A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » Xt 660 X 2004 (660)

Xt 660 X 2004 (660) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

XT660X - az univerzális gyönyörűség. A család kedvence.

Szöveges ítélet

- 1 henger, 4 szelep, dupla kipufi, 660cm3, 48LE, 58Nm
- Vízhűtés, injektor, katalizátor, teljesen elektromos vezérlés
- A motor a teljesítményt már alacsony fordulaton leadja. Alulról a láncberángás szab a fordulatnak határt. 8.000 1/min-nél leszabályoz. Max teljesítményt 6.000-nél adja.
- Utazó sebessége: 130-140. Max. sebessége 165-175 km/h (dobozzal / doboz nélkül)
- Egytárcsás Brembo (X- változatnál) olajfékek

A gép tökéletesen kielégíti minden vágyam (mármint ami kapcsolatos a motorozással;-). Jól fekszi az utat, jó a tapadása. Nagyon jól reagál a kormányra a meredek villaszög miatt, azaz fürge „városi” motor. Menet közben észre sem lehet venni, hogy közel 190 kg van alattad. Így mindig meglepetésként vágja mellbe az embert a tömege, amikor álló helyzetben kicsit jobban megdől.
A kipufik szépen szólnak. Az előírás szerinti fojtás kicsit elveszi a hangját, így sokan cserélik öblösebbre. De gyárival is visszadurrognak motorféknél – meseszép!
Habár a motor inkább városi-, mint túramotor, szerepelt az Alpok-teszten negyed magával. Igaz, hogy negyedik lett (első a V-Strom lett), de maga a tény, hogy bejutott a négybe, elárul magáról valamit, annak ellenére, hogy nem ide tervezték.

Személyes és egyéb tapasztalatok
Először is: a gép tökéletes! Azonban mivel ember alkotta, azért mégiscsak vannak kisebb pitty puttyok:
- A kormánykapcsolók szöge nem állítható. A baloldali határozottan rossz szögben áll (túl magas). Kitörik az ember ujja index használat közben, ill. mindig beleakad a duda gombjába.
- Hasonló a szitu a lábfékkel: minimumra állítva is olyan magasan van, hogy görcsbe áll az ember lába rajta tartja. A rögzítő anya vastagságát felére reszelvea hiba el is hárul.
- Pár év használat után az ülés orra felgörbül kicsit, megbontva az eredetileg tervezett ívek harmóniáját.
- Kézvédő idom kell! Egynapos bejáratós (100km/h-ás) tempójú túra után a jó kesztyűm ellenére is éreztem a kéz-izületeimet. A gyári kézvédő ára húzós, de a Polisport leghosszabb-legegyszerűbb változata tökéletes (még színben is!!!), és csak 5.000 Bruttó.
Ezt fel tudtam szerelni a kormánysúlyok megtartása mellett, igaz ehhez le kellett vágnom a gázkar legszélső pár mm-es peremét.
- A gyári doboz megéri és jó
- A kipufogók a blokk alatt mennek el, ezért keményebb terepen indokolt lehet az opciós alvázpáncél (főleg az R-es, endúrós változatnál).
- Esztétikailag (és biztonsági okokból) nagyon hiányzott rá a felnicsík.
- Habár a paripa jól bírja a „tempós” autópálya-sebességet is, 120km/h fölött a szél nagyon nyom, indokolt lehet az opciós túraplexi.
- A rendszámtábla csattogása lerontja a kipufogó hangjának szépségét. Nagyon hülye módon van rögzítve – tipikus magyar betegség (mármint a szar rendszámtábla-rögzítés).
- Nem hibaként, hanem inkább tulajdonságként tudni kell, hogy az emelt krosszos sárhányó nagyobb sebességnél billegtetheti a motort (még úgy is, hogy a supermoto-stílusnak megfelelően a sárhányó hátsó része lekerült a kerékhez). Ettől úgy beimbolyoghat, mint egy hajó.
- Az útfekvés és kanyarodás tökéletes, egy megemlítendő tény azért mégis van. A meredek villaszög miatt érdekesen reagál a motor a kanyarban való fékezésre. Maga alá húzza az első kerekét, ezáltal a súlypontja kijjebb kerül és a kanyart ki akarja egyenesíteni. Nagyon furcsa, de ha az ember hozzá szokik, akkor megtanulja, hogy kanyarban már ne lassítson, azt kanyar előtt tegye meg. Ez a stílus – habár a sportosság rovásán is – de rákényszerítéssel fokozza a biztonságos vezetést. (A kanyar-gáz pedig ellentétesen, stabilizáló hatást biztosít.)
- A motorblokk nagyon megbízható, egyetlen apróság, hogy az injektor-vezérlés alacsony fordulaton, illetve kis terhelésen ki-ki hagy, ez egy egyenetlenséget eredményez, ami miatt az ember nem szívesen használja „normál” tempóban a gépet.
- A motorikus tuning 3 alapvető részből áll, ha belefox nem érdemes egyenként, egyik a másikat egészíti ki: 1. sportlégszűrő (örök darab, mosható); 2. sport dobok, 3. Power Commander. (Ez utóbbi megoldja az előbbi pont injektor-problémáját is.) De a kérdés, hogy egyáltalán érdemes-e?
- Menet közben az ember elgondolkodik, hogy ebből a típusból gyárthatnának 900-asat is, de mikor megáll és átgondolja, rájön, hogy ez így tökéletes, ahogy van!

Zozó

Hibalista

- Jó a gumi, ezért nagyon kopik.

Ide hordtam szervizbe

Soroksári Yamaha.

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.