A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Jawa » 250 1962 (250)

250 1962 (250) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Csodaszép szoci moci

Szöveges ítélet

Motoromat 1996-ban kaptam szüleimtől. Békéscsabán sikerült megvenni 30.000,-Ft-ért, ami akkor egy reális árnak tűnt. Azóta erre az összegre minimum 200.000,-Ft-ot rá kellett költeni, de a pontos összeget soha nem mertem kiszámolni. A motor működőképes, de nem túl szép (inkább úgy mondanám, hogy korának megfelelő állapotú) volt. A kétütemű hangja, vezetési élménye azonnal megragadott, és elhatároztam, hogy ha már birtoklok egy ilyen járművet, nézzen ki jól. A teljes restaurálás mellett döntöttem, amivel csak az volt a gond, hogy én egyáltalán nem értek a motorszereléshez. Így kénytelen voltam másokra bízni ezt a munkát. Először egy öreg szaki vállalta, aki amellett, hogy állandó pénzhiánnyal küzdött és csiga lassú volt, nem is végzett jó munkát. Kb másfél év múltán visszaadta a motort (közben persze sokat kellet várni a festésre és a krómozásra is), ami szép volt, csak nem ment. Töltése gyakoraltilag nem volt, ezért állandóan lerobbant. Akkor még nem értettem ilyenekhez, hogy töltés, dinamós gyújtás stb. Miután állandóan megállt visszavittem hozzá, aki megállapította, hogy természetes, hogy leáll, hiszen aksiról megy! Csinált neki töltést, de olyat, hogy nem ismertem rá a motorra. Alig ment, és úgy kinyomta a savat az aksiból, hogy a frissen krómozott kifufogómat csontig lemarta. A kromozást a Szarvasi Fémipari Vállalat végezte, akik elfelejtették mondani, hogy ők csak beltéri krómozást csináltak. A kipufogócsonkoknál a króm az első 10 kilóméteren lejött, a többi részen a sav elvégezte a maga dolgát. Tehát ismét volt egy csúnya, nem jól működö motorom. Közel két év várakozás és kb két hét motorozás után nem adtam fel, kerestem másik szerelőt. Újabb szétszedés, krómozás és összeszerelés után - na és még egy év elteltével - végre volt egy szép és megbízhatatlan motorom. A krómozást a Csepel Művekben a Csepelkróm Kft végezte. Tökéletes munka, csak ajánlani tudom mindenkinek. A motor 5 év után is úgy néz ki, mintha most hoztam volna a krómozótól. Az összes mozgó alkatrész is ki lett cserélve újra, még a kevéssé kopottak is. A hengerhez nem kellett nyúlni, úgy volt jó, ahogy vettem. A töltés azonban továbbra sem működött, az ország összes pontján sikerült vele lerobbannom, (merthogy azért mert nem volt jó, még használtam). Otthagyott Cserkeszőlőn, Drégelypalánkon, Kecskeméten, Balatonlellén, Budapesten, Monoron, és persze Békéscsabán. A család női tagjai rajtam vicekődtek, hogy 5 perc motorozás két napi szerelést kíván. Ekkor már profi voltam töltés kérdésből, de komolyan foglalkoztam a gondolattal, hogy eladom a motort. Kezdett nagyon elegem lenni az egészből. Hiába szép, ha nem megy. Végül mindig tovább javítottam, olyan szép volt szegény. győzött tehát az esztétika a logika felett. Több évi nyomorúságos motoros év után végre találtam egy újabb öreg szerelőt, akinek volt is otthon elfekvőben fesszabályzója valamint dinamója egy későbbi modellből. Kicseréltük a problémás alkatrészeket, és azóta a motorra nem lehet ráismerni. Kevesebbet fogyaszt (7 liter helyett 5 körül beéri 90 km/h-ás tempóval), jobban gyorsul, és olyan megbízható mint egy svájci óra. Végre eljöttek a sok nyomor után az élvezetes motorozás évei. Tavaly ismét szétszedtem, mert végre találtam olyan szakembert, aki meg tudta csíkozni, csak a szétszedést nem vállalta. Kothencz Attilához vittem Csepelre, szerintem teljesen elfogadható összegért (8.000 Ft) nagyon szép munkát végzett.
Nagyon-nagyon szeretem és féltem a Jawám. Gyönyörű a motor, ahol csak megállok vele egyből körbeveszik. Nem egyszer autósok is leállítottak, hogy lefényképezhessék, így állandó szereplő. Egyik motor sem kelt ilyen feltűnést érzésem szerint. Egyszer beálltam vele egy Harley-s sorba, ahol egy idő után mindenki arra lett figyelmes, hogy csak az én motoromat vették körül a túristák, és fényképezték ezerrel. Szóval dagadt a májam a milliós motorok mellett. Az utcán mindenki megszólít (főleg az idősebb korosztály) és régi sztorikat mesélnek pl: hogy az apjának volt ilyen motorja; ezen tanult motorozni; ezzel járt udvarolni a feleségének stb. A mociról néhány szót: szerintem elég kényelmes, a váltója nagyon tetszik. Ami nem jön be az a fék. A mai viszonyok mellett sokszor oda kell figyelnem, mert taposhatom és húzhatom neki egyszerre, akkor is csak lassításról beszélhetek. A motor nagyon nyomatékos (a körülményekhez képest), jól megy. Én 90 körül hajtom országúton, ezt minden nehézség nélkül orákon át tartja. Itt még elviselhető a vibráció és a fogyasztás is kellemes. A végsebessége jóval száz fölött van, még két személlyel is. Sokat túrázok vele, városban igyekszem nem sokat használni. Rendben tartom, vigyázok rá, de nem az a típus vagyok aki a garázsában tartja a motorját és naponta leporolja.
Teljesen a szívemhez nőtt a sok közös élmény hatására, és nem tervezem eladását (pedig nagyon sok ajánlatot kaptam).
Ajánlom bárkinek, aki szeretne egy letűnt kor emlékével motorozni olcsón, és büszkén.

Hibalista

- Az elektromos berendezések állandóak elromlottak az első 4 évben. A dinamós töltés egy rémálom - volt. Szerencsére sikerült egy későbbi típus dinamóját és feszültségszabályozóját beletenni, azóta tökéletesen megy.

Ide hordtam szervizbe

Többniyre Békéscsabára egy barátomhoz hordom, aki kicsit lassú, de tökéles munkát végez. Na és hát az árai...

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Bárki bárhol meg tudja javítani ha kell (az egyszerűbb dolgokat még én is).

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1962
Kényelem (8) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Jawa

További ítéletek (116 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.