Ultrabrutálhardcorepower
Szöveges ítélet
Hosszú sport és sporttúra motoros múlt után megelégelve a guggolós üléspozíciót éppen időben állt elő a Yamaha az MT-01-es modellel. Már a látványa lenyűgözött, az első próbakör után pedig nem volt kérdés, hogy mivel motorozom az elkövetkező években.
Ettől még a (bér)tollnok "szakújságírók" sem tudtak eltántorítani, akik rengeteg baromságot hordtak össze a motorról. A gyári meghatározás (nyomatéksport motor) tökéletesen fedi a valóságot: brutál nyomaték (150 Nm) R1 futóművel kombinálva. Az érzés hihetetlen, ha fogékony vagy a V2 ritmusára. Gyorsulásban bármelyik műanyaggal felveszi a versenyt, viszont fékezés helyett elég egyet visszaváltanod. A gyári kipufogót egy japán Satora cseréltem, ami a mennydörgés és a géppuskaropogás szerény elegyét valósítja meg. A pakolással kapcsolatos kifogásokhoz: szívesen bemutatom bárkinek, hogyan lehet fölpakolni a motort egy jó tanktáska és két oldaltáska segítségével egy ötnapos, kétszemélyes túrához is... A szélvédelmet egy gyári plexivel javítottam és egyedi fényezést kapott a vas. A fogyasztás 5,5 l-től (150 km/h-ig) 11 l-ig (200 km/h fölött) terjed.
Bocs az elfogultságért, de 18 éves motoros múltam legmeghatározóbb és legkedveltebb darabja lett az MT-01. Csak azt tudom javasolni: próbáld ki és rájössz, hogy miért.
Hibalista
- TPS szenzor - garanciában cserélték
Ide hordtam szervizbe
Yamaha World/ Kozma Tomi&Lakatos Gyula
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 16900 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |