Már a spejzban vannak az oroszok...
Szöveges ítélet
Update2:
34.000 km-t pakoltam immáron a gépbe. Télen nyáron.
Update:
Azon alkalomból, hogy éppen holnap lesz egy éve, hogy vettem a gépet, következzen egy kis "update". Már írtam egyet, de azt a rendszer kegyetlenül benyelte. Tudom, vágólap, de akkor már késő volt...
Eredeti:
Ez egy csoda. Ötvözve a régi Uralok szépsége a modernebb anyagok, és néhol módosított konstrukció megbízhatóságával, úgy, hogy nem veszett el egy csepp sem a motor lelkéből. Rém egyszerű szerkezet, hihetetlen könnyű javítani, de azt nem nagyon kell.
Update2: Az eddigi legkomolyabb hiba a véglehajtásban lévő tányérfogaskerék két fogának letörése volt. Érthetetlen az ok, valószínű anyaghiba. Sajnos a gyári alkatrészek nem az olcsó kategóriába tartoznak. 150.000 Ft-os anyagköltséggel sikerült talpra állítani. A karbik gyárilag nagyon szegényen futnak, ezt is sikerült az USA-ból (!) rendelt fúvókákkal orvosolni már régebben. Sőt a verérkerekek Herczogra cserélése és egy kis technológiai módosítás eredményeképpen a visító hang -az új Uralokra olyan jellemző zavaró hang - szinte teljesen el is tűnt.
Update:
Ez egy év alatt sem változott. Tipikus orosz vas. Vannak -és lesznek is- apróbb hibái. De olyan, amitől megállt volna, még nem volt. Az említett hibák inkább csak idegesítőek, és nagyon hamar rendbe lehet pofozni. Pl. 1 év alatt most cseréltem másodjára a két tankfelet alul összekötő gumicsövet. Egyszerűen a nagy hőhatások miatt elérik. Még bírta volna bőven, mert a szövetig volt csak megrepedezve, onnan egy ugyanolyan vastag sértetlen gumiréteg következett, de mégis. Akkor az oldalkocsimeghajtó-kardán gyenge anyagból van, képes meghajlani nagy erőltetésnél. Ezt kiegyengetés után egy ráhúzott és ráhegesztett KO acélcsővel egyszerűen lehet orvosolni, s onnan már örök élet, meg egy nap.
Eredeti:
Közúton éppúgy megállja a helyét, mint terepen. Szilárd útburkolaton 80-90 km/h az utazója, ott nagyon szépen muzsikál a motor. A vége 110 km/h, de ez már kínzás, és nem mellékesen az oldalkocsis fogat ilyen sebességeknél már tud rendkívül instabil lenni. Ha csak motorozom, akkor 70-80-ra beállok, és kimegy a világból. Ha sietek valahova, akkor se viszem 90 fölé, nem erre való. Ahova igazán tervezték, ott nincsenek utak. Terepen érzi magát igazán otthon. Jópár szituációt éltem meg -és fogok is-, amikor a kapcsolható oldalkocsikerékhajtás volt az, ami miatt nem
maradtam ott huzamosabb ideig, és nem kellett azon gondolkoznom, hogy hogy fogom kiszabadítani a motort a sár vagy homok fogságából. (Mondjuk ilyen helyzetekben néha egy pár plusz lóerő nem ártana a gépbe.)
Update:
Azért az egy év alatt sikerült úgy beragadni vele, hogy csak terepjáróval tudtak kihúzni. Egy valami jelenti a halálát: a rettenetesen ragadós alföldi sár. Ez berakódik a kerék, és a sárhányó közé olyannyira, hogy megfogja a kereket. De úgy, hogy a motor _nem bírja megmozdítani_. Semmi más nem kellene ebbe a motorba, mint egy felező. Amúgy BMW R-75, avagy Zündapp KS 750 módra. A CV karbik se kedveznek ilyenkor. A kuplung iszonyúan tud füstölni, de semmi vész, lehűlés után, mint ha mi se történt volna.
Eredeti:
Rendkívül jól manőverezhető, a tolatási lehetőség nagyban megkönnyíti a mindennapos életet a fogattal. Teljesen mindegy milyen a külső hőmérséklet, első rúgásra -vagy az önindító első átfordítására indul-. Soha -ismétlem soha- nem kellett ettől többet rúgni a berúgókaron, vagy önindítózni. Az orosz vezérkereket lecserélte szerelő cimborám Herzog-ra.
Update:
Fogyasztása nagyon erősen függ a vezetési stílustól. Finoman, és maximum 70-el közúton 6.5-ből kijön. Tartós 80-nál bekapja a 8 litert. Ennél többet még nem evett meg terepen se. Szépen bírja a hosszabb utakat is, volt egy dunántúli túra oda 350 km, 3 nap múlva vissza ugyanennyi. Tartós 80-al mentem végig mindenféle gond nélkül.
Hibalista
- Eredeti:
- - Bal első index (Elfáradt az anyag a felfogató fülön. Kb. 5 perc alatt vissza lett hegesztve.)
-
- Update:
- - Generátorkonzol csapágyak (Nem kellett volna, de nagyon unatkoztam és kicseréltem. Jobb nem lett. Oroszok nemtudnak normálisan illeszteni.)
- - Oldalkocsi-kardántengely
-
-
- Update2:
- - Véglehajtás (tányér fogaskerék fogainak törése)
Ide hordtam szervizbe
Magam
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
-
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 4000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 38000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | T5H | Következő motorja? | Csak és kizárólag. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
