Türelmes tanító, hűséges barát, jó szerető egyben
Szöveges ítélet
Némi elfogultságot bevállalok, annak ellenére, hogy igyekszem tárgyilagos maradni. A nagy kategóriában első gép. Egy Honda CBF 500-on töltöttem a tanulóidőm, és állítom, hogy ehhez képest fapados. A Honda irányíthatósága talán picivel jobb volt egészen lassú menetben, de az elenyésző előny a Fazer pozitívumai mellett. Türelmes, jó tanító, rengeteg hülyeséget, mellényúlást megbocsájt a darabos, bizonytalan kanyarvételtől kezdve a hirtelen gázadásig/fékezésig. Gyakorlatilag azt leszámítva, hogy néhány apróbb jelzéssel (finom szitálás a rossz kanyarodási ív/sebesség alkalmazásakor, vagy a nagyon erős gázadásnál a hanyattdobás helyett szolíd első kerék-emelgetés) tudatja a vezetővel az elkövetett hibát. Emellett viszont dinamikus, rendkívül jól gyorsul, nagyon jól manőverezhető, és mindezen felül a fékje is kifejezetten erős, amellett, hogy egészen finoman adagolható. Mind hosszú távokon, országúton, mind városi forgalomban, vagy de a dugókban is élvezetes közlekedni vele. Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy mindehhez kényelmes, hosszú távon is jól elviselhető üléspozíciót ad a vas, és 150-160-ig a szélvédelme is jó, a plexi mögé bújni csak ez felett érzem szükségét.
Vásárlásnál a kiválasztáskor nem ő volt az első elképzelés, egy 125-ös enduro után a 78 lovas verzióban meg akartam húzni a határt, mert tartottam a nagyobb géptől. Igazából a 600 ccm-re is azért vetettem szemet, mert egybehangzóan lebeszéltek az 500-as gépekről, mondván két szezonon belül meg fogom unni. Az értékesítő javaslatára döntöttem végül a 78 lovas FZ6 helyett a 98 lovas FZ6S mellett. Az elhanyagolható árkülönbséggel és a közel 100 pacival szembeni tiszteletteljes tartózkodással szemben végül győzött a hosszabb távú kihasználhatóság és nem bántam meg. Végül is nem muszály mindig a végsőket is kihúzni a motorból. Azóta már összebarátkoztunk és kicsit bátrabban próbálgatom az erejét. A többlet főleg olyan helyzetekben jön jól, amikor például merciberci meg akarja mutatni, hogy ő a király és akár még leszorítani is megpróbál csak ő menjen elöl. A mérkőzés egyébként ebben a konkrét esetben (is) az S600 csúfos kudarcát hozta, visszaváltás és határozott gázadás után szépen zsugorodott a tükörben.
A gép számomra munkaeszköz (sokat utazom és főleg egyedül) és hobbi is egyben. Mindkét területen jó partnernek bizonyult. A pakolhatósága alaphelyzetben átlagos, de a gyári dobozokkal kifejezetten jó - lenne, ha megvettem volna:) A fogyasztásával kapcsolatban annyit, hogy erősen függ a csuklótól. Ha nem zavarom sűrűn, csak a forgalom tempójában, vagy picit gyorsabban közlekedek, kerülve a gyakori erőteljes kigyorsításokat, fogyasztása 4,5l, dinamikusabb motorozásnál sem igazán több 5-5,2l-nél. A legtöbbet, 5,5l-t a bejáratás első 300 km-ében mértem, azóta sosem volt annyi az étvágya. Mindent összevetve jó választásnak bizonyult, kezdő nagy köbcentisnek számomra és szerintem az ideális gép.
A szervízből eddig csak az 1000 km-es volt, az átlagosnak tekinthető, vagy olcsóbb kb 20k-ért, VISZONT a japánok de talán az összes piacon levő gyártó közül a Yamaha az egyetlen, amelyiknek 10 000 km-enkénti kötelező szervízt ír elő a gépkönyve. Ezt a szalonban úgy fordították le magyarra, hogy a garanciához a 10 000-t be kell tartani, viszont erőteljesebb igénybevételnél ajánlják a 6 000 km-t tartani a 10 helyett. Én annyira nem nyüstölöm a gépet, a mostani 8000 km-nél még mindig tiszta az olaj és nincs megégve, a sebességeket is szépen, simán lehet kapcsolni. Ezért, ha nem jön elő semmi az olaj fáradására utaló jel, megpróbáljuk a 10 000-t. Az említett kereskedést egyébként nyugodt szívvel merem ajánlani mind a vásárlás, mind a szervíz kapcsán. Erről többet nem is írnék, mert még rám fogják, hogy reklámozom őket, egyszerűen kifogástalanok.
Még egy apróság. A Fazerben az R6 szelidített blokkja dolgozik. Valószínűleg ennek köszönhető dinaminkus, határozott "fellépése", viszont a nagytesóval ellentétben nem égeti az olajat. Ezt csak azért emeltem ki, mert ha pontosak az infoim, az R6 hajlamos rá. A jószágot idén júniusban vettem, és a 8000 km sem túlzottan sok, így ezek csak az első benyomásaim. Később még folytatom.
Hibalista
- Ezen?! Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Yamaha Zakar Cegléd, 4. főút 69. km
Szuperek, bármit megoldanak.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |