Világok vándora! Vagy vándorok világa?
Szöveges ítélet
1998 nyarának meleg fülledt délutánján érett meg bennem a gondolat. Miközben már századszorra állítottam gyújtást az M-72-es mostumon...
Kéne egy motor, kéne egy enduró, végre motorozni akarok !!!
4-évnyi szerelgetés után vettem egy hirdetési újságot... Három nap múltán egy 1984-es XT-600 ast birtokoltam ( 34-L )!! Gyári kinézet, kis tank és megkímélt állapot = 280 e ft..Az élmény, ami a mai napig tart: leírhatatlan !!! A nyár hátralevő részében szinte rá nőttem a motorra:-)
99 nyarán két személlyel végig vitt minket az országos Kék túra útvonalán.
2000-ben bejártam Magyarország várait, és vár romjait. A tél közeledtével pedig, bár odázható lett volna, nekiláttam a totális felújításnak. Kapott mindent, és főleg gyári alkatrészeket. Kovinak ebben is elévülhetetlen szerepe volt!
Tavaszra új kék szinben pompázott a nagy vas! Egyedűl a magnézium blokk öntvény volt még mindíg aggasztó állapotban... Ugyanis lötyögtek benne a főtengely csapágyai...
2001- nyarán a Szlovák hegyekkel ismerkedtem. Őszre viszont jöttek a bajok.. Előszőr a kenés hiánya miatta vezérmű tengyely ált meg. Lelkes segítőimnek köszönhetően ezt sikerűlt hamar orvosolnom. Rá egy hónapra, a Vác feletti úton döngetve egy hatalmas csattanás, és a motor maljd meg áll.. Rezeg mint a rosseb, a hagja pedig leírhatatlan... 20-km es sebességgel hazavergődtem, és elő a szerszámokkal, a tünet oka: a főtengely (két sonka közötti kb 30mm-es csap) ketté törött !!!! És még így, sem állt meg !! De a magnézium háznak ezennel befellegzett.. Kerestem kutattam, hogy hol merre tudnám pótolni. Végül Tarján településre vitt utam, és szerencsém!! Géza mestertől vettem egy komplett blokkot!!! Ami, a mai napig szolgál, minden féle megbontás nélűl !! Mellesleg a motor arculata is nagyot változott, mert csereberéltem rá egy komplett tenere idomgarnitúrát, a hozzá való tank-kal!!
2002-ben bejártam Szlovákia és Lengyelország legszebb részeit.
2003-ban jobban felpakoltam, és irány az ALPOK !! Szlovénián - Olaszországon - Franciaországon - Svájcon - és Ausztrián keresztül! Érintve a lehető legtöbb hágót és hegyet. Probléma nélkűl 5500 km, midez 19 éves gépezettel !!!
2004 Szlovénia és Olaszország.
Az elmúlt két évben kevesebbet mentem vele, de nyáron ismét útra kelek !!l
Ha valakit érdekel egy pár kép: http:
//fototar.t-online.hu/felhasznalo/felhasznalo.jsp?felhasznalo=1784844
Hibalista
- Szinte semmi, és minden.... Kétszer hagyott cserben. 9-év alatt... Hmmmm:-)
Ide hordtam szervizbe
Általában én szerelgetem, de a motor révén ismertem meg Kovács Lászlót, a motorok fő fő szakértőjét !! Fóti mühelyében orvosolta a motorosok gondját, baját.. Emberként, barátként, és szakemberként is nagyon nagyra tartom!
De Őt már ne keressétek, elment közülünk,és égi mühelyében dolgozik. Emléke viszont bennünk él tovább !!!
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Szatyina Géza, aki Tarjánban várja a nagyérdeműt!! Cross és enduró gépekhez, szinte kifogyhatatlan alkatrészbázissal rendelkezik!!!
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 65000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 140000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |