Motorozni tanulni és szeretni
Szöveges ítélet
Most lesz ősszel két éve, hogy legálisan használom, jogsival, levizsgáztatva. Édesapámé, 1983-ban vette újonnan, 3 évig használta, kb 30000 km-t rakott bele. Ez idő alatt, aszem egyszer cserélt benne főtengelyszimeringet, nem tudom hány km-nél. A motor 1986 óta a garázsban állt, nem volt hozzányúlva, valahol a 90-es évek közepén elővette édesapám, ment vele vagy két kört az utcában. 2002-körül elővettem én a garázsból, akksi feltölt, sok rugdosás, meg tologatás után beindult. Így használtam kb két nyáron, régi kétbetűs rendszámmal a környéken, jogsi, sisak nélkül, gyári gumijaival, szóval okos és felelősségteljes fiatalként cibáltam a gázkart. A km óra ekkor rossz volt, úgyhogy nem tudom mennyit mentem vele ezen időszakban, kb egy ezrest. Baj nem volt vele. 2005 nyarán került elő megint a garázsból, vizsgára "felkészítettem", ami kb annyit jelentett, hogy lecseréltem a gumikat, mz hátsó lámpát kapott, amiben volt E betű, meg egy első lámpabúrát, szintén ezen okból. Izzókat cseréltem, gyertyákat, fékbetéteket, gyújtást állítottam, új aksit vettem, így ment vizsgára, levizsgázott.
Azóta előjött egy, két bibije. Tartós száz feletti tempónál elégetett egy gyertyát, néha kihagy az egyik henger, főleg 100 körüli tempónál, valószínű érintkezési hiba, mert megpiszkálom a gyertyapipát, trafókábelt és jó. Ami a legnagyobb gondja, hogy a sok év alatt, kevés benzinnel állt és rozsdás lett a tank belül. Nem tudtam még rendesen kitakarítani, úgyhogy tartalék állás nincs a csapon, vagyis van, de nem folyik át rajta semmi, tele van trutyival. Néha üzemanyag ellátási gondjai vannak, pont ebből adódóan, könnyen megoldható, bele kell fújni a benzincsőbe erősen.
A teleszkópban szimering csere volt és kapott hozzá való olajat, így nincs vele gond. Ami nagy hibája, az a fékje, vagyis, hogy nincs. Pontosabban nagyon gyenge a fékhatás, nagyon figyelni kell, és nagy követési távot tartani. Ez városban lehetetlen, mert az autósok rendszeresen bebújnak elém, ezért marad a jobbra tartok erősen és nagyon figyelek a lassításokra.
Összeségében nagyon jó tanuló motor, megy ha kell, 80-100-ig jó, fölötte kínzás. Fenntartása olcsó, javítgatni kell, mint az összes hasonló korú kétüteműt. Alkatrészt lehet venni hozzá, olcsó is, javítása sem igényel komoly szakmai tudást, mert egyszerű szerkezet. A mai gépekhez képest nagyon elavult, büdös, tankolás nyűgös, mert külön kell olaj, mióta nincs 91K a kutaknál.
Nem magamutogató, száguldozni vágyó, rutintalanul is kétszáznegyvennel akarok hasítani, mert ezt láttam ghostridertől felfogású fiataloknak való, hanem annak, aki szeret motorozni, van valamennyi műszaki érdeklődése, szemlélete, és meg akar tanulni motorozni, nem csak száguldani előre, mint egy rakéta.
Hibalista
- Megszakító csere, gyújtás trafó csere, bár valószínű nem ez a hiba oka, gyertya csere, teleszkóp szimering csere
Ide hordtam szervizbe
Garázs, otthon
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1983 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
