Vén tohonya lótojás :)
Szöveges ítélet
Előtte egy Kawa z650-em volt... 2 év alatt 500 kilométert tettem meg vele, egyrészt ennyire bírta a gép, másrészt ennyi pénzem maradt a szerelések után benzinre. Eladtam 100-ért meg egy Jawa-ért... Első találkozásunkkor a fazon kitolta a furgonból, ráapplikálta a 220-ra az akkutöltőt, rugott rajta 3-at gyújtás nélkül, aztán 2-őt és pöfögött... A csereeszköz, az örökké beteg csodavasam pár hörgésnél tovább nem jutott, feltoltuk a furgonba és ottmaradtunk ketten a cseh elvtárssal. Minden a fele. 4/2 henger, 4/2 ütem... Aztán elkezdtem bontani. Tervezgettem, leszedtem ezt-azt... Aztán a tél múltával kapott műszakit, majd két napra rá jött a flex-fúró-hegesztő.
Tükrök, műszerfal, ülés a kukába, 18-as kerék helyett MZ 16-osa, saját készítésű bőrülés, nagy bőrtáskák, teljesen új kábelerdő... (asszem vagy 5 szál fut végig...) Minden a lehető legpuritánabb. Egy kapcsoló a gyújtásnak (egyben a helyzetfény is), egy a tompított-0-reflektor, no index, egy tükör, rövidített, levágott furulyák, rövid kályhacsövek. (nem lett hangos, mert maradt benne egy kis folytás... :) ) K&N (sport :) ) szűrő - az oldaldekli egy bőrborítású tér maradt, ahol a keverékolajat/elsősegélycsomagot tartom.
Imádom. Forgalomba helyeztem májusban és egészen november közepéig gyakorlatilag naponta mentem vele dolgozni. (Napi 60 km) Volt egy Szemenye-Dunaharaszti-Budapest-Szemenye túrám is (vagy 600km). Most valahol 25000-nél áll az óra, ez végig rajta maradt, tehát kb 6000-t ment a vas. Augusztus végén a nagy zivatarban állt meg, mert annyira átázott, hogy a tank és a gyújtókábel között szikrázott... Néha nehezen indult, néha ki-kihagy egyik henger, ekkor kb 15-20 perc és beállítom a gyújtást. Most kint áll a fészerben, mínusz 2 fokban, elárasztom benzinnel (amennyivel egy 4 ütemü robogó kb bejut a városba) aztán kis lábmunka (8-10) majd a 3-4. rugásra már füstöl is (jó esetben) minkét cső.
Szeretem.
Szeptemberben nekiállt füstölni a bal kipuff, asszem 800 Ft-ért kaptam bele egy tömítésgarnitúrát meg szimmeringet. Otthon kreáltam egy lánckeréklehúzót és néhány óra alatt kicsiréltem kuplungoldali főtengelyszimmeringet. Azóta sem szedtem szét a motort. 90-et kellemesen megy, néha, ha rám jön 110-ig is kihajtom, de ez jelentősen lerövidíti a gyújtásállítások közötti időintervallumot... Mikor anno a Kawasakit vettem, egy kis Gamma után, sokat gondolkodtam rajta, hogy legyen-e Jawam... Akkor a megbízhatatlansága, meg a 4 ütem miatt döntöttem (innen nézve) rosszul. Mert ez a vas ott még nem hagyott, esőben, viharban is elvitt dolgozni (jujjkék esőruhámban) és baromira lehet alakítani. (Ő mindent elvisel....)
További terv, hogy kapjon egy MZ teleszkópot, tárcsafékkel, mert hiába duplex dob, azért lejtőn asszonnyal a hátamon nem áll meg. Egyébiránt egy szebb festés meg néhol egy kis króm férne rá.
Hibalista
- :) Amit én rátettem, meg a gyújtás
Ide hordtam szervizbe
Adok kettőt: Én
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Meg én...
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1983 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 19000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
