Honecker egyetlen jó cselekedete=beteljesült álom
Szöveges ítélet
A motor életem első NAGYmotorja volt. A ballagásra kapott pénzből sikerült megvennem, gyerekkori álmom vált így valóra. Először vmi 125 ös méregzsákot szerettem volna, AF1t, NSRt, de arra nem volt keret. Aztán azt hallottam, h a 150 es Etzk érezhetően jobban mennek, mint a 125 ösök, és egyszer láttam egy ezüst szinűt, eldöntöttem, nekem ilyen kell. Újságban találtam a hirdetést. Kb 28 éves sráctól vettem, betegség miatt nem motorozhatott többet, előtte egy idős bácsié volt, szóval én voltam a 3. tulaj. A motor élőben gyönyörű volt, pont amilyet szerettem volna. 14000 km volt benne, pöcre indult, szépen járt. Barátságos, korrekt áron hoztuk el egy bukóval együtt. Lehetett volna olcsóbban is, de azt akartam, h amikor elhozom, akkor is szép legyen már, és ne utána kelljen csinosítanom, szerelgetnem. Kb 5000 kmt tettünk meg együtt. Bajok azzal voltak, h nem voltam még tapasztalt( most sem...) motoros, mzs. Hidegen pöccre indult, de ha kicsit volt csak bemelegedve, tehát vhol otthagytam egy fél órára, akkor nehezen indult. Ez csak annak köszönhető, h ki kellett tapasztalni, ilyenkor mennyire kell megszivatni. Illetve, elfelejtettük kicserélni vásárláskor a gyertyakábelt, na ez hiba volt. Az első féknél sajna a rossz illesztés miat csöpögött a fékolaj, cseréltünk szimmeringet, de nem használt, kicsit karcos volt a ház belső fala. Amennyire tudom ez amugy is tipushiba. Fel kellett újítani az első teleszkópokat is, de ez sem róható fel ennyi idősen, elpattant a szimmering. Akksit kellett még cserélnem, de az is csak mert régi volt. Olyan hiba nem jött elő a motoron, ami nem a korából adódna, főként a gumi és kopó alkatrészeket kellett cserélni, de ezt senki nem róhatja fel. Vásárláskor kicsieréltük a gyertyát, légszűrőt, olajat a váltóban, gumik szinte újak voltak, még szőrösek. Még a gyári volt rajta, nem kopott el, csak megtöredezett, az előző tulaj vizsgára már nem vihette el a régivel. A motoron látszott, h vigyáztak rá, és nem felujították, nem volt szükség rá. Amiért mégis lecseréltem, h sajnos kezdő motornak nagyon jó, de hamar kinövi az ember. Túrázni szerettem vele, szinte csak erre használtam, de sajna az autósok tempóját ezzel kényelmesen nem lehet felvenni. Nekem végsebbességre 110 et mutatott az óra, de mint később kiderült, ez az óra sokat csal lefelé, bemértük autóval, szóval nem tudom pontosan mennyit ment. 70 nél 3500-4000 et pörgött 5 dikben. Ez nagyon kényelmes, csak mindenki leelőz, sok autós ott is, ahol épp nem fér el....Pont ezért váltottam. A szembeszelet és az emelkedőt nagyon megérzi, ha kihuzattam 4 dikben, felment 100 fölé, előzéshez ez jó volt, de ha 5 dikbe felkapcsoltam, nem volt benne elég erő h tartani is tudja. Mivel pénzem nem lett közben sem sokkal több, csak szoci motorokban gondolkodhattam. Először 350es twin sprot jawat akartam, azt hallottam, h ilyen 120 körül van az utazó tempójuk, de utána érdeklődtem, és ez sajna nincs így(bocs, ha vkinek mégis). Ami jobban eltántorított, sokkal nehezbb hozzá alkatrészt szerezni, mint egy mzhez, ill vmit lehetetlen. Uh maradt az mz. Aformája a 250 esnek nem tetszik, ezért azt nem akartam. De hallottam, h van egy pár db olyan, aminél a kicsi vázba tették