A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Jawa » 350 1954 (350)

350 1954 (350) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az első törvénysértésem

Szöveges ítélet

Lehet, hogy nem a legjobb helyre írok, de nem találtam megfelelőbbet. Olvastam a többi ítéletet, a sok hibáról, megbízhatatlan működésről, de én ilyenekről nem tudok beszámolni.
Ez egy 1994-es történet, az első nagymotoromról szól, a szerelem kevesebb, mint egy évig tartott. Autószerelőnek tanultunk, be voltunk oltva benzinnel. Irigykedve néztem a szegedi ETZ-s banditákat, akiknek ugyan (még) jogsijuk nem volt, de a 250-es ETZ-ik gyönyörűek voltak. Egy osztálytársam segítségével jutottam egy 1969-es ICZ 350-hez 3.500Ft-ért. Egy hiba volt; évek óta be sem indították, és egy tyúkólba tolták, valahol az egyik kertvárosi régi háznál. Szerelem volt első látásra, bár állapotra nem olyan volt (a festés és a krómozás) mint a feltöltött képen, de az én 15 éves és kb. 60 kilós ártatlan (?) mivoltomat azonnal megfogta. Eltoltuk az egyik sráchoz, néhány villáskulccsal, csavarhúzóval, 1 liter Brigéciollal, két gyertyával, néhány liter olajjal és benzinnel egy hétvége alatt életre keltettük (még a kartellban is tyúktoll és tyúkürülék volt, nem kevés mennyiségben). Erő nem túlzottan volt benne, viszont nyomaték egy zsákkal! Hazafelé már tépettem is vele a töltésen, a főútra akkor még nem merészkedtem, mert se műszaki, se rendszám (se jogsi, se bukósisak) nem volt. Az első utamon hazafelé buktam vele (utána viszont nem), mert egy tehén méretű kutya elém ugrott, megijedtem, és majdnem százzal elfeküdtem a töltés aljában. Egyikünknek sem lett baja, és a kutya sem evett meg. Egyből a barátomhoz mentem, két személlyel is ki kellett próbálni. Igaz induláskor egyből leesett mögülem (és a hátába állt a hátizsákba rakott festékesdoboz), de ezen kívül csak pozitív élményem volt vele két személlyel is. A töltésre (általában csak ott mertem vele közlekedni) úgy ment fel két személlyel, alapjáraton, hogy a motor észre sem vette, hogy nem horizontális a terep. Mindig megbízható volt, mindig indult és ment, a kuplungbowden elszakadt, de a váltókar "helyes" használatával ki lehetett a kuplungot váltani. Egy alkalommal sötétben indultam haza, és nem akart elindulni, a motor járt, de nem indult el előre a vas. Nagyobb gázzal próbáltam, így elindult. Másnap reggel vettem észre, hogy a drótsodrony, amivel lezártam, ott lógott a hátsó kerék mellett, félig feltekeredve, a lakat még zárva volt. Tudatosult bennem, hogy nem vettem le a zárat, de a JAWA megoldotta, azaz eltépte. Nagyon szerettem, gondolkoztam a restaurálásán, de mivel a szegedi motorosok ellenfele S..li törzszászlós engem is lemeszelt, ezért elcseréltem egy szép, legális, bár nem 51-es, hanem egy 1975-ös évjáratú 50-es Simsonra. A JAWÁM jó kezekbe került, restaurálva bár nem lett, de a rozsdás részek eltűntek, karbantartottsága miatt azonban évekig futott még egy közeli faluban megbízhatóan, és nem lepődnék meg, ha még mindig menne.

Hibalista

- Kuplungbowden, illetve, amit sajnálok és szégyellek, a hátsó lámpabúrát eltörtem, ezért az egy újabb modellről való volt.

Ide hordtam szervizbe

Mi, az autószerelő, motormániás tanoncok

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Zsiki nyomta a legjobban

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1969
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 8000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Jawa

További ítéletek (116 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.