Karel Gott - Az Úristenedet
Szöveges ítélet
Fentebb találkoztam egy békéscsabai kolléga sztorijaival, majdnem mindenen kereszttülmentünk mi is, ezeket nem ismételném. A sztori: Apám gondolta jó fej lesz, és a szomszéd öreg bácsitól valamikor a 90-es években megvette a vasat 5 ezerért. Nem volt szép. Ronda kopott volt, de valahogy bájos is. Én imádtam volna egy ETZ-t, vagy akár egy Simson AvO-t is, erre ez bordó motyó ott állt a falnál. -Ez a tied mondta Fater, én pedig innentől kb. 10 évig jártam vele Canossát. Habár szinte az első rugásra feléledt (évekig nem mozdult előtte) és egészen meglepően szaladgált, később a legváltozatosabb helyeken hagyott ott. Mentem fűhöz-fához, jawasemberhez, minden rendű-rangú szerelőhöz, az eredmény az volt, hogy torkos borz voltam.
Legvégül betelt a pohár. Elvittem egy motorrestauráló -azóta- barátomhoz, aki hosszas könyörgés után hajlandó volt foglalkozni vele. Az utolsó küllőcsavarig szét lett szedve, újrakrómozva, eredeti színnel újrafestve, motorkarbantartva és végül üvöltő kérésemnek engedve teljesen újrakábelezve és kötve.
Itt előkerült egy érdekes információ: A JAWA 250 fordított motor. Nem csak a sebváltója (ami egyben berúgókar, aztán fel egy a többi lefele), nem csak a kilóméteróra (ami lelógó mutatóval mér jobbról balra) DE POZITÍV TESTELÉSŰ is, ami az ezredfordulóra az autóvillamossági szerelők kollektív tudatából előzőleg totál kikopott. Alig pár év és hoppá, egy polaritáscsere milyen fényes jövőt tud varázsolni.
Innentől heppi ending, boldogan élünk, remélem meg se halunk, vidám csehszlovák nótaszóval gurulunk a naplemente felé...
Ui: Azért ez egy veterán gépezet, még ha most úgy is ketyeg (dörmög), mint egy svájci óra. A fékekről nem beszélek, a mai fékekhez képest, mintha a lábad tennéd az aszfaltra, és ennyi a lassulás. A követési távolság egy nagyon okos találmány!
A gép ereje nagyon elég ehhez a súlyhoz, nagyon jó élmény vele gurulni, ha valaki szereti a nyomatékos, nyugodt motorokat. Üléspozícióról annyit, hogy 50 km után azért érzi az ember, hogy az ergonómiát nem Cseszkóban találták fel, de azért kibírható. A futómű a mai világban szinte vicc, de nyugodt motorozásnál, az alacsony súlyponttal nem lehet kitolni.
Viszont a motor vonalai!! Számomra a 30-as évek futurisztikus formatervezésének kicsúcsosodása elég jelentős késéssel, de számomra még jókor. Nem tudok úgy leálni, hogy ne legyen körülöttünk pár perc múlva párás szemű nosztalgiaszakkör.
A futott km-ről: A motort úgy vetem át, hogy az órája pár kilóméterrel később át is fordult, de állítólag az előző tulaja Olaszországba is ezzel járt nyaralni, szóval én elhiszem, nem hiszem, hogy machinálták volna.
Végül összesen sem került többe 140 ezer Ft-nál, de nincs pénz amiért megválnék tőle. Elfér a korszerű vas a garázsban mellette...
Nehéz kimondani, de: Köszi Apa.
Hibalista
- villamos rendszer, de nem az ő hibája volt
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1970 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 15 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 99999 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
