kis tündérvirágoskertem :D

Szöveges ítélet

Igazi NDK especiál!! :) Az MZ nemzetség egyik meghatározó modellje, a mindezeket megalapozó vérbeli TROPHY-k után.
Ez eredetileg egy TS 125/1-es tipusú motor. 1977-ben gyártották, de a legelső tulaj akitől vásároltam, az csupán 1978-ban vette meg boltból, Budapesten. Valójában 1978 március 7.én lett először üzembe helyezve. A vétel napján sajna szembe találtam magamat a dugult kipufogójával, de egy csere megoldotta a fojtási problémákat :D
Becsülöm, és vigyázok rá, mivel életem legeslő fizetéséből vettem 25.000 forintért papirokkal, rendszámmal, első gazditól, aki sajnos a megvétel után egy hónappal elhalálozott. :(
Nagyon ismert, és közkedvelt tipus, Magyarba sok típusa/változata jött be, és a mai napig elérhető motorkerékpár. Ahogy a francia reklámok is irták /Trophy Sprint/. (de ugye nem ezt jelenti valójában, hanem Teleskopgabel und Schwinge, ugyanúgy mint nálunk a TL Pannónia volt. - teleszkóp és lengővilla megjelölése -). Na a lényeg hogy eltalálták, Valóban fürge motor! Közismert, és minden terepen használható. Kezdetben sok problémám volt vele, DE EZ IS CSAK AZÉRT, mert nem voltam eléggé tanult motorszerelésből. Nem sok mindenhez értettem. 3 éve motorozom vele, de még mindig meg van. Azt kell róla nagyvonalakban tudni, hogy egy jó beszabályozással sok ezer kilométert kibír (persze csakis akkor ha a motor a műszaki használhatóságának a határán belül van).
Megesküdtem hogy sosem válok meg tőle. Az előző tulaj is féltette, csakis olyan emberre akarta hagyni, aki vigyáz rá. És tudom hogy nálam jó kezekben van. Rajta tanultam (tanulok még mindig is) vezetni. TÖKÉLETES TANULÓMOTOR. És ugye az embernek mindig van mit tanulnia.
Egyszerű, könnyen átlátható gyújtás, motorblokk-felépités, és elektromos rendszer.... Bár a 6 voltot keveslem. Főleg éjszakai vezetésnél olyan, mint sötét pincében a gyertya. :D csak pislákol, magyarul életveszélyes. Olyankor muszály vagyok lecsökkenteni a sebességet 70 alá, mert "látni" lehet mindent, csak GYENGÉN. Aki ilyen motort szerez be, az ne is álmodjon személyszállításról, mert a motor csak szenved, a kerekek meg lelapulnak mint szar a gazban, és viszontlátást mond a kanyarstabilizáció. Páran már mondták hogy fel lehet rá alakitani a generátort is, de én még odáig nem jutottam el. Ennyire nem szeretném szétberhelni, a főbb részeit inkább meghagyom gyáriasan, és sajnálkozok rajta hogy nem a legjobb, minthogy tipusidegen dolgok legyenek rajta.
Nem akartam különleges motort faragni belőle, csupán biztoságosabbá, és könnyebben kezelhetőbbé akartam tenni. Ezért is raktam rá olyan cuccokat, amikkel gyárilag nem volt felszerelve: Tárcsafékrendszert, előre plexit (kicsit sufnisra sikerült, de sokat véd), lábvédő lemezeket, oldalcsomagtartókat, hátsó bukósisak-boxot, ETZ kezelőszerveket, túrakormányt. Mindezekkel minden sokkalta kényelmesebb lett, mint egy kisebb túramotoron. A 125 köbcentit erőtlennek, és kevésnek találtam, ezért mikor megvétele után, körülbelül a beletett ezredik kilométeren szétment a gyújtásoldali főtengelycsapágy, akkor a teljes blokkfelújításnál elcseréltem ezt a hengert egy 150-esre, amit újra kellett fúrni. Továbbá ami még számit, hogy gyári használatlan dugót sikerült bele szereznem. Igy csökkent a fogyasztás is (jelenleg is 3.8-4 közötti), és erősebb lett 2-3 lóerővel. A váltó könnyen és puhán jár, szerintem elbirna egy 5. sebességi fokozatot is, de hát ez a 60-as 70-es években nem volt még divat. Nagyon jól gyorsul, szerintem városban túl is teljesit. Országútra viszont kevés (a mai haladó forgalomhoz képest). Nem szoktam gyilkolni a gépet, ezért is az utazó tempó 75-80 között van általában. Nem egy sportmotor, de büszke vagyok rá, mert sok helyre elvitt, és kora ellenére nagyon megbizható, és ez már magába Sokat Mondó!! A hengerfúrás óta 6300 km van benne, és nem volt eddig semmi baja, szolgál mint egy katona, alapjárata pedig mint a svájci óráé. :) Szóval imádom, és minden nap használom, munkába járásra, elszaladni valahová, városok közt mozogni... Egyszerűen Mindenre jó a kis TS "125"!! :-)

Hibalista

- nem rögtön, hanem idővel...
- feszültségszabályozó, gerjesztést befolyásoló ellenállás, fékek kopottak voltak (csere), akku, a 35.ezredik kilométeren főtengelyes lett, égők cseréje...
- Egyébként semmi komoly probléma, sok-sok éven át, mind a mai napig.

Ide hordtam szervizbe

Én.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

ééén :)

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1977
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 34849
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mz

További ítéletek (209 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.