Papamobil
Szöveges ítélet
Nagyapámtól örököltem a vasat (cseppet rozsdásan).
Egy fa házikóban állt, rápakolva egy teljes szalmakazal. Amikor kitisztult a terep sokat brümmögtem rajta ifjúi koromban.
Egyszer majdnem eladta az öreg 5000 Ft-ért, de a jelentkezők szerencsére nem tudták beindítani.
Aztán jöttem én és az egyik barátom. 18 éves korunkban a család nagy meghökkenésére a motor kb 24 éves állási idő után ismét beindult. Eleinte csak a határban szaladoztam vele, aztán gondoltam egyet, letettem a jogsit és darabokra szedtem a gépet. Le lett festve, és krómozva. A blokkja is szét lett húzva, a váltóban egy bronzperselyt kellett kicserélni. Ekkor kapott új főtengely csapágyakat és szimeringeket. A hangja nagyon szép lett. Kívűlről is egyre esztétikusabb, de a töltése még nem volt az igazi. Ekkor rákerült egy MZ generátor, ami ugye több áramot termel, és ehhez egy elektronikus fesszabályozó.
El kell mondanom, hogy a motor sosem hagyott ott sehol, pedig 110 km-es távolságokra is elutaztam vele. Ha elektronikusan rendben van a gép bárhová elvisz. Fogyasztása nekem 3-3,5L között alakult mindíg. Igaz kb70-75-ös utazóval mentünk mindenhová.
A mai napig nagyon szeretem, megbecsült darab. Nyomatékos, dinamikus gép, emelkedőkön sem kell visszakapcsolni.
Mivel családi gép, nem szeretném eladni. Remélem majd az én unokáim is megbecsülik, és értékes darab marad.
Ha neked is ilyen van (typ353) írj:marinkoo(kukac)freemail.hu
Hibalista
- Jawa betegség: fesszabályzó
Ide hordtam szervizbe
Saját magam
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1961 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 28000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
