Cseh remek - a világ 9. "csodája"
Szöveges ítélet
Ez egy elég ritka típus , CZ 250 1982 . A sport változat !!! Nem találtam meg a típusok közt ,ezér a hozzá legközelebbit válaszottam .
A motor "igazi karakter" , mindenes motor . Szép küllem , nagy és kényelmes. Lehet rajta ülni , feküdni . 40 es keverékkel úgy füstöl mint a kazán . Aztán már csak be kell rúgni és indulás a nagyvilágba . De jó is lenne !!! Csakhogy ilyenkor jön be a képbe : ejj nem japán , nem is olasz , nem is német , nem is ruszki .... egyszerűen Csehszlovák . A csehek az ősi időkben a legnagyobb motorgyárat tartották fenn . Nagyon masszív anyagokkal szerelték össze a gépeket de nem figyeltek oda a részletekre . Be a nagy öblös blokkot amit janecek papa alkotott össze 242 éjszakán oszt jóvan :)
Ha ráadod a gyujtást és sikerül belőni , lehet izmoskodni a berúgóval , ugyanis nagy kompresszió van benne .Ha a dinamódnak jó kedve van , még el is kezd dörmögni valamit a blokk , ha pedig tényleg nagyon belőtted a fesszabályzót , és a karbid is tiszta , talán be indul !
Mikor a blokk életre kel , hatalmas mély dörmögés veszi kezdetét.
Ha bemelegíted , a jól belőtt alapjárat ( amit 150 szer állítasz , mire eltalálod ) 1080 as fordualton ketyerészteti a masinát . Ha épp jó az ellenállásód a fesszabon , akkor eljár még vagy pár órát anélkül , hogy kiverné valamelyik égőt , vagy leégne az egész elektronika .
Miután a felniket rozsdaoldóval simára kezeltük , még az is meg történhet , hogy nem dörzsöli ki a belsőt , és defekt nélkül hazajössz . Ezután végy egy nagy csavarhúzót a kezedbe , és minden erőddel húzd meg az összes csavart , mert az 1 henger nem kegyelmez .
Ezek után a napi ( kényszerítő ) ellenőrzési feladatoknak vége , és az izmos életrekeltés után indulhatunk , miután felvettük a bukót és védőcuccokat , amik létszükségletek , mert bármikor beragadhat a fék vagy elszaródhat a bovden , amitől nem enged
visszaesni a fordulat és akkorát esel vele mint az ólajtó .
A motor alulról megy , nem pörgi szét magát a maximális 6300 as
fordulattal , 2500 tól lehet vele utazni , ha pedig száguldani akarsz , fel lehet tolni 5500 ig a fordulatot , onnantól már afféle " haggyámán " hangot ad ki a motor . 80 ig pillantások alatt fel tolja magát , de afeletti sebességnél inkább vonszolja magát.
Megjártam vele a nyikom tetőt , a rugózás jó , a fogyasztás 5-8 liter közt van . Miután mindent alaposan átnéztem minden menet előtt , a legkisebb hiba nélkül lettek megtéve vele az utak , 2 személlyel is kényelmes . Aki jawazni akar az egy dörmögő pakoló vasat érez maga alatt , de minden egyes menet után jön a " házi nagyszervíz " , mert ha nem nézzük át mindig van valami baja .
Hibalista
- Csak a feszültség szabályzó , de miután alaposan megcsináltuk semmi baja nem volt .
Ide hordtam szervizbe
Itthon csináltuk .
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 7300 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 85 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
