Viiinooo!
Szöveges ítélet
Munkahelyet váltottam, ami most már nem a városközpontban, hanem a város szélén volt. Busszal ~1 óra alatt lehetett abszolválni az 5-6 km-t, így kellett egy gyors és olcsó alternatíva, innen jött az ötlet, hogy robogót veszek. Winkler annyit áradozott a Vinojáról, hogy én is beleszerettem a modellbe, így hosszas keresés után végül Kecskeméten találtam meg a kiszemelt példányt. Fontos szempont volt, hogy 4 ütemű legyen, mert nem szeretem a 2 ütemű szagát.
Frissen jött konténerben Japánból, gatyába rázták és kitették a kereskedésbe. Az akksija rossz volt, így kaptam bele egy új akksit, azóta ezzel nincs gond, mindig pöccre indul. Pár hét után elkezdett rángatni és nem volt ereje, ekkor visszavittem a szervizbe, kiderült, hogy kontakthibás volt valami a konténeres szállítás miatt. Ha meg már ott volt, akkor gyertyát és olajat is cseréltek benne.
Könnyen manőverezgető, hihetetlen pici az egész motor, így röhögve elférek a két autósor között. A fékje nem túl acélos, mivel dobfék van rajta, ez megszokást igényel, de utána már nem vészes. Az első gumim le volt kopva, ezt cseréltem Continentalra, azóta sokkal kevésbé hajlamos a megcsúszásra. Városban nagyon szeretik az emberek, mindenki mosolyog, mindenki beenged maga elé, még egyszer sem dudáltak le, pedig hmm, néha adtam rá okot.
0-30-ig nagyon jól gyorsul, felette már nem vagyok túl dinamikus, de addigra úgyis lehagytam mindenkit a zöld lámpánál, így ez nem is probléma. A nagyobb kátyúknál fel tud ütni, de ez inkább az út hibája és nem a Vinoé.
A kezelőszervek kézre esnek, minden a helyén van. A benzinszintmérő kicsit csal, 1-2 napot még simán el lehet járni a mutató szerint üres tankkal. A tank 4,5 literes, amikor elvileg már nagyon üres, akkor 3,9-4 litert lehet beletankolni.
A csomagtartója a kategóriához képest nagy, simán elnyeli a zárt bukósisakom, egy kukásmellényt, egy pici törölközőt és egy colostok zárat. Ha kirándulni megyek, akkor pedig egy hátizsákot, és az 1 napra szükséges cuccokat.
Szállítottam már vele feltekert szőnyeget, mikrohullámú sütőt, 3 zsugor ásványvizet, kókuszpálma fát, olajfát, sajnos tehenet még nem sikerült szereznem mint az Indiai videókon, de ami késik... :-)
A fogyasztás átlagosan 3-3.3 liter között alakul, végig nyélgázon, mert így jön ki a zöldhullám. Ha országutazok, akkor 2.5 l/100 km. Sima és prémium benzin között nem érzek különbséget, és a fogyasztáson sem látszik a különbség, pedig szépen vezetem excel táblába az összes tankolást.
A gyári gumimérete 90/90-10, így nem könnyű hozzá gumit találni. Nyáriból Continental ContiTech-et vettem, téli nem létezik ebben a méretben, így Heidenau K58-as 4 évszakost vettem. Az első havazáskor kiderül, hogy jól választottam-e.
Egyetlen hátránya az 55 km/h végsebessége, így tavasszal mennie kell, és veszek egy 125-öst.
Hibalista
- 2016.05.25. - gyertya csere, olajcsere, kontakthiba javítás (8.000 Ft)
- 2016.08.23. - 1 db Continental ContiTech gumi (7.420Ft)
- 2016.08.24. - első gumi csere hozott gumival (3.000 Ft)
- 2016.08.26. - 2 db Heidenau K58 4 évszakos gumi, gumi felszerelés, téli felkészítés (25.000Ft)
Ide hordtam szervizbe
Faragó Motorosbolt - Kecskemét Kaszap u. 22.
Gyorsan, olcsón és jól dolgozik. Előzetes bejelentkezés után munka után hazafelé leadom a Vinot, másnap munka után mehetek is érte.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 26260 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | PCX 125 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |