A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Jawa » 350 1985 (344)

350 1985 (344) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Utolsó vérig

Szöveges ítélet

Viszonylag fiatalon került hozzám a 638-as, makulátlan bordómetál gyári fényezéssel és matricázással, viszonylag fiatal és tapasztalatlan koromban. Jóideig hibátlanul ment a gép, csodálatos gurgulázó - már-már csopperes - hangja ma ia megborzongat, ilyet szántszándékkal se tudnának milvókiban vagy a távol-keleten kitalálni! Ez annyira félreismerhetetlen védjegye a motornak.
Kétüteműekhez képest elképesztő a nyomatéka, nincs az az elpusztulás kétszeméllyel, vagy csomagokkal, mint az ETZ-ken, nincs felesleges váltórugdosás, nemszeretem sebességtartományok. Nem kell hülyére pörgetni, túrázni, élménymotorozni ez ideális nekem.
A blokk rezonanciáva viszont nem tudok mit kezdeni, ez 3000 fölött megjelenik és elég zavaró. De én nem is megyek négyben 80 fölé, szóval annyira mégse.
Nem tetszik a vázgeometria, érezhetően laposabb villaszög kéne, nem ilyen aláfordulós elsőkerék. Mondjuk ez a lassú csalinkázásnál a legzavaróbb. Többen áthegesztették a vázat, de én nem merném így megberhelni szegény járművemet, meg annyit nem is ér ez az apróság.

A sokat kritizált fékeket szakszerűen beállítottam és fékműhelyben megcsinálták a dob felszabályzását, jó tapadó betéteket ragasztottak fel. így most kb egy tárcsafékkel egyenértékű a lassítás. Másrészt aki nem tudna satufék nélkül motorozni, szerezze be idejekorán a mankókat!
Mára a megbízhatóságra sincs panaszom: elektronikus 601-es trabant gyújtást raktam bele (1500 Ft) , így a gyújtásállítás az évi egy alkalomra szorítkozik, amikor szezon elején ellenőrzöm.
Mindkét láncot cserélnem kellett már, kuplungszettet is, a hátsó telókat MZ-re cseréltem. Sajnos az egyik váltó-léptetővilla egyszer elreccsent a sajátos kukactengely-helyettesítő platni vetemedése miatt. Ezt marógépen és síkköszörűvel egy kicsit utánamunkáltam. Úgy néz ki, sikerrel.
A randa műanyagos kormányszerelvényeket pedig elhajítottam és szép J 634, meg CZ477-es alu karokra és szép kapcsolókra cseréltem. A gyári tükrök helyett is más van fent, ezekbe domború tükröt vágattam.
Ma tökéletesen megbízható, kellemes motorként tekintek a Jawámra. Igaz, nem kínzom őt (és magamat) sem városban, nem vonszolok oldalkocsit és esőben is inkább autózok. Szerelnem jóideje nem kellett már, de igaz, hogy néhány apróságot átalakítgattam a megbízhatóság miatt.
A formája, fényei is nagyon tetszenek, sokszor csak azért megyek le a garázsba, hogy kedvemre nézegessem. :)

Hibalista

- Bovdenek, léptetővilla, szokásos

Ide hordtam szervizbe

Jómagam

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1987
Kényelem (8) Használati időtartam 12 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 33000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Jawa

További ítéletek (116 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.