A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Harley-Davidson

883c 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Munkagép. vélemény

Szöveges ítélet

Két éve vettem egy 2005-ös 883-ast, azóta több mint 10 ezer km-t mentem vele. Gyerekkori álmom volt ez a típus. Ez egy szolid, rendkívül masszív, kiforrott, nagy tömegben gyártott, egyszerű és hosszú életű motorkerékpár. Elavult konstrukció (hála istennek) jócskán túl van méretezve, menetteljesítményben nem várhatunk tőle sokat tuning nélkül. Gyerekjáték a szervizelése, a felépítésénél ez szempont volt és ebben alaposan különbözik a mai modern motoroktól. Végtelen számú lehetőség van tuningolásra, átalakításra, minden elképzeléshez van kész kínálat. A típust 2004-ben alaposan áttervezték, ekkor főképp a fogyasztói szempontok kerültek előtérben, a motor nagyon sokat veszített addigi értékeiből. Ez a tendencia azóta is tart, de ezért nem csak a gyártó okolható, hanem a környezetvédelmi előírások is. Az én motorom alaposan leharcolt állapotban, törötten került hozzám, minden amihez hozzányúltak cserére szorult. Szerencsére az alkatrészellátás olcsó és kiváló, mindent be lehet hozni a tengeren túlról, de sok minden itthon is elérhető már olcsón, kis türelemmel. Miután a motort újjáépítettem már nincs vele gond csak tankolni kell. Egyszer hagyott ott, aminek érdekes oka volt. Sajnos az európai változatokba már régóta riasztó van beépítve(az indexrelébe van integrálva, aminek így TSSM a neve), ami-ha jól emlékszem- kikapcsolható, de nálam nem bizonyult megbízhatónak. Egy benzinkúton tankolás és fizetés után nem lehetett kiriasztani, és mivel a kódot nem tudtam így ott maradtam. Itt aztán még egyszer tankoltam és ugyanez történt, szerintem a kút nullázása rádiójellel történik ami meghülyítette a riasztómat, és még a kóddal sem lehetett egy ideig kiriasztani. Sajnos ki kellett hívnom egy ebben járatos embert, mert ehhez már szoftver kellett. Senkitől sem hallottam hasonlót, valószínűleg egyedi eset. Itt reklámoznék is, a Monster Customs hozzáállásáról, és lelkiismeretességéről szólnék elismerőleg. Ezen kívül egyszer lelazult az akkusaru. Ez azért volt, mert nyomatékkulccsal meghúzva a csavarokat nem vettem figyelembe, hogy zsíros csavar esetén nagyobb nyomatékkal kell meghúzni. Maga a motorblokk elpusztíthatatlannak tűnik, a gépem előéletében igyekeztek erre rácáfolni, de nem sikerült. Típushiba nem nagyon van, a hidrotőke miatt előfordul, hogy elkezd kopogni a motor. Jó bele a régebbi ford és chrisler v8-as hidrotőke (GM HL124), valószínűleg ez az eredeti HD tőke is, ehhez pár dollárért hozzá lehet jutni. Ilyet magam is vettem(ac delco hl124 GM Detroit 1995), mikrométerrel kívül-belül lemérve sincs mérhető különbség az eredeti HD meg a GM között, kinézetre is ugyanaz, az alkatrészek is teljesen ugyanolyanok, kivéve a nyomórúd fészkét, ezt az alkatrészt érdemes kicserélne az eredetire, mert a GM-ben kisebb az olajlyuk. Máskülönben szerintem ugyanaz a gyártmány. Van utángyártott tőke is, állítólag azzal sincs baj. Ha valaki maximalista, az vehet bele woods, s&s vagy egyéb tőkéket, ezek igen drágák de biztosan sokkal jobb minőségűek(a közepes árfekvésűek sokszor ugyanazt forgalmazzák más-más márkanév alatt). Hatalmas a választék ezen a téren is, de szerintem itt sem érdemes túlspirázni a dolgokat. Itt felhívnám a figyelmet arra, hogy a MADE IN THE USA az nem egyenlő a MADE IN USA-val. Az előbbi Mexikót vagy egyebet jelöl, és ez igaz pl UK-ra is. Állítólag néha előfordul hiba a kuplungnál, itt az egyik tárcsa két lemezből van rézzel összeszegecselve, és ezek a réz szegecsek néha megadják magukat, és ilyenkor leszakadva megrongálhatják a többi alkatrészt is. Előfordul néha meghibásodás a hátsó féknél, vásárolható olcsón javító készlet. Probléma lehet az akku beszerzésénél. A hd nagy zárlati áramú akkut igényel(200A) ami drága. Nagyon nagy az indítási áram, és mivel a hely nem engedi, hogy nagyobb akku kerüljön a