A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Jawa » 50 Mustang 1969 (48)

50 Mustang 1969 (48) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hálás kohószökevény

Szöveges ítélet

Méh telepen láttam meg, leeresztett gumikkal, karbu, dugattyú és ülés nélkül. Gyári fénye volt, a kipufogón és a felniken szép króm, csak a küllők voltak picit rozsdásak. 1500-at kértek érte, nem volt szívem ott hagyni. Kölökkoromban nagyon vágytam egy ilyenre, mikor nagy Romettal jártam a budai hegyeket. Gondoltam, csak jó lesz valamire...

Hazatoltam, nekiláttam hiányt pótolni. Karbu, ülés a következő veteránbörzén lett fillérekért. A tankot apróvassal feltöltve órákat rázogattam, míg a nagyja rozsda kicsiszolódott belőle. Aztán szétkaptam a blokkot. Kapott új dugót, fúrt hengert, új szimmeringeket, új főtengely csapágyakat, új kis lánckereket. Lett két új belső, és máris menetkész volt az újszerű külsejű kismotor. Vételárral együtt még mindig 15e Ft alatt voltam.

Csináltattam új km spirált, aztán nekiláttam járatni. A fekvőhengeres blokk miatt hosszú, jó egyenesfutású járgány. A nagy légszűrőház és kipufogó miatt meglehetősen halk. A blokkja pörgős, jól tuningolható. Csehszlovákiában a legenda szerint 90-es változatai is voltak. Alapkivitelben 60 km/h körül van a vége, 50 km/h az utazója. A futóműve csillapítalan, kissé rázós. A három sebességes váltót szokni kell, mert felfele van az 1, lefele 2 és 3, és mindegyik között van üres. Nem egyszer próbáltam kettesből indulni, ami persze nem ment :-D

Vonalvezetése kissé egyedi. Nekem bejön, szerettem az első verziós Multiplát is :-) Vezetni magas, széles kormányával a Bervánál nagységrendekkel kellemesebb. Megbízhatóságára nem volt panasz, amint a tank kipucolódott. Trafós gyújtása van, nagyon megbízhatóan indul. Egyedül a hátsó fékbowden szerencsétlen konstrukció: a blokk alatt 180°-ot fordul vissza a pedálig.

Járatás után nem szokat használtuk. Szülőnek szántam, ő meg nem nagy motoros. Porosodott, porosodott, aztán eladtam.

A gép nagyjából a Simsonnal egy kategória, de teljesen más vezetni. Kemény, darabos, közvetlen gép. Már kölök körömban is jobban élveztem a kölcsön Mustangot a puhány kölcsön Simsonoknál. Kár, hogy nem középiskolás koromban volt ilyen.

Hibalista

- Egyszer kúton tankoltunk keveréket. Be is állt olajhiány miatt a főtengely. Azóta csak házi kannás keveréket kapott.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1981
Kényelem (5) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 0 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Jawa

További ítéletek (116 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.