A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha

 

Az ítélet értékelése
4,2(5 db)

Yamati ha a Japánok Olasz motort építenek

Szöveges ítélet

Szöveges ítélet

TRX ez a három betű a legtöbb embernek a Honda négykerekü „motorjait” juttatja eszébe nekem se mondott semmit 2008 tavaszán. Ez egy tipikus nem ezt a lovat akartam történet , Válás után kezdődő depresszió és alkohol után kellett egy motor ! A kinézett típus Yamaha ( mert ez nálam már bizonyított ) FZS 600 kis fejidom , technika szem előtt kényelmes gyors .
A gép hál istennek mást dobott . Megláttam a neten egy motort jó áron , felmentem Pestre ( Budára ) Február volt tesztkör kizárva csak nézzük meg mert ilyet még nem láttam . Szuzuki Holós motorkerékpár kereskedés a moci az utolsó a sorban , az eladó szabadkozik : bocsi nem tudom kivinni mert tíz motort kell kitolni ! Én megértő vagyok : semmi gond , beröffented ?
Eladó : fejvakarás , torokköszörülés , hááát persze . A blokk hideg előkerül a kulcs , gyújtás .szivató,indít !!! A kéthengeres 850-es 270 fokos elékelésü enduró felmenőkel rendelkező erőforrás egy határozott robbanással kell életre ( a mai napig így indul ) az üveggel körülvett eladótérben egy helikopter rotorjainak kerepeléseit idéző borzalmas hangorkán keletkezik . A kollégám egy lépést hátrál , nekem bamba vigyorra húzódik a szám , és közlöm nekem ez kell !

A motorról: a Yamaha a Ducati 851 sp sikérén felbuzdulva csinált egy kéthengeres sportmotort térhálós csővázba . Nyomatékos , de nem túl erős blokkot a TDM 850 agregát módosításával küldték csatába a vázat az YZF 750 gerincére csavarozott térhálós vázat FZR futómű elemekkel tették sportossá . A 208 kg-os motor keskeny és rövid lett és minden teszten pozitív értékelést kapott meghazudtolva a 83 LE teljesítmény és 86 NM nyomaték értékeket .

A vezetés : én vezettem már egy pár motort de meglepődtem a nyomatékán 3000 f/min 60 Nm tehát alapból olyat tol amit egy sor négy 8000 f/min ! Szokni kell de imádni fogod , a vibrációkat már nem annyira ez egy két hengeres motor rezeg amit a dupla kiegyensúlyozó tengely sem tud kisimítani a kezed már 30 km-után elkezd zsibbadni amit csak egy kis tornázással tudsz elkerülni .
A blokk 3000-5000 között érzi jól magát ami nem zárja ki a városi 2000 és az autópálya 7000 fordulatszámot de néhány hónap után az alacsony és a magas fordulatszámot a rángatás és a teljesítmény hiány miatt kerülni fogod . A motor sportos tehát városi forgalomban nem ideális ez nem csak az ülés/lábtartó/kormány háromszög miatt hanem a motor karakterisztikája miatt is necces hosszú fokozatok és ideges gázreakciói miatt mindig úgy érzed hogy mindenki tököl és nem tudsz a gázon egy milliméternél többet fordítani , és itt kezdesz rájönni hogy egy TIREXen ülsz kicsi erős brutális . A gép kis súlyával keskeny és rövid építésével valamint a ritka száraz karteres építésmódjával igen alacsonyan lévő súlypontjával egy bicikli vezetési élményével kényeztet de legalábbis egy jóval kisebb kategória könnyedségét ötvözve egy nagyobb kategória erejével .

Túra : lehet vele túrázni PONT de a túra ne legyen több 300 km ! Ez egy rövid távú motor , imádni fogod mert mindenkit lehagy csuklóból ötödikbe ( ja egy hatodik azért jó lenne ) ha vissza kell váltani csak azért teszed mert hallani akarod a hangját . Tanktáska , oldaltáska , meg egy kicsi hátra .Lehet pakolni de nem egy túragép , persze én két személlyel feltáskázva is használtam max terhelésen röhögve bírta ( írtam már hogy van nyomaték ) Az utas ülés az nagyon magas és kényelmetlen tehát csak komoly érzelmi kapcsolatban lévő egyént ültesünk fel rá .

