A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » Fz6 Fazer 2006 (600)

Fz6 Fazer 2006 (600) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Türelmes tanító, hűséges barát, jó szerető egyben

Szöveges ítélet

Némi elfogultságot bevállalok, annak ellenére, hogy igyekszem tárgyilagos maradni. A nagy kategóriában első gép. Egy Honda CBF 500-on töltöttem a tanulóidőm, és állítom, hogy ehhez képest fapados. A Honda irányíthatósága talán picivel jobb volt egészen lassú menetben, de az elenyésző előny a Fazer pozitívumai mellett. Türelmes, jó tanító, rengeteg hülyeséget, mellényúlást megbocsájt a darabos, bizonytalan kanyarvételtől kezdve a hirtelen gázadásig/fékezésig. Gyakorlatilag azt leszámítva, hogy néhány apróbb jelzéssel (finom szitálás a rossz kanyarodási ív/sebesség alkalmazásakor, vagy a nagyon erős gázadásnál a hanyattdobás helyett szolíd első kerék-emelgetés) tudatja a vezetővel az elkövetett hibát. Emellett viszont dinamikus, rendkívül jól gyorsul, nagyon jól manőverezhető, és mindezen felül a fékje is kifejezetten erős, amellett, hogy egészen finoman adagolható. Mind hosszú távokon, országúton, mind városi forgalomban, vagy de a dugókban is élvezetes közlekedni vele. Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy mindehhez kényelmes, hosszú távon is jól elviselhető üléspozíciót ad a vas, és 150-160-ig a szélvédelme is jó, a plexi mögé bújni csak ez felett érzem szükségét.

Vásárlásnál a kiválasztáskor nem ő volt az első elképzelés, egy 125-ös enduro után a 78 lovas verzióban meg akartam húzni a határt, mert tartottam a nagyobb géptől. Igazából a 600 ccm-re is azért vetettem szemet, mert egybehangzóan lebeszéltek az 500-as gépekről, mondván két szezonon belül meg fogom unni. Az értékesítő javaslatára döntöttem végül a 78 lovas FZ6 helyett a 98 lovas FZ6S mellett. Az elhanyagolható árkülönbséggel és a közel 100 pacival szembeni tiszteletteljes tartózkodással szemben végül győzött a hosszabb távú kihasználhatóság és nem bántam meg. Végül is nem muszály mindig a végsőket is kihúzni a motorból. Azóta már összebarátkoztunk és kicsit bátrabban próbálgatom az erejét. A többlet főleg olyan helyzetekben jön jól, amikor például merciberci meg akarja mutatni, hogy ő a király és akár még leszorítani is megpróbál csak ő menjen elöl. A mérkőzés egyébként ebben a konkrét esetben (is) az S600 csúfos kudarcát hozta, visszaváltás és határozott gázadás után szépen zsugorodott a tükörben.

A gép számomra munkaeszköz (sokat utazom és főleg egyedül) és hobbi is egyben. Mindkét területen jó partnernek bizonyult. A pakolhatósága alaphelyzetben átlagos, de a gyári dobozokkal kifejezetten jó - lenne, ha megvettem volna:) A fogyasztásával kapcsolatban annyit, hogy erősen függ a csuklótól. Ha nem zavarom sűrűn, csak a forgalom tempójában, vagy picit gyorsabban közlekedek, kerülve a gyakori erőteljes kigyorsításokat, fogyasztása 4,5l, dinamikusabb motorozásnál sem igazán több 5-5,2l-nél. A legtöbbet, 5,5l-t a bejáratás első 300 km-ében mértem, azóta sosem volt annyi az étvágya. Mindent összevetve jó választásnak bizonyult, kezdő nagy köbcentisnek számomra és szerintem az ideális gép.

A szervízből eddig csak az 1000 km-es volt, az átlagosnak tekinthető, vagy olcsóbb kb 20k-ért, VISZONT a japánok de talán az összes piacon levő gyártó közül a Yamaha az egyetlen, amelyiknek 10 000 km-enkénti kötelező szervízt ír elő a gépkönyve. Ezt a szalonban úgy fordították le magyarra, hogy a garanciához a 10 000-t be kell tartani, viszont erőteljesebb igénybevételnél ajánlják a 6 000 km-t tartani a 10 helyett. Én annyira nem nyüstölöm a gépet, a mostani 8000 km-nél még mindig tiszta az olaj és nincs megégve, a sebességeket is szépen, simán lehet kapcsolni. Ezért, ha nem jön elő semmi az olaj fáradására utaló jel, megpróbáljuk a 10 000-t. Az említett kereskedést egyébként nyugodt szívvel merem ajánlani mind a vásárlás, mind a szervíz kapcsán. Erről többet nem is írnék, mert még rám fogják, hogy reklámozom őket, egyszerűen kifogástalanok.

Még egy apróság. A Fazerben az R6 szelidített blokkja dolgozik. Valószínűleg ennek köszönhető dinaminkus, határozott "fellépése", viszont a nagytesóval ellentétben nem égeti az olajat. Ezt csak azért emeltem ki, mert ha pontosak az infoim, az R6 hajlamos rá. A jószágot idén júniusban vettem, és a 8000 km sem túlzottan sok, így ezek csak az első benyomásaim. Később még folytatom.

Hibalista

- Ezen?! Semmi.

Ide hordtam szervizbe

Yamaha Zakar Cegléd, 4. főút 69. km
Szuperek, bármit megoldanak.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.