A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Jawa » 350 1985 (344)

350 1985 (344) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A kenyerem Jawa

Szöveges ítélet

4 éve január 2-án vettem, -15 fokban, egy éve állt. Második rúgásra indult. A fényezés a gyári, élénk színű, a krómozás jó minőségű, rozsdafolt sehol. A próbaúton kiderült, erősebb, stabilabb, „motorszerűbb”, mint az ETZ 250 (előző motorom).
A blokk kellően nyomatékos, a hegyekben vígan elboldogult, viszont hosszú egyenes szakaszokon elfért volna az 5. fokozat.

Az üléspozíció kényelmes és természetes, nem kell sem a kormányra dőlni, sem hanyatt esni, az utasnak is bőven jut hely. A kormány lehetne pár centivel szélesebb, de nem zavaró.

A rugózással nem volt gondom, a komolyabb terhelést is elbírta, a hátsó rugók kifejezetten kényelmesek voltak, bár egy kicsit nyikorogtak.

A dobfék fogatlan, a hátsó ráadásul hajlamos blokkolni. Érdemes az elsőt tárcsára cserélni, elvileg a hazai Jawa kereskedéseknél megvan minden alkatrész (van még itthon Jawa kereskedés?)

A blokkon csak a tömítéseket cseréltem ki, egyébként nem kellett hozzá nyúlni. A porlasztó hosszabb állás után és párás reggeleken előszeretettel dugult el, ilyenkor legóztam vele 10 percet (szétszedni, kipucolni, összerakni), és probléma megoldva.
A szivató a létező leghülyébb helyen van (nincs kivezetve a porlasztóról), és mivel az aluhengeres blokk nehezen melegedett be, ellenben pillanatok alatt kihűlt, ha sietnem kellett, menetközben nyúlkálhattam magam alá. Meg lehet szokni, csak kényelmetlen, főleg ha a kapcsoló becsípi a kesztyűmet…

Az előző tulajdonos valami buherált furulyát tett a kipufogókba, ettől erélyes fazékhangja lett, amit tekintélyes lakatosmunkával sikerült az eredeti szintre csökkenteni, de a Jawa még így is hangos motornak számít, főleg ha hajnalban indulnak vele útra (szomszédaim tanúsítják).
A kipufogó vége teljesen olajos, ráadásul a házi furulya miatt az olaj a földre csepegett, ezért esténként „pelenkázni” kellett.

A kilométerszámláló akkor sem működött, mikor megvettem, így fogalmam nincs a futásteljesítményről.

A kilométeróra és a fordulatszámmérő soha nem mutatott állandó értéket, pl. ha a sebesség 80km/h volt, akkor a mutató 65 és 90 között „táncolt”.

Tuning tipp: Lefestettem a bukócsövet, és amíg száradt a garázsban, mentem egy kört. A motor „csupaszon” 10-15 km/h–vel gyorsabb volt, és könnyebben gyorsult, de hát a lapátfülek nélkül valahogy nem az igazi a megjelenése.

Egy apróság: az első kerék csapágyazása hihetetlenül jó! A keréken negyed fordulatot lendítettem, és percekig forgott. Nincs nagy jelentősége, de nagyon tetszett, hogy szocialista motoron ilyen minőségű alkatrészt is találni.

A motor soha nem hagyott cserben, igaz, egyszer alaposan megizzasztott: péntek este (mikor már képtelenség alkatrészt szerezni) Egerből mentem Kalocsára, és félúton, a semmi közepén elszakadt a kuplungbowden. Azóta áldom a csehszlovák ipart, hogy a Jawakba építettek olyan nyalánkságot, mint a félautomata kuplung. Az elindulás – lámpánál különösen – felért egy cirkuszi mutatvánnyal, de ha egyszer sikerült, onnantól még élveztem is az utat.

Az oldalcsomagtartókra honvédségi málhazsákot kötöttem (spárgával, jó magyar szokás szerint :-)) és így bejártam vele Kelet – Magyarországot, sőt mikor a fősulit befejeztem, a koliból is így költöztem haza.

Összességében jó kis motor, nem szabad hajtani, akkor nagyon sokáig használható.

Én is csak azután adtam el, hogy 1.5 éve egy lakókocsi úgy döntött, külső sávból index nélkül, záróvonalon megfordul (tükörbe nézni meg ugye minek – reggel már fésülködtem), és erősebb volt mint a Jawa.
Nem volt nagy a kár, viszont a váz meghajlott, és hazavágta az egyenesfutást, bár a srác aki megvette, rendberakta és jár vele…állítólag.

Hibalista

- kuplungbowden, fordulatszámmérő spirál, lánc tokkal, első villa szimmering,

Ide hordtam szervizbe

Fater

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Én

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1987
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 35000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Jawa

További ítéletek (116 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.