A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Jawa » Babetta 1972 (49)

Babetta 1972 (49) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

JAWA 210

Szöveges ítélet

A gépet hobbi célra vettem szért a vásrláskor nem a működőképesség hanem a gyári állapot volt fontos. Sok keresés után végül az interneten fedeztem fel egy csepeli gépet. A fényképen látszott, hogy a motor valóban sokat állt de legaláb egyben volt. A tulaj elmondta, hogy a géppel 2 évbet járt majd egy esés után a garázsba rakta. A vásárláskor nagyon lelkes volt a próbát is felajánlotta mondván, hogy még van benne némi benzin is. én persze ezt kihagytam gondolván 20év alatt a tankban már csak olaj maradt. a gépet hazavittem és nekiálltam kitisztítani a tankot és a porlasztót. A tartály aljáról kb 0,5 L szilvalekvár szerű trutymót engedtem le a benzincsapot a kompresszorral sem tudtam átfujatni a csap tömítés fekete rágógumi. 2 nap alkatrészáztatás következett addig a neten kiderítettem az alkatrészforrásokat és vásárolni indultam. Meglepetésemre szinte minden kapható egy ilyen öreg géphez és 1600 Ft-ból megúsztam az alkatrészbeszerzést úgy , hogy még lendkeréklehúzót is vettem. A gépet összeszereltem és jött a nagy pillanat beindult majd le is állt. Többszöri kisérlet után mindössze egyszer pörgött föl majd fulladt. A hibát a még gyári!! gyertya okozta ami ugyan kiszerelve nagyon jól működött de nyomás alatt nem gyújtott. A gyertyacsere után a gép rendesen indult de erőtlen volt és meglepetésemre a kipufogó oldalán okádta a füstöt. A hangtompítót szétszedtem és kiderült hogy afuratok nagyon kokszosak valószínű a bácsi ezért fúrta ki oldalt, hogy legalább valamennyi gáz ki tudjon jönni. Ezután már ment a motor de az igazi élmény egy váltóolajcsere után követketett azóta van 2 is.
A gépről a véleményem, hogy rendkivül egyszerű de logikus felépítésű jó ötletekkel valószínű a gyártása idején még korszerű is volt. Javítása több precizítást igényel mint egy szovjet "RIGA, Verhovina" motoré de a SIMSON nál egyszerübb. Aki csak nosztalgia célból szeretne egy motort amit nem hajtani hanem élvezni kiván ajánlom a tipust.
Menettulajdonságok: a motor még az én 120 Kg súlyommal is elboldogúl max 45 körül mentem vele de az utazója 30 amikor csendesen jár és jól is fogyaszt.
Fékek: szerintem elég gyengék pedig a betétek vastagok és minden alkatrlsz tiszta zsirmentes.
Futómű: alattam kicsit bizonytalan nagyobb úthibáknál a hátsó teleszkóp néha felüt.

Hibalista

- Benzincsap tömítése, gumiharmonika, gyertya, karburátor tömítése, kipufogó dugulása, kerékcsapágyak

Ide hordtam szervizbe

Saját

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1986
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 2289
Megbízhatóság (9) Vezetett km 150
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Jawa

További ítéletek (116 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.