A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Jawa » 250 1962 (250)

250 1962 (250) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Imádnivaló kis vaddisznó

Szöveges ítélet

´96ban került hozzám a második tulajdonostól, akinél csak egy hónapig volt a gép.Meglepően gyári, és jó állapotú volt.Az akkori óraállás abszolút reálisnak tűnt.Kompakt méretű, minden a helyén van.Kompresszió és nyomaték hegyekben.Legalábbis az előző, 175ös Sport CZ-hez képest, bár azt is imádtam.
Ez a 250es apróbb problémákat leszámítva abszolút megbízhatóan működött mindig.Sok hónap állás után is maximum másodikra elindul bármikor.
A vezetését kicsit szokni kell a kis 16"-os kerekek, és a keskeny kormány /550mm/ miatt, de hamar össze lehet barátkozni vele.Kicsit fapados, épp ezért nem feltétlen nőknek ajánlanám, de teszi a dolgát szó nélkül.Én nagyon jó állapotban jutottam hozzá, így csak rá kellett ülni és menni.Tankoláson kívül nem volt gond.Aztán egy év múlva ´97-ben, kapott egy új akkumulátort, amit tavaly nyáron kellett kicserélni miután 9 év használat után megadta magát.
Pofonegyszerű szerkezet, egyhengeres kétütemű, 0-8mm között bármekkora előgyújtással elmegy, bár nekem a 3mm körüli érték vált be leginkább.Pontos értéket nem tudok, talán ha háromszor kellett ilyen miatt hozzányúlni.
A dinamót és a feszültségszabályzót is inkább a magam megnyugtatására cseréltem ki a 634es típuséra.Annak azért nagyobb a teljesítménye.Nem is volt soha gond, hogy nappal is lápmával kell közlekedni vele.
A gyújtásoldali szimmeringet ha jól emlékszem, úgy hat éve kellett cserélni, akkor én vettem ki belőle az eredeti gyárit.A hátsó lánc cseréje is akkor vált esedékessé.Akkor volt a motor 31 éves.A legkönnyebben talán a krómozott részek sínylik meg a használatot.Bár az első 30évet jól bírták, utána rohamosan kezdte ledobálni magáról, főleg a kipufogón.28 éves korában még gratuláltak, hogy "milyen szép felújított motor".Majdnem gutaütést kaptam, hová teszi a szemét az ilyen ember??!!!
Csomagtartót is én csináltam hozzá, és nem kevés túrát végigcsinált már velem.Ha egyedül utazok vele, úgy meg lehet buggyantani csomagokkal szinte mint egy Goldwinget.Volt hogy kéthetes túrára vittem mindent, horgászbotoktól kezdve az egyéb cuccokat és 3 sátrat is.Motorostalálkozók, horgászatok, országjáró túra is volt már vele.Erdőben, kisebb patakon való átkelésnél sem vallott szégyent.Egyszer volt, hogy anyáztam, de az is az én hülyeségem miatt volt, amikor a dinamót kicseréltem, nem volt itthon hozzá Jawa fesszabályzó, csak egy Pannónia.Na azt nem kellett volna....
Augusztus 18-án este fél 8kor Budapestről Karcag felé menet még szolnok előtt megadta magát a magyar technika.Parkírfényen, töltés nélkül is levitt egy szó nélkül Karcagig.Így visszagondolva nagy élmény volt, de akkor nem örültem neki olyan nagyon...Másnap kapott egy típustiszta darabot, és azóta is azzal szalad minden probléma nélkül.
A fogyasztásra nem lehet panasz.60km/h-s utazónál a mai napig 3.5liter körül fogyaszt.A negatív csúcs a gyárilag megadott fogyasztása volt: 3.2liter/100km két személlyel, csomagokkal.Épp egy kiscsepelt kísértünk.Városban sem sikerült 4.2liter fölé vinni 100km-en a fogyasztását.Olyan 80-85km/h még nagyon kényelmesen tartható vele így 40000km környékén is.Fénykorában a 90-95km/h-s utazó sem volt probléma, de azóta kicsit kopottabb a dugattyú már, és nem is nyúzom annyira.Megérdemel egy kis törődést.Eszembe nem jutna eladni.

Hibalista

- Dinamó+ feszültségszabályzó
- Fékbetétek
- Légszűrő /kispolák/
- Akkumulátor 9 év után adta meg magát
- Gyújtásoldali szimmering
- Szekunder lánc
- Megszakító+kondi
- Ezeken kívül csak a gumikat kellett cserélni

Ide hordtam szervizbe

Saját magam csináltam mindent rajta

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1970
Kényelem (4) Használati időtartam 11 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 18000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 21354
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Jawa

További ítéletek (116 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

210: A babetta színe JAWA!

Babetta 1972 (49) - 1986
2007.08.14 1000   -

25 évig hűséggel

638-350 - 1987
2019.12.13 87000   -

A KÉT FÜSTÖLGŐ PUSKACSŐ

250 559 Panelka - 1967
2014.09.01 4000   5,0

A csehszlovák igavonó

350 1985 (344) - 1986
2007.01.28 9000   5,0

A jóbarát

350 1973 (344) - 1981
2007.04.10 14000   -

A kis gyilkos.

207.300 - 1982
2013.02.19 200   -

A legkisebb családtag

Babetta 1972 (49) - 1991
2016.11.11 1500   -

A megállíthatatlan kilóméterfaló

250/ 559 panelka - 1971
2011.10.26 0   -

A vas

Babetta 1972 (49) - 1978
2008.12.18 800   -

Amerikában teremnek az igazi mustangok

50 Mustang 1969 (48) - 1979
1999.11.30 1800   -

Apám csak a JAWAmat akarja....

250 1962 (250) - 1967
2007.09.12 320   -

Az elpusztíthatatlan vörös

Babetta 1972 (49) - 1991
2016.11.12 1500   -

Az első törvénysértésem

350 1954 (350) - 1969
1999.11.30 0   -

Babetta 207 3.5 Le

Babetta 1972 (49) - 1982
2007.01.28 5000   2,0

Babetta 207 a kis méhecske :-)

207 - 1981
2009.12.19 14000   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8