A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Mz

ETZ 125 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Letűnt kor emléke

Szöveges ítélet

Ifjú korom legszebb emlékei fűződtek ehhez a géphez,hatalmas kirándulások,nyaralások,túrák a haverokkal. Az ország minden táját bejártuk,néha utassal is. Zsír újan vásároltam még a jászberényi áruház műszaki osztályán, 24.500 forintért. Hazai viszonylatban még "menő" gépnek és korszerűnek is számított (még csajozni is nagyon lehetet vele). A kis MZ kb.36.000 kilométer alatt semmi hibát nem produkált! Csupán esések miatt kellett olykor egy-egy indexburát, kuplungkart, fékkart cseréni,meg persze a felgörbült lábtartót egy csővel visszahajlítani :)A motor teljesítménye persze nem egy világszám,de ha az ember annak idején már ésszerűen gondolkodott volna és nem várt volna csodákat,a gyönyörű kis gépet nem érte volna utol a végzet: a "tuningolás".Ettől nagyon óvnék minden MZ vásárló fiatalt,NEM ÉRI MEG! A kicsit nagyobb csúcsteljesítmény megvalósult,viszont a motor rugalmassága eltűnt,normális közlekedésre szinte használhatatlanná vált. A helyzetet hengercserével sem lehetett megoldani,mert a forgattyúsház is szét lett barmolva. A megnövelt sűrítésnek köszönhetően szétverte a főtengely csapágyait,több mm(!)holtjátékot okozva. Ezek után nagyon sokáig állt a motor a garázsban,jobb sorsra várva.
2 éve jött a gondolat,hogy amennyire tudom,feltámasztom. Hozzávetőlegesen 100.000 forintot invesztáltam bele, vadonatúj 150-es henger,hengerfej, teljes motorgenerál szervizben,stb. Úgy tűnt,hogy a kis gép feltámadt,aránylag a teljesítménye is visszajött, még a párommal is tudtunk kirándulni vele néhányszor. A felújítás után úgy 3000 kilométerrel egyre erősödően iszonyatos síró,sivító hangok kezdtek előtörni a blokkból,végül már szinte überelt egy kompresszoros dragstert. A motor ettől eltekintve szépen indul és megy,de gyaníthatóan valami nagy baj van,vagy készül éppen történni, úgyhogy elegem lett,a gépet letakarítva és konzerválva eltettem,egyelőre úgy áll,hogy nem kívánok vele többet foglalkozni.Vagy majd talán egyszer,mégis... Fájdalmas döntés,de nem akarok nagy összegeket ismét kiadni egy bizonytalan,ideig-óráig tartó eredményért. Sajnos a forgalomba kerülő "MZ-alkatrészek" döntő többsége egy méretpontatlan ipari hulladék, vagy valami iszonyat rossz minőségű kínai,taiwani rettenet,beszerelés után darabig működik,aztán jön a keserűség és a düh. Személy szerint dupla árat is szívesen adnék egy normális minőségű alkatrészért (a motorblokk belsőségeire gondolok),de sajnos egyszerűen nincs,vagy akinek esetleg van,az érthető okokból nem kíván megválni tőle.
MZ vásárlás csak nagyon elszántaknak javallott,illetve próbálni kell egy minél kisebb futásteljesítményű,nem buherált példányt szerezni. Ha sikerül ilyet találni,tudomásul veszi a gép teljesítményét,tulajdonságait és nem kezdi el tuningolni a bátor ember és nem hajtja agyon,akkor sok ezer kilométeren át kellemes kirándulásokat tehet vele.
Summázva: ha legalább normális minőségű motorikus alkatrészeket gyártana valaki- főtengely, váltó elemei- az MZ még reneszánszát is élhetné, így azonban inkább csak egy nosztalgikus emlék marad sajnos.

Hibalista

-

Ide hordtam szervizbe

Saját magam szereltem,illetve a blokkszéthúzást és főtengely felújítást Hyosung márkaszerviz az Üllői úton.

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1989
Kényelem (5) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (0) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja? Még nem tudom,csak valami új típus, kevés kilométerrel...
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mz

További ítéletek (211 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Ts 150 - 1984
2017.01.07 10000   -

Csak ésszel!

Etz 250 1981 (243) - 1986
2007.02.16 10000   -

2év történet egy kis etz-vel

Etz 125 1984 (123) - 1987
1999.11.30 5000   -

300 as impulzus

Ts 250 1973 (243) - 1980
1999.11.30 10000   5,0

A "Csúzli"

Ts 125 1973 (123) - 1980
2007.01.20 0   -

A Büszke Piroska

Etz 250 1981 (243) - 1984
2008.06.05 10000   4,5

A Második...

Etz 251 1988 (243) - 1990
1999.11.30 10000   -

A Szocik ideje lejárt

Etz 250 1981 (243) - 1983
2007.01.18 2000   -

A faceliftelt szocializmus

ETZ 251 - 1990
2015.12.17 30000   3,3

A frigid szerető

ETZ 250 - 1986
2010.11.08 0   -

A hűséges társ

Etz 125 1984 (123) - 1986
1999.11.30 4000   -

A jó öreg peres

Ts 250 1973 (243) - 1979
2007.05.03 3000   -

A jó öreg perkó

Ts 250 1973 (243) - 1978
2007.08.29 1000   -

A kicsi túramotor...:))!

ts 125 - 1984
2011.01.23 20000   -

A kis TS

Ts 125 1973 (123) - 1975
1999.11.30 5000   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 15