a nagyobbik blokkot, ez a 251 es Etz. Na akkor ilyet kezdtem keresgélni, és végülis rátaláltam egy elfogadható árú darabra, ezekért általában többet kérnek, mivel ritkább. Ez is ezüst szinű volt, de látszott rajta, h annyit nem foglalkoztak vele, mikor mentünk megnézni, akkor is tiszta por volt. Győrből mentünk le érte édesapámmal Mohács mellé, de azt modnom, megérte. Hazafelé két emberrel jöttünk 110 el, ez korábban elképzelhetlen volt. Előztünk is ha kellett, nagyon örültem neki. Mivel a két motor igazából csak a blokkan tér el egymástól, mindent kicseréltünk ami a 150 esen jobban nézett ki v jobb állapotban volt. Így került át a 251 re a teljes első futómű kormánnyal, teleszkópokkal, fékkel és kerékkel együtt. Kicseréltük a nyerget, a hátsó telókat, és még jó pár dolgot. A 150 esben ami nagyon tetszett, az a futómű. Lehet döntögetni szerpentinen, de kényelmes, olyan gyorsan pedig nem megy a motor, h ne legyen bele elég. Ez persze csak akkor igaz, ha karban van tartva, és rendesen müködik. Ha nem igy van, akkor lehet azt hallani, h életveszély vele menni, meg kényelmetlen, meg nyeklik nyaklik. Oda kell rá figyelni, ha kell, meg kell csinálni/tatni, és akkor nagyon jó. A fék is bőven elég volt, nagyon jól fogott az első tárcsa, és jól lehetett adagolni, uh ha vki akarja, elsőkerékre is lehet rakni, én is megpróbáltam néha. Összességében egy nagyon jó kezdőmotor, viszonlag jó áron lehet nagyon jó állapotúakat is kifogni, aki pedig legózni szeret, az vehet egyet potom pénzért, és csinálgathatja azt. Az enyém nagyon kezes volt, marha jó fékkel és futóművel, csak sajnos kinőttem, de ha lenne lehetőségem, visszavásárolnám. Szerencsére egy hozzám hasonló motorbuzi vette meg, aki tényleg vigyáz rá, és nem gyilkolja, nem is adtam volna oda másnak. Nagyon megszerettem, vigyáztam rá, és megadtam neki azt, amit kért. Olyan ember ne vegyen ilyet, aki nem szereti bütykölni, de az semmilyen 5 évnél idősebb motort ne vegyen szerintem. Az alkatrész szinte nevetséges áron van hozzá, egyszer sajna csúsztam vele. Nagy baja nem lett, kb 15 el elcsúsztam városban egy jó nagy olajfolton, és letört a jobb tükör. Ezen kívül elhajlott a lábtartó, de azt csak simán visza kellett kalapálni. A boltban 390 forintot kértek a zsir új tükörért, sok pénzem nincs, de majdnem felröhögtem, mikor meghallottam az árat. Szóval a mocit kezdőknek és azoknak, akiket nem érdekel, ha gyakran előzik őket, csak ajánlani tudom.Figyelj rá oda, és meg fogja hálálni:)
Ui.: Az első két kép az az állapot, ahogy elhoztuk, az uccsó pedig az eladáskor, a 251 es kicserélt alkatrészeivel. Azér sztem akkor is marha jól nézett még ki, ez a gyári állapota. A pakolhatóságról pedig annyit, h gyárilag is épp akkora hely van a jobb dekni alatt, h a szerszámkészlet, az izzókészlet, és az elsősegélycsomag fér csak el. Költözni ne ezzel indulj el, amúgy meg vegyél fel egy hátizsákot:).
Hibalista
- Teleszkóp szimmering, első fék, gyertya kábelt kellett cserélni, semmi olyan, ami nem a korából adódott volna.
Ide hordtam szervizbe
Yamaha Németh Győr ( nem dolgoznak rosszul, és annyira nem is drága, de egy szakit találni olcsóbb)
Értékelése: 6
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 14000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
