Kezes purrogó
Szöveges ítélet
Riga 22-02 után vettem a kollegámtól. 3000Ft-ért, két lerobbant Kiskőrösi bukóval, 30000km-el. Nekem egy legenda.
Haverommal hoztuk el Őcsényből Szekszárdra. Fék az úgy volt, hogy letette a lábát. Nem száguldoztunk.
Aztán az első utam egyedül: Másodikban odahúztam neki pillanat alatt 70-en az óra. Mikor leszálltam, citerázott a lábam.
2.-ban 90km/h; 3.-ban 110; 4.-ben 120 a vége
Alacsonyabb építésű, alacsonyabb súlypontú, szimpla bölcső váz, a 344-es blokkal. Könnyebb, kezesebb mint a Jawa. Felújítás, bejáratás után 130 fölé is kúszott az óra. A plexi nélküli bukókkal 80-100-al repesztettünk. Egyszer mértem a fogyasztását: Pécs-Szekszárd oda-vissza távon 3liter alatti érték volt, két személlyel a Mecseken át. Alig hittem.
A motor nem mentes a 6v-os, 344-es blokk tipikus hibájától: A megszakítók a nem kellő merevségű (lemezből készült) generátor házra voltak rögzítve. A gyujtás nem pontos. (a 638-as blokkban a generátor már öntvényházas, sokkal stabilabb)
Valami gond a keverékképzéssel is lehetett, mert pötyögős tanpálya tempóban rendszeresen beköpte a gyertyát.
Míg nálam volt teljesen rendbe tettem. Opto gyujtás (bevált); Főtengely csere (kevesebb csörgés reményében), motor felújítás; Teleszkópok cseréje;
Egy fiatal 250-es ETZ reményében adtam el.
Hibalista
- Csapszeg rögzítő gyűrű kiugrott: hengerfúrás, dugócsere. - Váltó léptető villa elkopott: Csak 3. sebesség volt, de lazán hazajöttem 100km-ről. - 1halom beköpött gyertya. - Első teleszkópok: A szárak csúnyán beverődtek az előző tulajnál.
Ide hordtam szervizbe
Már rég nem dolgozik a fazon. A szerelési munkát jól végezte. Fényezés után nem jól rögzítette az oldal lemezt, az leesett az útra, ritkaranda lett. Minkor reklamáltam, csak vállát vonta.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Rengeteget dolgoztam rajta. Sokat tanultam hibáimból.
Értékelése: 6
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1978 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | Riga 22-02 | Következő motorja? | ETZ-250 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |
