A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha

Ttr 250 1994 (250) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

utcai harcos dromedár

Szöveges ítélet

Ami nekem van az a ttr-nek egy Raid nevű altípusa. Szerintem jobb mint a standard ttr, mert:
-nem 10, hanem 16 literes (Baja) tank (ebből 3 liter a tartalék, egy teljes tankolással min 450 km-t megy utcán)
-szélesebb (és kicsit alacsonyabb) az ülése. 10-12 órás motorozások után sem fájt sem a hátam, sem semmim.
-a nagy, bukókerettel is ellátott kerek lámpáknak sokkal jobb a fénye mint a kis négyzet alakúaknak.
- az enyémen még egy elég masszív csomagtartó konzol is van.
Viszont a Raidet már nem gyártják, úgyhogy azért mégiscsak jó egy vadi új (a fentiekkel nem rendelkező) ttr is.
A blokk meg minden más gyakorlatilag egyforma a többi ttr-en, vannak ugyan még apróbb különbségek, de elég kompatibilisek az alkatrészek és mindegyik ttr elég precíz darab.
A hasonló kategóriájú honda xr-ekkel szemben pedig megvan a ttr-ek utcai használatnál hagyományos előnyei, a fentieken kívül pl. a nagyon pöpec kis indítómotor (hacsak nem utasítod el elvből ezt mint luxus buzernyákságot). Az olajhűtőhöz vagy fordulatszámmérőhöz hasonlóan a berugókar opcionális, az enyémen pl. nincs, de nem is érzem szükségét, annyira könnyedén indul. Szóval a lényeg hogy egy igazi jó kis puritán léghűtéses, egyhengeres, strapabíró négyütemű túraenduró motor, alapszintű, de jól eltalált utcai kiegészítőkkel, anélkül hogy elveszítette volna az e helyütt most nem részletezendő terepes jellegzetességeit. Nagyon kezesbárány, na. De azért is bírom, mert a megjelenése is a klasszikus sivatagi rallik hangulatát idézi.
Én már használtan vettem bő 40e km-rel
Én az utcán használtam, a fogyasztás nagyon jó, stabilan 3.5 alatt volt 10000 km-en keresztül, városi forgalomban. De megtermett emberek is kizárólag 4 alatti fogyasztásról számoltak be. 5000-ként azért szereti az olajcserét. 6 sebességes, a váltója kuplung nélkül is működik.
Robogókról átülve óriási élmény volt hogy az autósok nagy része sokkal jobban kikerült az úton (leszámítva azokat akik direkt rámhúzzák a kormányt), láttam (!) magam előtt, és bárhol-bármin átmegy (lépcső, padka, töltés nem akadály), nem kell sajnálni, bírja az esést is (bár az xr-esek azt mondják, a ttr szétesik, a ttr-esek pedig azt hogy az xr esik szét. szóval mindkét bringa bazi jó.). Íszonyú, mindmáig feldolgozhatatlan szabadságélményt jelent, hogy bárhol vagyok, bármerre elindulhatok vele (út, rét, mező, lépcső stb).
73 kg-omhoz tökéletes a 250-es teljesítmény, még a Balatonra is ezzel jártam az autópályán. Jó, egy 600-as azért persze hogy jobban megy, de a 121 kg-os saját tömegét jó agilisen lehet rángatni az autók között. Nyilván nem egy országúti cirkáló, de 120-ig könnyedén felmegy. Mivel csak 250-es és magasan van a súlypontja, a szélre viszonylag érzékeny. Népszerű motor, főleg az angolszász világban. Mindenfajta technikai tuning/módosítás/szervizinfo elérhető a www.ttr250.com-on, de a főleg a yahoo ttr250 groupjában. Ennek van egy francia nyelvű változata is. Pl. aki csak azért nem venne ilyet, mert magasnak találja, néhány frankó kis módosítással (amely infókat könnyen megtalálja az említett oldalakon) jelentősen csökkenthető az ülésmagasság. Különben szerintem menni úgy kényelmes vele, ha egy kicsit magasnak tűnik állva.
Szóval minden technikai infó elég jól hozzáférhető, egy-két apróság: a raidre 428-as, az oe verzióra 520-as DID láncot írnak. Amennyire látom, mindegyiken az 520-as O-gyűrűs láncot érdemes használni. Az átlagos fogaskerék-arány 14-44, terepesek elöl inkább 13-ast, hátul 44-nél nagyobbat használnak. Én a raiden elöl 18-ast, hátul 57-es használtam, 520-as O-gyűrűssel, közútra ideális volt. Van aki megspórol egy láncszett-cserét úgy, hogy két első fogaskereket használ el ugyanazzal a szettel. Az első villa az én mocimon nagyon puha, ezt lehet orvosolni sűrűbb olajjal, esetleg rugócserével (nemsokára majd foglalkozom vele).

Hibalista

- hengertömítések, régi karbi gumi szívócsonk elrepedt és falsot szívott, a blokk alján lévő üreskapcsoló, hátsó lengéscsillapító felújítás, + egyéb kopó cuccok.

Ide hordtam szervizbe

Bp, Alkotomány utca (robogó kereskedés és szerviz) Bp, Bécsi út (Kéthold) Bp, Egressy út (Postaautó) Pilisborosjenő, Yamaha fehér (hátsó, gáztartályos lengéscsillapító felújítás)

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1996
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 40000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.