A kawasaki színű kínai (japán és német beütéssel)
Szöveges ítélet
Mikor először megláttam, azonnal megtetszett. Bejött a design (ami német, ha jól tudom), bejött a motor-váltó egység (ami Yamaha /liszensz?/ ha jól tudom) és nem utolsósorban bejött az ára (300e volt akkor, 2005-ben).
Mindjárt elsőre rossz pontot szerzett, mert a tanksapka szellőzője gyárilag el volt tömődve, így a ahogy fogyott a benzin, nem kapott levegőt a tank, a kialakuló vákuum miatt pedig egy idő után nem jutott üzemanyaghoz a motor, ezért a legváratlanabb időben és helyen képes volt leállni. Nem sikerült ám mindjárt rájönni, miokozza, egy párszor sajnos eljátszotta velem... Ahogy aztán telt-múlt az idő, illetve teltek-múltak a kilométerek szépen előjöttek a hibalistában felsorolt dolgot. Ezt tekintem egyébként a motor egyik legnagyobb hibájának, a felhasznált műanyagok minőségét. Itt tényleg meglátszik a kínai származás és a 300 000 Ft-os ár. Sajnos elégé zörögnek rossz úton is.
Az akksival is van valami bibi, ha hűvösebbre fordul az idő, képes sec-perc alatt lemerülni. Olyankor aztán rugdoshatom az indításhoz.
Motor váltó egység szerintem OK, semmi probléma vele, pedig kapja rendesen. Az 1 000 km-es bejáratás után ki lett véve a fojtás, jobb görgők kerültek az erőátvitelbe, nagyobb fúvókák a karbiba. Fogyasztás 2,2-2,3-ról 2,8 környékére nőtt, de kit érdekel? Még ez sem sok, ráadásul a menetdinamika is sokat javult. Óra szerint kifutja a 75-öt, és elég virgoncan gyorsul. Gyakran használjuk 2 személlyel és még így is elfogadhatóak a menetteljesítmények.
Fékek szerintem kifejezzetten jók, sokat tud fogni az első tárcsa, és kifejezetten jól adagolható a fékerő.
Pakolhatóság is OK lenne, ha a hátsó doboz használható volna. Sajnos gyenge, így nem igazán merek szállítani ott szinte semmit. Üresen is megadta magát...
Kényelem lehetne jobb is, magasabb üléspozíció és valamivel távolabbi kormány(na jó, 182cm vagyok). Objektíven nézve nagy a tengelytávja, és ketten is elférünk rajta, úgyhogy, végülis...
Nem is tudom mit írjak még. Így hirtelen most láttam meg, hogy lehet véleményt már motorokra is. Majd ha valami még eszembe jut, bővítem.
Hibalista
- - szellőző lyuk a tanksapkán gyárilag eltömődve > kompresszorral ki lett fújatva
- - hátsó műanyag doboz a felfogatási pontoknál megrepedt > cserélve
- - ülés szintén feladta a küzdelmet, belső műanyag része meggyengült > cserélve
- - légszűrőház gumicsövén felületi repedések > cserélve
Ide hordtam szervizbe
Gál és Fiai Kft. Balassagyarmat. Végülis csak a kötelező szervízek, + a kis tuning erejéig hordtam, azóta még nem kellett. Gyorsak, nem is drágák, szerintem korrektek.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 6500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |