A "Csúzli"
Szöveges ítélet
Ez volt az első mocim, sajna a Szimós korszak pénz hiányában elmaradt. Mikor 19 évesen elkezdtem dolgozni, akkor volt először lehetőségem rá hogy saját motorom legyen. Miután elkezdtem melózni, a második fizetésemből vettem is egy Csúzlit. Emlékszem ahogy pöfögtem vele hazafelé a Rákóczi úton, és úgy éreztem hogy enyém a világ. Egy kicsit leharcolt állapotban vettem, volt mit rajta csinálni, de egy pár nap megfeszített munka meghozta az eredményét. Kapott egy új fényezést, a blokkból kijövő vezetékeket kicseréltem újra mert a nagy melegtől egy kicsit meg voltak égve, belőttem a gyújtást, kipucoltam és beállítottam a karbit, meg egy 1-2 apróságot barkácsoltam rajta, aztán gyite. Aztán telt-múlt az idő, és 1-2 hónap leforgása alatt éreztem hogy kevés lesz ez a 10 lóerő, ha egy kicsit erősebben fújt a szél szemből, akkor vissza kellet kapcsolni 3.-ba. A végsebessége 95 körül volt, de a 70-es utazó volt neki az ideális, ilyenkor beérte 3-3,5 literrel százon. Nagyon jól manőverezhető kis gép, élvezet vele kanyargós úton menni. Nekem volt rajta két oldalcsomagtartó + az ülés mögött hátul is egy csomagtartó. Ha hosszabb túrára mentem akkor nem volt gond, egyik oldalra egy táskában a ruháim, a másik oldalon egy táska telipakolva szerszámmal és tartalék alkatrésszel, hátul pedig egy 5 literes benzineskanna. Rengeteget szereltem az út szélén a gépet, általában a gyújtás ment el, ha egy huzamban mentem vele 90-100 km-t, a megszakítóhézag mindig összement, aztán ha megállt vele az ember, akkor már nem akart indulni a drága. De ilyenkkor már tudtam mi a gond, jobb oldali dekli le, megszakítóhézag beállít. Annyiszor csináltam, hogy már csukott szemmel is be tudtam lőni a 0,4 mm-es megszakítóhézagot hézagolólemez nélkül. Mindig volt mit rajta szerelni, hol ez, hol az volt a baja, de a sok bütykölés ellenére szerettem ezt a típust, kezdőmotornak ideális volt, és még a motorszerelés alapjait is el lehetett rajta sajátítani.
Hibalista
- Dinamó forgórész, komplett gyújtás, kilukadt a karbiban az úszó, gázbowden elszakadt, + egyéb kisebb gondok, majd a végén egy motorgenerál következett. :D
Ide hordtam szervizbe
Ez a motor egyszerű mint egy barlangrajz, nem kellett szerelőhöz vinni. Mindent én magam javítottam rajta.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1980 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