gépbe, így csak ilyen drága kerülhet bele. Valami oknál fogva az amerikában készülő akkuk márkától függetlenül rendkívül nagy élettartamúak szoktak lenni, és persze sokkal olcsóbbak mint itt, így célszerű onnan venni egyet. Hogy ezt az élettartam különbséget mi okozza azt nem tudom, állítólag az ottani technológia az ugyanaz mint mindenhol máshol. Bordásszíj: nagyon jó, de pótlása drága. Lehet olcsóbb szíjat venni, de itt az olcsó húsnak híg a leve elv érvényesül. Az olajcsere macerás lehet, attól függően ki mennyire lelkiismeretes. Mivel a motorblokk az olajtartály alatt van, így ha csak a tartályból engedjük le, akkor egy csomó fáradt olaj a blokkban marad. A blokkon ugyan van olajleeresztő csavar, de egyáltalán nem használható, csak ha kiszedjük a blokkot. Ez egy okos angolszász megoldás, miért így van arra mindenki gondol amit gondol. A megoldás az, hogy a tartályban kicseréljük az olajat, majd levesszük a bal oldalon lévő olaj visszavezető gumicsövet, beindítjuk a motort és kinyomatjuk a régi olajat a blokkból. Az olajtartályban a visszavezető cső az olajszint fölé ér, így ha leszedjük a csövet sem folyik ki olaj a tartályból. Vigyázni kell a tartály csonkjára, mert sajnos a tartály a korábbi típusokkal ellentétben már műanyag. Ha veszünk 2004 utáni sportstert, ne ijedjünk meg attól, hogy a hátsó lengővilla némileg elmozdul a váztól. Ez mindegyik 2004 utáni sportsternél így van mert sajnos a lengővilla a szilentekkel fölfüggesztett blokkhoz van erősítve, nem a vázhoz, így a blokkal együtt elmozdul. Vannak persze csuklós tengelyek amik ennek megakadályozására hivatottak, de nem akadályozzák meg teljesen. Ez egyike a számos sajnálatos változtatásnak amit 2004-ben elvégeztek. További bosszantó változtatás továbbá a korábbi típushoz képest, hogy az összes kívül futó csapágynál gondoskodtak róla, hogy korlátozott legyen az élettartama, itt már nem kazettás a váltó, műanyag az olajtartály, nehezebben lehet az akkuhoz hozzáférni, az akkut és az elektronikát keményen fűtik az olajtartállyal, zárt az olajrendszer stb. A lengő blokk miatt szükségessé vált merevebb váz nagyon nagy tömegnövekedést jelentett mert 6mm(!!!!) a csövek falvastagsága, az új váz majdnem 40 kg, tele van öntött elemekkel, meg rosszul elhelyezett furatokkal. Bosszúságként meg kell még említeni, hogy a HD-hez colos szerszámkészlet és metrikus is kell. A japánban gyártott alkatrészek(első teló, karburátor, fékek)metrikusak, a többi colos. Figyeljünk arra, hogy colosból is több fajta van, a hd esetén SAE a szabvány, ez a most használt colos szabvány. Ennek a meneteknél van jelentősége. Rozsdamentes nagyszilárdságú colos csavarokat UK-ból igen olcsón lehet rendelni(ügyelve a SAE szabványra, de a legtöbb helyen automatikusan ezt adják ha nincs más kiírva), már 2-3 darabot is elküldenek. Végezetül egy tanács, ha valaki vesz egy ilyet, vegyen hozzá szerelési könyvet, 25-30 fontért kihozza a posta, minden benne van. Nem írok többet, mert már így is hosszúra nyúlt irományom és unom is már. A hibák ellenére ez egy nagyon erős szerkezetű, igen hosszú élettartamú, igénytelen, olcsón fönntartható, rendkívül élvezhető kis motorkerékpár, csak azt bántam meg, hogy nem 2000 előtti változatot vettem. Számomra azok a sportik jelentik a csúcsot, azoknak még a főtengelye is szétszedhető, kúposan van a csap benne anyával rögzítve, és kevesebb benne az elektronika is.

Hibalista

- Riasztó, kiszállással 8000 ft
- Lengővillacsapágy, kb15 dolcsiért vettem bele koreait, az eredeti német valszeg korábbi kalapálás miatt ment tönkre, bár már rozsdafoltos volt.

Ide hordtam szervizbe

Én csináltam

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

Monsters custom

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 40000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 14000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Harley-Davidson

További ítéletek (42 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.