Füstölő
Szöveges ítélet
Előtte ETZ 250-em volt. Teljes felújítás után is képes volt cserben hagyni. Barátokkal túrák alkalmával a Jawa-kal sosem volt gond, viszont MZ-ket annál többet szereltünk az út szélén. Ekkor döntöttem, hogy Jawa-t veszek. A gépsárkány oldalkocsis volt / azóta az oldalkocsi eladásra került /. Vételkor már a blokkban hallható volt egy bizonyos csörgő hang. Később a jobb oldali hengerben a dugattyú kilyukadt. Ezek után komplett dugattyú és gyűrű csere. Bejáratáskor később megszorult. Mint kiderült a magyar kisipari dugattyú miatt. Egy kis reszelés és csiszolás és azóta is üzemel a vas. Jelenleg a kuplung van soron felújításon, lamellák és kuplunglánc. Ezen kívül sok apróság volt még amit javítani vagy csinálni kellett, természetesen a motoros főszezonban. Végül is a gép szerintem nagyon jó, csak egyszer kell normálisan megcsinálni és kb: 40-50.000 km-ig hozzá se kell nyúlni ha valaki nem kínozza. Erre télen kerül sor. Azt tudomásul kell venni, hogy nem sportmotor, a húzatást nem szereti. Ha valaki 3-3.500 fordulat közt használja, tényleg a világból kiviszi. A fogyasztása változó. Nálam evett 10 litert is két személlyel és csomagokkal, no meg hegyvidéki használattal, oldalkocsival / utólag kiszámolva a blokk 400 kg terhet vitt /. A fogyasztás szerintem szokványos használatnál, nem húzatva kb: 4-5 literre kihozható. Nem bántam meg, hogy megvettem mert sokan megnézik, olcsó a fenntartása és strapabíró ha normálisan van összerakva. Lecserélni biztos nem fogom, ez már örökdarab lesz Nálam.
Hibalista
- Kilyukadt dugattyú után új dugó gyűrűkkel.
Ide hordtam szervizbe
Barátok, motoros társak
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
