A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Jawa

638-350 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

25 évig hűséggel

Szöveges ítélet

1987-ben vettem 14200-ért, amikor a Simson S50 18000-be került. Egyértelmű volt a választás. Szerintem az akkori idők legmegbízhatóbb motorja volt. Könnyen szerelhető, de megelőző karbantartással nem nagyon volt rá szükség. Volt néhány jelentősebb konstrukciós hibája is de a sajátomat sikerült korrigálni, így eladáskor jobb volt, mint a gyári. 1. Először is a vibráció 70 km/h körül olyan mértékű volt hogy a tükörben nem lehetett látni semmit. Erre a gumiágyba helyezés volt a megoldás (hátul Zuk szilentblokkok, elől gyengített Trabant motortartóbak) a nagyfrekvenciás rezgéseket teljesen kiszűrte. 2. A lengővilla persely vasból készült ráadásul a zsírzógomba helye nem volt kifúrva mire észrevettem, hogy nem ment bele a zsír úgy bemaródott, hogy megszűnt a rugózás hátul. A megoldás bronzperselyek esztergáltatása + víz, és porvédelem, 5000km-enként zsírozás. Bowdenek sosem szakadtak, sőt a km óra, és fordulatszámmérő spirál is eredeti volt mikor eladtam (a titok minden tavasszal pár csepp olaj). A laikusok állítása szerint a gyújtást állandóan állítani kellett, mert elmászott. Ez nem igaz gyújtást egyszer kellett beállítani, utána már csak a megszakító kalapácsokat kellett néha utána állítani, a kopásnak megfelelően de ezt is lehetett csökkenteni az excenteres tengely fiber olajzásával. A kormánycsapágy kissé alulméretezett, vagy rossz minőségű anyagból készült hajlamos a bemaródásra. Igényli a karbantartást, mert nem a legjobb minőségű anyagokból készült, de meg is hálálta, mert sosem hagyott cserben. Motorja nem volt bontva. Utazója 105 km/h, ezzel a sebességgel a világból kimegy. A generátor szénkeféje elkopott kb. 25-30 ezrenként (nem árt a tartalék). Végül: a mai benzinek alkohol tartalma miatt a téli állás idején a karburátorban a réz fúvókákon zöldes lerakódás keletkezik, amitől eldugul. Nem terepmotor, de homokon bármelyik mai motort veri vezethetőség szempontjából. Alacsony súlypontja miatt nagyon jó indulatú. Mint minden járműre, erre is igaz, ha csúcsra járatod nem lesz tartós (de kinek mire kell).

Hibalista

- Apróságok a gyenge anyagminőség, és használatból eredő kopásoknak köszönhetően.
- Pl: fékbetétek, teleszkóp szimering, kerékcsapágyak. lánckerékcsapágy, kormány csapágy, lengővilla persely (gyári hiba), megszakító kalapács

Ide hordtam szervizbe

Minden esetben magam szervizeltem

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1987
Kényelem (8) Használati időtartam 25 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 87000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? S50B Következő motorja? CB500X
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Jawa

További ítéletek (116 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.