Ha motor,nekem már csak Harley
Szöveges ítélet
No üdv
Előre mondom, sosem voltam HD rajongó, és nem szerepelt az álmaim között, bár valahogy mindig piszkálta a fantáziámat. Kb. húsz motorom volt, mindenféle márka, és stílus, volt ami egy napig volt meg,de néhány hónapnál tovább egy sem húzta. Nem tudtam miért, egyszerűen egy sem fogott meg. Harley-t nem akartam mert mindenki lebeszélt róla ( szar, gyenge, olaj folyik, szétesik stb.) én hülye meg hagytam magam. Na tavaly azt mondtam kipróbálom hátha megfog. Csak a spori jöhetett számításba,a többi nem tetszik, sok a csicsa, akkora mint a Missouri csatahajó. Győri márkakereskedés, előre mondtam nem fogok náluk motort venni, mert kizárólag karbis, és gumibak nélküli érdekel, tehát használt. Ja, és legalább 100 kilométer szeretnék menni vele. Gond egy szál se, mehetek kipróbálni egyet. Hozzáállás, segítőkészség kiváló, sokan tanulhatnának tőlük. Húsz kilométer után tudtam, hogy fogk venni egy Sporit. Öt hónapja használok egy 883-ast, ami már három hónapja 1200-es. Rázkódik mint állat, de a japán V 2-esem 100 kilométer után elzsibbasztotta a kezem, ez meg 500 után sem. Nyomaték hegyekben, a hangja mennyei gyönyör. Mivel én furattam fel, meg sok mindent átvariáltam rajta ezért alkatrész árakról is beszélhetek. Két igen jó minőségű dugattyú, furás,új olajjal, 145000 ft. Egy japánt ennyiért jó ha szétszednek, de egy dugattyú már nem fér bele. Persze ez kis túlzás, de a japán árak töredéke bármi hozzá. Több gépről tudok amiben 400000 km,( nem elírás, négyszázezer km!!!!) van eredeti blokkal. Na ezt legfeljebb egy BMW szokta tudni, de japán gépeknél ha valamiben 80000 van és még megy akkor már ódákat zengenek a tartósságáról. Hát ennyit a minőségéről. Rajongója lettem a márkának, ezen belül is a Sportsternek, mert ez még tényleg egy igazi motor, nem több nem kevesebb. És nem azt mondom evvel hogy minden más szar, mert az nem igaz,de én ezen érzem jól magam. És pont ugyanolyan motoros vagyok mint mielőtt megvettem, nem járok Harley-s alsógatyában, meg Delhusát sem ismerem. Ja, hogy műszaki dologról is essen szó, híven az oldal céljához.: A fékekkel én elégedett vagyok, két újjal megállítom a gépet, igaz ezen már kétdugattíús fék van elöl, lehet az egydugattyús szar volt. A kuplung bitang kemény, az újaké már könnyebb, de nekem ez kell. A kormányzásról: volt olyan gépem amin el tudtam aludni.Na ezen nem lehet. Minden úthibán korrigálni kell, állandó gépészkedést igényel, szintén imádom. Váltó : a gyár figyelmessége, hogy amikor egyesbe teszed hangjelzés figyelmeztet, sikerült a manőver. Hatalmasat csattan. :))) Bár a japán gépeim sem voltak sokkal csendesebbek. Összegzésképpen, ez egy ötven éves konstrukció, finomságot, technikai trükköket ne várjon tőle senki. Ez a motor valóban a hagyományról,a motorozás kezdeteiről, valódi, jóértelemben vett férfiasságról szól. A többi faszságról, manager feelingről, meg ami jellemzi általában a HD tulajok egy részét arról nem a motor tehet.
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |