XT660X - az univerzális gyönyörűség. A család kedvence.
Szöveges ítélet
- 1 henger, 4 szelep, dupla kipufi, 660cm3, 48LE, 58Nm
- Vízhűtés, injektor, katalizátor, teljesen elektromos vezérlés
- A motor a teljesítményt már alacsony fordulaton leadja. Alulról a láncberángás szab a fordulatnak határt. 8.000 1/min-nél leszabályoz. Max teljesítményt 6.000-nél adja.
- Utazó sebessége: 130-140. Max. sebessége 165-175 km/h (dobozzal / doboz nélkül)
- Egytárcsás Brembo (X- változatnál) olajfékek
A gép tökéletesen kielégíti minden vágyam (mármint ami kapcsolatos a motorozással;-). Jól fekszi az utat, jó a tapadása. Nagyon jól reagál a kormányra a meredek villaszög miatt, azaz fürge „városi” motor. Menet közben észre sem lehet venni, hogy közel 190 kg van alattad. Így mindig meglepetésként vágja mellbe az embert a tömege, amikor álló helyzetben kicsit jobban megdől.
A kipufik szépen szólnak. Az előírás szerinti fojtás kicsit elveszi a hangját, így sokan cserélik öblösebbre. De gyárival is visszadurrognak motorféknél – meseszép!
Habár a motor inkább városi-, mint túramotor, szerepelt az Alpok-teszten negyed magával. Igaz, hogy negyedik lett (első a V-Strom lett), de maga a tény, hogy bejutott a négybe, elárul magáról valamit, annak ellenére, hogy nem ide tervezték.
Személyes és egyéb tapasztalatok
Először is: a gép tökéletes! Azonban mivel ember alkotta, azért mégiscsak vannak kisebb pitty puttyok:
- A kormánykapcsolók szöge nem állítható. A baloldali határozottan rossz szögben áll (túl magas). Kitörik az ember ujja index használat közben, ill. mindig beleakad a duda gombjába.
- Hasonló a szitu a lábfékkel: minimumra állítva is olyan magasan van, hogy görcsbe áll az ember lába rajta tartja. A rögzítő anya vastagságát felére reszelvea hiba el is hárul.
- Pár év használat után az ülés orra felgörbül kicsit, megbontva az eredetileg tervezett ívek harmóniáját.
- Kézvédő idom kell! Egynapos bejáratós (100km/h-ás) tempójú túra után a jó kesztyűm ellenére is éreztem a kéz-izületeimet. A gyári kézvédő ára húzós, de a Polisport leghosszabb-legegyszerűbb változata tökéletes (még színben is!!!), és csak 5.000 Bruttó.
Ezt fel tudtam szerelni a kormánysúlyok megtartása mellett, igaz ehhez le kellett vágnom a gázkar legszélső pár mm-es peremét.
- A gyári doboz megéri és jó
- A kipufogók a blokk alatt mennek el, ezért keményebb terepen indokolt lehet az opciós alvázpáncél (főleg az R-es, endúrós változatnál).
- Esztétikailag (és biztonsági okokból) nagyon hiányzott rá a felnicsík.
- Habár a paripa jól bírja a „tempós” autópálya-sebességet is, 120km/h fölött a szél nagyon nyom, indokolt lehet az opciós túraplexi.
- A rendszámtábla csattogása lerontja a kipufogó hangjának szépségét. Nagyon hülye módon van rögzítve – tipikus magyar betegség (mármint a szar rendszámtábla-rögzítés).
- Nem hibaként, hanem inkább tulajdonságként tudni kell, hogy az emelt krosszos sárhányó nagyobb sebességnél billegtetheti a motort (még úgy is, hogy a supermoto-stílusnak megfelelően a sárhányó hátsó része lekerült a kerékhez). Ettől úgy beimbolyoghat, mint egy hajó.
- Az útfekvés és kanyarodás tökéletes, egy megemlítendő tény azért mégis van. A meredek villaszög miatt érdekesen reagál a motor a kanyarban való fékezésre. Maga alá húzza az első kerekét, ezáltal a súlypontja kijjebb kerül és a kanyart ki akarja egyenesíteni. Nagyon furcsa, de ha az ember hozzá szokik, akkor megtanulja, hogy kanyarban már ne lassítson, azt kanyar előtt tegye meg. Ez a stílus – habár a sportosság rovásán is – de rákényszerítéssel fokozza a biztonságos vezetést. (A kanyar-gáz pedig ellentétesen, stabilizáló hatást biztosít.)
- A motorblokk nagyon megbízható, egyetlen apróság, hogy az injektor-vezérlés alacsony fordulaton, illetve kis terhelésen ki-ki hagy, ez egy egyenetlenséget eredményez, ami miatt az ember nem szívesen használja „normál” tempóban a gépet.
- A motorikus tuning 3 alapvető részből áll, ha belefox nem érdemes egyenként, egyik a másikat egészíti ki: 1. sportlégszűrő (örök darab, mosható); 2. sport dobok, 3. Power Commander. (Ez utóbbi megoldja az előbbi pont injektor-problémáját is.) De a kérdés, hogy egyáltalán érdemes-e?
- Menet közben az ember elgondolkodik, hogy ebből a típusból gyárthatnának 900-asat is, de mikor megáll és átgondolja, rájön, hogy ez így tökéletes, ahogy van!
Zozó
Hibalista
- Jó a gumi, ezért nagyon kopik.
Ide hordtam szervizbe
Soroksári Yamaha.
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |