Berregő öreg barát
Szöveges ítélet
A motor 1962-ben látott napvilágot Csehszlovákiában 555 Pionyr néven.
Egy tanár úrhoz került vidékre,ő használta majd eltette.
Sok-sok év után előkerült és kijutott egy börzére,ahol megvettem.
A motort viszonylag kevés kilóméterrel vettem,teljesen gyári festéssel és blokkal.Felújítása már terveben van,de még hihetetlenül jó működik,ezért még használom.
A gép hihetetlenül egyszerű szerkezet.A késöbbi típusoknál sokkal egyszerűbb irányítani.Nagyon kényelmes,és kézre esik minden.
Korához képest eszméletlen jól megépített motor,teljesen probléma mentes.
Nincs a motorból kicsikvara minden,ezért mindent kibír.
Sajnos a mai forgalomhoz mérve már kicsit lassú és gyenge,de már nem ez a dolga hogy városban lámpától lámpáig bömböljön.
Nyugodtan elmotorozva,bőven beéri 2,1L-es fogasztással ami bámulatos.
Az utazó sebessége 30-40 között alakul.Végsebessége 55km/h,de ez nem egészséges már.A sebességeket nagyon jól lehet kapcsolni,kényelmes pontos,és csak ritkán recseg.Az első fokozat kizárólag megindulásra jó,a második a gyorsítás 20-ig,de 20 alatt nem is érdemes harmadikba rakni,mert az annyira hosszú hogy nem tud felgyorsúlni.A ereje nagyon kevés,de nyomatékos.Soha nem kell,és nem szabad pörgetni,türelmes vezetést igényel.
A 2,2 Le nem képes intenzív gyorsításra és csodákra sem.
Feelingje hatalmas,és a hangja se piskóta : )
Kipufogója egy 40cm-es kis dob.
Nállam,eddig soha nem volt vele probléma.
Nem kellett gyújtást állítani,nem dugult el a karbi,soha nem volt baj vele.
A hétköznapi karbantartás mellett totál megbízható motor.
Nem egyszer mentem vele egyhuzamba 20-25km-t.
Ahogy elindultam vele úgy haza is hozott,és meleg motornál is mindig fél rúgásra indul.Ezek abból következnek,hogy meg van tervezve rendesen és az anyagot sem sajnáltál belőle.A gyújtás beállítása gyári,a bovdenek mind gyáriak,a kopó alkatrészek nagy rész még nem szorult cserére,minden teszi a dolgát ahogy kell.Minden veteránosnak csak ajánlani tudom.
Aki ismeri ezt a motort,tudja mekkora élmény és ha karban van tartva milyen kitartó gép.A külseje is elég egyedi,és külső csomagtartója is van,meg egy másik az ülés alatt is.Soha nem adnám el,velem együtt fog megöregedni.
Mai robogósoknak nem ajánlom,mert ugyan hálás gép de foglalkozni kell vele.
És végül amiket szeretek rajta,és szellemes megoldások: elzárható légszűrő,zsírzók mindenhol(élet tartam növelés),kipufogós tender rögzítés,fény átváltó és kürt (50-es évek végén tervezett kismotoron),igénytelenség de igényesen összerakva,úsztatós karbi,csomagtató.
Ami nem az előnye: -Hidegen nagyon meg kell szivatni,de utána 3-ra indul.
-Kis sebesség és érő,ebbe bele kell nyugodni,nem az a lényege.
A legjobb motor amivel valaha dolgom volt,ez az apróság.
Hibalista
- Egyetlen teleszkóp gumiharmónika szakadt ki 48 év után. - 400ft börzéről. Soha nem kellett bontani,szerelni,hozzá nyulni,állítani
Ide hordtam szervizbe
Csak itthon,másnak nem adnám ki. : )
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1962 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 9107 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | l |
Előző motorja? | 05 | Következő motorja? | 250/559 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
