A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Jawa » 350 1973 (344)

350 1973 (344) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

...jobb ha nincs

Szöveges ítélet

"Riga, Jawa drága kincs -
jó ha van, de jobb ha nincs".


Első motorom volt, előtte egyszer ültem Babettán (a lámpája azóta is ferde). Tetszett a két kipufogója, a szép hangja, pénzem meg pont 30.000 Ft volt - MZ-re nem telt. A jogsi motorostul is olcsóbb volt mint egy autó a meglevő B -hez...
No ezen megtanultam szerelni. Amikor első nagyobb utamon éjszaka elment a töltés, és egy kihalt benzinkút lámpájánál lekaptam a deklit, nem igazán bíztam benne hogy rájövök a megoldásra. Csak vakartam a fejem a kiskőrösi bukó alatt. Kérdeztem asszonyságtól, hogy nem fél-e, itt állunk a puszta közepén, nem jár erre senki, már 10 óra is elmúlt, a motor pedig beszart. Rámnézett őzike szemeivel nagy ártatlanul: "Miért félnék? Úgyis meg tudod csinálni!". Aztán hozattam vele "valami fémest" (Magnum jégkrém volt a kukából), betömtem a kilazult szénkefe vezetéke mellé, és mentünk tovább - irtó büszke voltam magamra. És az asszony is rám. Hozzám is jött feleségül később. Az oltárnál egy hátsó tengely alátétet húzott az ujjamra, miközben édesen utánozta a kikopott dobfék csikorgását. (na jó, ez utóbbi nem pont így volt. Nem is csikorgott a dobfék.)

Viszont a töltés így is kevés volt - hiába minden nap megejtettem a fenti műveletet, bizony sokszor lejmoltam akkutöltőt a környéken.
Aztán megtanultam gyújtást is beállítani - készült hozzá célszerszám is (gyertya összetör, porcelán kidob - a menetbe miliméterenként megvágott ceruza be; plusz szakadásjelzős multiméter), így ketten 3 perc alatt belőttök a gyújtást - úgy 150km-enként. Mert mindig elmászott.
Alkatrészt csak silányat lehetett hozzá kapni ("utángyártott"), vitte a pénzt rendesen (főleg miután rosszul raktam egyszer vissza a gyűrűket...)

Egykerékre simán feljött - igaz, a "rider" életében először (és feltehetőleg utoljára) ült motoron - de a műsor pazar volt - függőleges Jawa, őrült motorhang, halálra vált kaszkadőr - és csak a fékkar görbült el.

Nem volt gond, ha nem indult a moci - az önindító tuti nem szívta le az akkut. Lábam izmosodott rendesen.

Hogy milyen volt az ereje? N/a.
80km/h max, de akkor meg kihagyott a gyújtás. (a hiba feltáratlan maradt mindvégig). Füstölni füstölt ahogy kell. Büdös volt. Motorostúrán utáltak, ezért hátra álltam mindig.

Mindig MZről álmodoztam. Tárcsafék... Egy henger, egyszerűbb gyújtásállítás... Német minőség... Fordulatszámmérő... Jó töltés.... (sóhaj)....De nem telt rá.

Barátnőm szerette. El is nevezte "Tücsök"-nek. Tényleg olyan volt a nem eredeti, magas tükrök miatt.

Aztán eladtam 10.000 Ft-ért.

Az emlékeim kellemesek vele (sosem felejtem el az elsőt ugyebár), emlékeztet a motor a fiatalságomra. De a motor maga... Brrrr. Soha, senkinek - kivéve szerelő-tanoncot. Vagy pedig házasodni vágyót.

De az a két kipufogója csak szép volt....

Hibalista

- Asszem a villákhoz és a fékekhez nem kellett nyúlni...

Ide hordtam szervizbe

Magam, haverok. Fanta nem.

Értékelése: 2

Képek a motoromról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1975
Kényelem (6) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (1) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Jawa

További ítéletek (116 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.