A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Jawa » 350 1985 (344)

350 1985 (344) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Iszákos vaddisznó

Szöveges ítélet

Akkor lettem szerelmes a 350-es Jawa-kba, amikor a nagymotoros jogsimat csináltam. Akkoriban TS 125-ös MZ-m volt, és le voltam nyűgözve a Jawa teljesítményétől, azért mégiscsak 26 lóerő, nem pedig 10. Jó volt érezni, hogy emelkedőn gyorsulok mint állat, nem pedig csak cammogok és erőlködik alattam a gép. Így hát az MZ után be is szereztem egy 1987-es piros 638-ast. Egy öreg bácsitól vettem, aki annak idején (1987-ben) egy székesfehérvári áruházban zsír újonnan vette a gépet. Az is volt a mocinak a leghosszabb útja, mert miután Dunaújvárosba hazavitte, utána csak helyben közlekedett vele, illetve a telekre járt ki vele, ami ott a közelben volt. Ez meg is látszott a gépen, mert az öreg mindenféle szerszámot ráaggatott a mocira, és le volt a fényezés verve a tankról. Amúgy nem volt széthajtva a gép, de nem is foglalkoztak vele igazából. Szerintem 16 éven keresztül nem cseréltek a telókban olajat, mert amikor szétszedtem, csak valami fekete massza jött ki belőle. A kuplung meg volt égve, nyilván az "öreguras" vezetési stílusból adódóan, azaz indulás nagy gázzal és jó lassú kuplungcsúsztatással. Szóval a lamellákat ki kellett cserélnem, mert 100-nál egy bő gázra inkább csak a fordulat emelkedett, de a gyorsulás elmaradt. Bár az öreg villanyszerelő volt, de az akksi körül a vezetékek össze-vissza voltak kókányolva, így ezt is meg kellet csinálni. Aztán kapott egy új fényezést, belőttem a gyújtást és a karbit is kipucoltam-beállítottam. Sokan mondták hogy a Jawa gyújtásával szívni fogok, de úgy látszik jó szériát fogtam ki, mert nekem sohasem voltak gondok vele, az előgyújtásom hónapok múlva is hajszálpontosan ugyanott volt, csak a megszakítóhézag ment össze 0,1 mm-t. A gázmarkolattal szívtam inkább, mert ki volt már kopva, és minimális erőfeszítéssel az üresjárati pozícióból visszafelé is lehetett tekerni a gázt, ami következtében nagyon meglazult a gázbowden és kiakadt a helyéről a karbiban. Aztán szerkesztettem bele egy ütközőt és utána nem volt gond vele. Egyszer pedig túlfolyt az úszóm, mert kikopott a tűszelep, de ezen kívül semmi gondom nem volt a mocival. Csak benzint kellett bele tölteni. De azt jó sokat, 7-7,5 litert is képes volt beszippantani 100-as utazótempó + rövid 120-130-as előzések mellett. Néha úgy éreztem a karburátorra nincs is szükség, elég ha a benzincső közvetlenül a szívócsőbe csatlakozik... :D Egy biztos: nem spórolták ki az anyagot belőle, 170 kg körüli súlya nem piskóta, manapság egy 600-as sportmoci (ami sokkal bonyolultabb és fejletteb szerkezet) nyom ennyit. A 2 fékkulkulcsos első dobféket igencsak izomból kellett tépni, hogy ezt a nagy tömeget némi lassulásra bírjuk, ennyiből jobbak voltak az MZ-k a tárcsafékükkel, azokkal normálisan meg lehet állni. De én mégis a Jawat szerettem, mert sokkal szebb moci volt, az anyagok kidolgozása is igényesebb volt mint az MZ-ken, a hangja pedig csodálatos volt, olyan röfögős, ahogy a két kipufogón távoztak a kipufogógázok. Szóval jó kis moci volt, ment mint az ördög, jól is lehetett irányítani, csak nagyon iszákos volt és gyenge volt a fékje.

Hibalista

- Karbiban a tűszelep, gázmarkolat, féklámpa kapcsoló, meg 1-2 apróság.

Ide hordtam szervizbe

Ez is egy olyan gép amit az ember saját maga tud szervizelni. tehát nem vittem szerelőhöz.

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1987
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Jawa

További ítéletek (116 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.