A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » Yzf-R1 2002 (998)

Yzf-R1 2002 (998) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Unalmasan megbízható

Szöveges ítélet

Imádom!
Amit feltétlenül fel kell rá rakni, az a kormány-lengéscsillapító. Anélkül, egy picit is hajtva, veszélyesen rázza az elejét. Eddig a kötelező + tartozékok. Én tettem rá Goodridge fékcsöveket, szinter fékbetétet (utcán elég gyengén muzsikál. Oda jobb a gyári), Yoshimura RS-3 slip-on-t és egy spéci hátsó indexe-et magában foglaló lámpát (nagyon vadállat).
1× próbáltam egy K&N sportlégszűrőt, de a dögösebb szívóhang mellett gyengébb lett a motor. Hiába, csodák nincsenek. Power Commander nélkül felesleges pénzkidobás.

Megbízhatóság:
Komolyan mondom (írom), az ég adta világon semmi baja nem volt az elmúlt 24.500km alatt! Hallottam másoktól, hogy eszi az olajat, de ennek van is oka. Amennyiben a lelkes 1. tulajdonos nem tartotta be a kezelési útmutatásban leírt bejáratást, akkor bizony enni fogja.

Szerviztapasztalat:
Yamaha Hungária: bemegyek a 10e-es karbantartásra.
Párbeszéd a munkafelvevőssel:
Én: 10e-res szervizre hoztam a motort. Kérem, nézzék meg a kormánycsapágyat és szinkronizálják a motort + olajcsere, vagyis a rendes 10e-es műveletek. Az olajat hoztam.
Yam: OK rendben. Kb 1 óra lesz.
1,5 óra alatt meg is voltak. Kapom a számlát, nézem szinkron 4.500Ft.
Én: Ez miért van kiszámlázva? Mutatva a szinkron árára (4.500Ft)
Yam: Kértem, nem!?
Én: Igen, de ez benne van a 10e-es szervizben és az normadíjas. Yam: Honnan veszem és ezt, hogy benne van?
Én: Elolvastam a karbatartási tervet.
Yam: Bizos vagyok én ebben?
Én: Hogyne. Nézzünk meg egy ilyen karb. tervet!
Előkerült a doksi. Odanyomta a kezembe, hogy akkor keressem meg a karbantartásokat. Pár másodperc és ott virított a 10e-es tevékenységek közt a "karburátorok szinkronizálása"-n az újjam.
Yam: OK igazam van, mindjárt kiállítjuk az új számlát.
Nesze neked ISO minősítés! Utálom ha át akarnak verni! 1-pont.

Yamaha-Komárom:
Ezt rövidre fogom. Olajcsere ~18e-nél. A szerelőre rá kellett szólnom, nehogy beleöntsön 4 liter olajat a motorba (3200ml kell bele új szűrővel). Könyörgöm! Nekem kell erre figyelnem? Mi van ha tök hülye vagyok hozzá? Szétkínálja a motorom.

Azóta, ha bármit meg kell csinálnom, akkor magam megoldom. Le lehet tölteni a full-os service manual-t, ami szerint bármit meg lehet bütykölni, mérni stb.

Mostanában jártam egy másik szervizben, ahol csupa pozitív meglepetés ért. Mindenki, a telefonos hölgy, a szalonban dolgozók és a szerelők is maximálisan udvariasak, segítőkészek és rugalmasak voltak. Ott úgy éreztem, hogy tényleg működik az ügyfélközpontúság és valóban szeretnék az én, mint kuncsaft, kívánságait kielégíteni. Nem mellékesen az elvégzett munkára sem lehet egy rossz szavam sem...
Ez a szalon/szerviz pedig Tatán a Yamaha-TOP volt.
Értékelése: 10

Kezelhetőség:
A kezdetekben mennyei volt. Most is ugyanolyan, de el vagyunk kényeztetve (hála a piaci versenynek). Mára már készültek kezesebb (itt most nem nagy különbségről van szó!) motorok, de ezt hívják technikai fejlődésnek.
A féket célszerű feljavítani egy fém csővel (amúgy is cserés a gyári idővel), de az utcai használatban a gyári is tökéletesen elegendő. A váztól és a rugozó elemekről nincs mit írni. Teszik a dolgukat.
A blokkról néhány szó: nyomaték hegyek és egy kellemesen kiaknázható teljesítmény. 3e-től már használható, de 7e felett az igazi. Képtelenség lent tartani az elejét. :) A befecskendezőről annyit, hogy ennél a motornál létezik a nagyon pici gáz. Sok motor esetében az a gondom, hogy eléggé digitálisak. Vagy motorfék, vagy gyorsítás. Ezt nem szeretem. A váltó jó, de nem perfekt. Kissé hosszú úton és határozott erővel kapcsolható. 10-es skálán mondjuk 8,5.

Kényelem:
Hülyeség egy sportmotornál kényelemről beszélni, mert nincs....egyiken sincs......az R1 ´03 ezek közt is kényelmetlen......de kényelmesebb, mint egy Ducati 999.

Fogyasztásról:
Közút, hosszútávon, normálisan közlekedve: 4,5-5 l/100km
Átlagos használat utcán: 6,5-7 l/100km
Nyílt nap a Hungaroringen: 12-13 l/100km


Nagyjából ennyi. Ha eszembe jut valami okosság, majd kegészítem az ítéletet.

Hibalista

- Zéró! Unalmasan megbízható :D

Ide hordtam szervizbe

Yamaha Hungária

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Yamaha-TOP, Tata

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2003
Kényelem (4) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 24500
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.