A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Jawa » Babetta 1972 (49)

Babetta 1972 (49) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nem is olyan rossz a Linda-gép!

Szöveges ítélet

Nemrég hozzám került egy nagyon mostoha sorsú sárga csoda. Ifjú koromban rengeteget motoroztam rometekkel, simsonokkal, nagy jawakkal, mz-kkel, etz-vel, de a babettától mindig írtóztam a furcsa formája, és furcsa megoldásai miatt. De most mégis egy ilyen kötött ki nálam (ismerős örökölte, ki akarta dobni, én megsajnáltam...) A gép hosszú éveken keresztül egy udvar félreeső zugában rothadt egymagában. Egy alapos tisztítás után szétszedtem darabjaira (dugattyú bele volt rothadva a hengerbe, a karburátorban a fúvókák csak valami gnóm amorf, ragyás, korrodált pöckök voltak, a körtolattyút csavarhúzóval kellett kifeszíteni, stb...). Sok türelemmel, megfelelő szerszámokkal az alkatrészek nagy részét meg tudtam menteni, még az amorf pöckökből is sikerült fúvókákat faragnom, és a motortól a hátsó kerékig nyúló rozsdaszörnyből is hajlékony lánc lett valahogy! Végül csak a hengert kellett fúratni, tűszelepet és bowdeneket cserélni.
Így közelről, szerelés közben csodálkoztam rá, hogy valójában mennyire precízen megtervezett gépek voltak ezek, és az alap elgondolás mennyire jó (a többi keleti motorral összehasonlítva)! A gyújtás profi (még a simsonokba is ezt építik be utólag), az automata váltó finoman teszi a dolgát, a rugózása is egész komfortos. A motor alapjáraton gyakorlatilag bármeddig szépen elketyeg. Terhelés alatt néha elég bizonytalan a működése, nem pörög ki, néha fullad, de gyanítom, hogy a főfúvóka koszolódása, vagy az úszó rossz beállítása okozza ezt. Összességében a véleményem, megállapításom a gépről az, hogy ha nem ilyen vékony lemezanyagból szerelték volna össze a fő teherviselő részeket (pl.motortartó lemezek, ill. a középállvány felfüggesztése, támasztéka), és az összeszereléshez használt csavarokat nem ilyen elcseszett módon méretezték volna, akkor sokkal komolyabb, kedveltebb gépek lehettek volna. Mer olyat még sehol máshol nem láttam, hogy egy kipufogót, vagy karburátort (min.6-os helyett) 5-ös csavarral szerelnek! Amit ha kicsit jobban meghúz az ember, azonnal tönkremegy a menet a henger oldalában, aztán vakarhatja a fejét, hogy hogyan készít normális, 6-os menetet ilyen rövid zsákfuratba...

Hibalista

- Iszonyatosan gyenge, vékony lemezből készült váz a középtámasznál össze-vissza hajlik, a csavarok meggondolatlanul, nagyon alulméretezettek, és gyenge minőségűek

Ide hordtam szervizbe

jómagam

Értékelése: 8

Képek a motoromról

Fenntartási költség (1) Évjárat 1978
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 1
Megbízhatóság (7) Vezetett km 100
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? PAL Következő motorja? T5, remélem :-)
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (5.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Jawa

További ítéletek (116 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.