Utcagyerek
Szöveges ítélet
A motort ismerőstől vettem egy évesen. Eredetileg nem Yamahát akartam, és nem is ilyen kicsit, de ismertem a tulajt és ez, valamint a még egy év garancia eldöntötte a kérdést.
1000 km-es szervizre már én vittem, ahol az előírt 10W-30 viszkozitású, SH teljesítményszintű olaj helyett 20W-50 viszkozitásút, és SG teljesítményszintűt töltöttek bele. Járattam még kicsit a gépet (kímélő üzemmódban), majd közel 1000 km múlva lecseréltem (egy megfelelőre).
A szervizben panaszkodtam az erős blokk hangra. Ott kellett hagyni, megnézték (tényleg megnézték!), de mindent rendben találtak, azt mondták ez ilyen.
Tényleg ilyen (meghallgattam másokét is), valószínűleg a kipufogógáz visszavezető (vagy szekunder levegő rendszer vagy mi) szelep adja a hangot. (Hiba kipipálva.)
A "teljesítménye" igen kicsi, nem fog hanyattvágni. Végsebessége kb. 100-105, de városban elegendő. Szerencsére a teljesítményhez méltó 3,2 l-es fogyasztás párosul, így a Nagy Faluban pont 7 l-t (és egy csomó időt) spórolok az autómhoz képest.
Hidegen, szivatóval kicsit magas fordulaton jár, ezért a szívató karral kicsit játszani kell, de szükség van a pár perces melegítésre, hogy vegye a fordulatot, és ne fulladjon le.
A lámpája nem túl jól világít, majd megpróbálom picit erősebb izzóval. Vigyázat! A lámpa foncsora és „üvege” műanyag!
Megpróbáltam, sokkal jobb lett. (35/35 W => 40/45 W.)
Kezelhetősége, futóműve kitűnő, a fékek jól fognak.
A gyári pirelli gumik száraz időben jó tapadást biztosítanak, de nedves aszfalton nem árt az óvatosság, könnyen megcsúsznak.
Hosszabb túrára nem indulnék el vele, de városban közlekedni, sorok között előre menni (fúj-fúj) nagyszerű. Olyan embernek ajánlom, aki olcsón fenntartható, szerény fogyasztású városi járgányt akar, ami még jól is néz ki, és nem bánja ha esőben nyakig sáros lesz.
Vettem rá tartó platnit és dobozt. Így már a kisebb bevásárlásokat is el tudom intézni. A pakolhatóság osztályzat dobozzal értendő. Doboz nélkül 1. Nem, 0.
Hibalista
- A hátsó sárvédő csavarjai 1000 km környékén elvesztek. Pótolva.
-
- 3.700 km: A km/ó nem mér, fejlemények később.
- Nos, elvittem a szervizbe, rendeltek jeladót. Másnap már időnkét működött, következő napon már mindig mért, azóta is teljesen jó. Úgy látszik csak a jeladó ázott be, majd száradt ki. Nem árt tömíteni valami módon, én legalábbis ezt tettem.
-
- 2007/2008-as tél után a kipufogó dob és a blokkvédő lemez rozsdás. Fekete lett mindkettő. Sokkal jobban néz így ki.
-
- 7.000 km: A gyújtáskapcsolót majdnem elhagytam, mert elvesztek a csavarok amik tartották. A csavarok betekergetése nem megy az olaszoknak. Vegyek csavar részvényeket?
-
- 9.500 km: A km jeladó végleg bedöglött, repedés volt rajta. (?) Nem csoda ha beázott. 14.450.- volt az új.
Ide hordtam szervizbe
Fedje jótékony homály :-)
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Én. A 7000 km-kor esedékes szervízt már én csináltam. Légszűrő mosás, olajozás, olajcsere, szelephézag, gyertya ellenőrzés, tisztítás és egy csomó apróság amit ilyenkor meg kell csinálni. Mondjuk ezeket inkább folymatosan csinálom. Kenési, tisztítási munkák, csavarok utánhúzása, pótlása :-)
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 850 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |