Hálás kohószökevény
Szöveges ítélet
Méh telepen láttam meg, leeresztett gumikkal, karbu, dugattyú és ülés nélkül. Gyári fénye volt, a kipufogón és a felniken szép króm, csak a küllők voltak picit rozsdásak. 1500-at kértek érte, nem volt szívem ott hagyni. Kölökkoromban nagyon vágytam egy ilyenre, mikor nagy Romettal jártam a budai hegyeket. Gondoltam, csak jó lesz valamire...
Hazatoltam, nekiláttam hiányt pótolni. Karbu, ülés a következő veteránbörzén lett fillérekért. A tankot apróvassal feltöltve órákat rázogattam, míg a nagyja rozsda kicsiszolódott belőle. Aztán szétkaptam a blokkot. Kapott új dugót, fúrt hengert, új szimmeringeket, új főtengely csapágyakat, új kis lánckereket. Lett két új belső, és máris menetkész volt az újszerű külsejű kismotor. Vételárral együtt még mindig 15e Ft alatt voltam.
Csináltattam új km spirált, aztán nekiláttam járatni. A fekvőhengeres blokk miatt hosszú, jó egyenesfutású járgány. A nagy légszűrőház és kipufogó miatt meglehetősen halk. A blokkja pörgős, jól tuningolható. Csehszlovákiában a legenda szerint 90-es változatai is voltak. Alapkivitelben 60 km/h körül van a vége, 50 km/h az utazója. A futóműve csillapítalan, kissé rázós. A három sebességes váltót szokni kell, mert felfele van az 1, lefele 2 és 3, és mindegyik között van üres. Nem egyszer próbáltam kettesből indulni, ami persze nem ment :-D
Vonalvezetése kissé egyedi. Nekem bejön, szerettem az első verziós Multiplát is :-) Vezetni magas, széles kormányával a Bervánál nagységrendekkel kellemesebb. Megbízhatóságára nem volt panasz, amint a tank kipucolódott. Trafós gyújtása van, nagyon megbízhatóan indul. Egyedül a hátsó fékbowden szerencsétlen konstrukció: a blokk alatt 180°-ot fordul vissza a pedálig.
Járatás után nem szokat használtuk. Szülőnek szántam, ő meg nem nagy motoros. Porosodott, porosodott, aztán eladtam.
A gép nagyjából a Simsonnal egy kategória, de teljesen más vezetni. Kemény, darabos, közvetlen gép. Már kölök körömban is jobban élveztem a kölcsön Mustangot a puhány kölcsön Simsonoknál. Kár, hogy nem középiskolás koromban volt ilyen.
Hibalista
- Egyszer kúton tankoltunk keveréket. Be is állt olajhiány miatt a főtengely. Azóta csak házi kannás keveréket kapott.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
