Vintage túrahajó
Szöveges ítélet
Aki ezt olvassa, azért teszi, hogy el tudja dönteni: ilyen motort vegyen vagy ne. Én imádom, de kerülöm az ömlengést.
Előtte egy 2002-es 650-es Aprilia Pegasom volt 5 évig. Az egyhengeres után nagyon jó volt sornégyre ülni. Én mindenben jobbnak találtam.
Egy év használatban (6000 km) voltak egynapos gurulások, 6 napos ausztriai túra meg egy pár Kakucs is, ezért bátorkodok véleményt formálni.
Ez egy nagyon jó motor. Legnagyobb erénye a megbízhatósága. Ha a kötelező törődést és odafigyelést megkapja, nyugodtan elindulhatsz vele bárhova. A másik nagy erénye nálam a szépsége volt, de ez ízlés dolga ugye. Nagyon kényelmes vezetőnek, utasnak egyaránt. Kényelmes az ülés, jó az üléspozíció - alacsonyan vannak a lábtartók is - ez mondjuk Kakucson éppen hogy egy negatívum :) Egy nap 900 km volt a maximum vele: természetesen elfáradtam, de nem volt vészes.
Ami a vezetési élményt illeti: tologatni nekem nehéz, de ha elindul, jól manőverezhető, könnyen boldogulok vele. Szépen húz, van benne nyomaték, de nem az az őrült motor. Ha elforgatom 6000 fölé, ott elindul rendesen, és a hangja is átmegy visításba. 6000 alatt visszafogottnak mondanám az erejét. A fékek jók és nagyon finoman adagolhatók, de pályázáshoz kevesek. A váltó nem annyira precíz. Van egy csörgő, zörgő hangja, ha nem jó ritmusban kapcsolom felfelé. Ha eltalálod a ritmust, akkor viszont kuplung nélkül is lehet neki szépen pakolgatni felfelé. Az enyémen 4500-as fordulatnál van rezonancia. Tulajdonképpen minden rezonál olyankor. Ez egy kicsit zavaró, mert túrákon pl. ebben a tartományban gyakran van a fordulat. A kardán nagyon kényelmes dolog: amikor látod reggelente a haverokat, hogy fújják a láncot... :)
Nekem nagyon bejön ez a túrahajó feeling. A tank 24 literes, ami azt jelenti, hogy 350 km-t simán mehetek egy tankolásnál, és eddig még mindig maradt minimum 3 liter a tankban.
Amire tökéletes: túrázni egy vagy két személlyel. Amikor ketten ülünk rajta, nem érzem meg a teljesítményén. Olyasmi, mint egy gőzmozdony: nincs akkor ereje, mint egy sportmotornak, de amit tud, azt hegyen-völgyön minden körülmények között tudja. Nagyon stabil a motor, kiszámíthatóak a reakciói.
Amire kevésbé alkalmas: pályázni.
Sajnos engem elkapott ez a pályázás-mánia, és kivittem párszor Kakucsra. Itt ki is jött, hogy ez nem pályamotor: hamar leért a lábtartó, és egy 20 perces futam végére úgy ájultam le a motorról. 265 kg-t dobálni jobbra, balra nem egyszerű. Viszont ha nem ülsz ki, csak úgy döntögeted pianóban: teljesen jó.
Most pont a fentiek miatt vagyok gondban: le akarom cserélni egy VFR800-ra.
A feleségem, meg a gyerekeim azt mondják, hülye vagyok. Nekem is fáj a szívem érte, és lehet, hogy mégsem váltok.
Kipróbáltam egy VFR800-ast és be kellett látnom, hogy az mindenben jobb egy picivel: nem rezonál, jobban megy alulról, jobba a fék, jobb a futómű, kisebb a súly. Amiben viszont nem, ez pedig a kényelem, és a pakolhatóság.
Ha nem akarnék olykor pályázni, azt hiszem nem adnám el soha. De lehet, hogy így sem. Lehet inkább a pályázásról mondok le, és marad az XJ. Vagy mégis?!
Havernak volt igaza: nem szabad mások motorját próbálgatni, mert ez lesz a vége.
Még egy gondolat: én a design-ba szerettem bele: vintage/retro motor. Ezzel a félidomos megoldással és a sok króm felülettel szerintem gyönyörű. Mondjuk az enyém tényleg patika. Rakok is képet, hogy lássátok ti is.
Hibalista
- Első kerék csapágy, kormánycsapágy - még a gyári volt benne.
Ide hordtam szervizbe
Tóth-Péter Pál (Szeged)
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 47000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | Pegaso 650 ie (2002) | Következő motorja? | VFR800 FI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |