Olcsó, megbízható és szeretnivaló
Szöveges ítélet
2008. tavaszán vettem ezt a motort 18000 Ft-ért, ami utólag kiderült, elég sok a többi ilyen állapotú Mustanghoz képest, de apróhirdetésekben akkor ez volt a legolcsóbb (ami nem romos). Még 4000 Ft-ba volt a szállítás, de megérte. Első motorom és imádom!!! Beismerem, hogy nem olyan erős és jólfelszerelt, mint egy Simson, de a fikázásokat kikérem magamnak. Amikor hazavittem semmi kompressziója nem volt, nehezen beindult, de ereje semmi. Vettem még hozzá két bontott blokkot 5000-ért, és összeraktam egy jó motort. Cseréltem a dugattyút gyűrűstül, csapszegestül, a henger alapméretes és nagyon szép, nem kellett fúrni. Az egyik pótblokkból átraktam a váltót és a berúgó fogasívet, vettem bele új gyertyát, kipucoltam a karbit, vettem bele új tűszelepet és kész is. Ezek után a hátsó kereket rendbehozattam, de küllőcsere nélül nem az igazi. Nagyobb sebességnél kicsit ráz, de nem vészes. Majd arra is sor kerül, előbb utóbb.
Mióta megcsináltam a blokkot nyáron első, max második rúgásra indul, jól megy, jól húz, pedig a legnagyobb, 13-as lánckerék van elől. Igaz, egy kis szembeszélnél alacsony sebességnél 3.-ban már gyengélkedik, de ilyenkor csak visszarakom 2-be, húzatom egy kicsit, megint 3-ba és már megy is. Következő projekt a festés, indexek felszerelése, új gumik, kulcsos indítás, stb.... Hobbimotor, azért van, hogy szereljem és néha menjek vele :-)))
Egyszóval a megbízhatatlanságról szóló álhíreket egyértelműen meg tudom cáfolni! Ha rendben van tartva, mindig menetkész ez a motor, eddig még gyújtást sem kellett állítanom, csak egyszer. Még sosem hagyott cserben, szeretnivaló kis gép!!!!
Jó alternatíva annak, akinek nincs pénze Simsonra, vagy drágább motorra.
És amiben jobb, mint a Simson: alig van belőle már, kuriózum számba megy, így eszmei értéke szerintem nagyobb.
Hibalista
- Eddig semmi nem romlott el, mióta megcsináltam. Viszont ha úgy nézzük, amióta hozzám került ezeket csináltam rajta: tanktisztítás, karbi tisztítás, tűszelep csere, gyújtás állítás, kipufogó pucolás, teljes motorgenerál.
Ide hordtam szervizbe
Miskolcon a Búza-térnél a "középső" motorboltba, Tricigli Bt. a nevük, a felnijavítást csinálták, nem drágán, de egész jó lett (amennyire küllőcsere nélkül rendbe lehet hozni egy szétk*rt felnit).
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 3400 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 200 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