Karbantartás : az olajcsere macerásabb mint a többi motornál a szárazkarteres kenési rendszer miatt két leeresztő csavart plusz a belső filteres szűrő dekliét is le kell csavarozni ráadásul 5 liter olajat kell venni 4,2 a motorba a többi az évközi utántöltésre . Az olajat magas fordulaton használva bizony csipegeti nálam a Repsol jött be a legjobban a Motul 1000 km-en 1 liter olajfogyasztással sokkolóan hatot , Gumiból én a sportúra abroncsra tettem le a voksom Metzeler Z6 hátul 12000 elől 18000 km simán kibírt a fogyasztás 5,8-6,5 l a későbbi Dyno jet,K&N sportfiler,sportkipuf hatására 6-7 l . A motor hűtési rendszere bőven túlméretezett , már megvolt két éve amikor a Hungária körúton 36 fokos melegbe egy csúnya dugóban először kapcsolt be a ventilátor , meg is ijedtem „ mi ez a hang ? Ilyet eddig nem csinált ! „ Ez vagy a túlméretezett hűtő számlájára írható vagy a dupla olajszivattyú és a külön olajtartály által hűtött kenőanyagé , országúti tempóban a 60 fokos víz normál értéknek számít .
Az első fékei a régi FZR sorozatból valók nem nagy teljesítményt produkálnak , de szerencsére az első szériás R1 fékei tökéletesen passzolnak amivel már komoly fékteljesítményt kapunk . ( csak az európai verzióra szerelhető fel a Japán belpiacos arany Bremboi viszont nem igényelnek cserét ) A hátsó futómű tökéletes az YZF 750R csillapító himbás rendszerrel megtámogatva 7 rugó 18 húzó + nyomó fokozattal minden út és vezetési stilushoz beállítható . Az elsó teló is állítható rugó és húzófokozati csillapítással van ellátva de a rugó alap elég gyenge ezt egy esztergált gyürüvel ( 5-10 mm ) egyszerűen , rugó cserével bonyolúltabban , a teljes első futómű cseréjével pedig drágán orvosolható .

Hibalista : az előző gazdája valamit mókolt a porlasztókon egy motorszerelő barátom állítgatta az eredmény a Hungária körúton szerelgetéssel töltött hosszú órák majd fél évig küszködés végül egy bontott karbisor beszerzése orvosolta a hibát . Hét év alatt ennyi meg egy kiégett izzó . Elég megbízható típus de a karbantartást azért igényli 45000-nél kapott egy vezérműláncot láncszettet három évente gyertyát és hűtővíz csere kétévente fékolaj csere ja meg rendszeresen a benzin . A típus komoly hibája a kipufogótartók törése ami egyben a hátsó lábtartó is , a vázra alulméretezett fülekkel van rögzítve ami a rezgés,súly és az utas miatt elfárad és letörik a kipufogó elvesztését idézve elő ( nekem kétszer kellett hegeszteni hét év alatt ) az alu konzolt kábelkötegelőkkel a segédvázhoz rögzítve megakadályozható a katasztrófa .

2009-ben egy köcsög autós miatt komoly reparálást kellett végrehajtanom a gépen kapott egy 2002-es R6-os első futóművet fékkel kerékkel villahíddal sárvédővel majd egy LSL kormányt és elkezdődött a Tirex átalakítása , hátra egy YZF 750 R lengővilla ( 6 colos kerékkel ) 160-as helyett 180-as gumi lábtartó pozíció módosító ( saját gyártmány ) Megint kerékcsere ezúttal FZS 1000 hátsókerék FJR 1300 hátsófék módosított lánckerék 530-ról 525-re , egyedi műszerfal csomagtartó .

Hibalista

- Teleszkóp szimering , kipufogótartó törése , mókolt karburátor cseréje

Ide hordtam szervizbe

egyszer hozzápiszkált egy " szerelő " a Hungária koruton egy benzinkúton tornáztam vele fél napig , azóta nem engedem hogy bárki hozzá nyúljon !

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 850
Kényelem (7) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 35000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? GPZ 1100 Következő motorja? CBR 1100 XX
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.