A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Jawa » 50 Pionier 1958 (48)

50 Pionier 1958 (48) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az elpusztíthatalan kismotor

Szöveges ítélet

Első motorom volt, ezen kezdtem. Nagyapám hagyta rám, aki csak mezei utakon, iszonyat emelkedőkön, vízmosásokban hóban sárban használta, szóval kapott rendesen. Elbeszéléseiből ítélve valamikor 1990 körül lett a motor felújítva, de az már rég volt. Én sem kiméltem, 3 évig kertben motorozás, 30 fokban, hűtés nélkül, kapartatás. !sosem! volt semmi baja, még egy gyújtásállítás sem kellett neki, télen is használtam, mindig 1 rúgásra indult, már 2 éve nem indítottam be, de le merném fogadni, hogy most is max. 2-ra indulna. A motor megbízhatósága annak tudható be, hogy tervezői nem akartak kicsikarni belőle nagy teljesítményt, (max.5000 rpm/min) igy az alkatrészek nincsenek kitéve nagy terhelésnek = szinte bármit kibír. A motor 50ccm ellenére nagyon nyomatékos, bár nagyon gyenge is. Így, 3 sebességi fokozat is bőven elég, nem kell szarrá forgatni, végsebessége 50km/h, de itt már nagyok a vibrációk. A hangja mindig is tetszett, a blokk alatt húzódó 40cm-es dob brutál hangot varázson neki, amit csak a 250-es Jawa-hoz tudnék hasonlitani. A régi Mustangok motorja az 555-ös blokkjára épül, de az már egy megbízhatatlan konstrukció, a magas fordulat, az elkúrt gyújtás, és váltómechanizmus miatt. A motort nagyon szeretem, bár esztétikailag most nincs a toppon, de én semmi pénzért nem adnám el, mert nagyon ritka,mégiscsak első gépem, és habár nem voltak rossz motorjaim azóta, de nyugodtan írhatom, hogy az 555-össel volt mind közül a legkevesebb gond. Kiváló tanulómotor
kis ereje, jó nyomatéka és megbízhatósága miatt. Most már persze 45 évével igazi veterán.

Hibalista

- Semmi. Egyszer eldugult a karburátor beömlőjének nyaka, 1 perc javitás.

Ide hordtam szervizbe

Én szereltem volna, ha lett volna valami baja.

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

-

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1962
Kényelem (4) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 2000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 2 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Jawa

További ítéletek (116 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.