Turbós Nitrós MTZ traktor
Szöveges ítélet
Több darabot is sikerült birtokolnom.Lássuk először a külsőt.Szerintem 10pont,talált,süllyedt.Térhálós csőváz,kettő a kettőbe cső,gyönyörű.Bár találkozókon rendszeresen megkérdezték,hogy a merevítéseket én csavaroztam rá?Mit??Ja,a vázat?Vagy a másik kedvenc:te építetted át a tdmet?Hehe,igen.Bár az első idom egy kicsit csúnyácska,a fazer fejidoma és lámpája olyan rajta,mintha gyári lenne.(a redbaromba jártunk régen röhögni,amikoris az egyik haverom megkérdezte,hogy van-e trx?az eladó kinézett az enyémre,majd közölte,hogy ilyen újfajta nincs,csak a régivel foglalkoznak.:)
Ha beindítjuk,gyönyörű v2es hang.Pedig ez sor kettes,270fokban elékelt főtengellyel,hengerenként 5 szeleppel.Akármilyen gyorsan adunk gázt,azonnal reagál csuklás nélkül.Ugyanis a 2 hatalmas karburátoron még gyorsító is van.(100Ftos gázfröccsök).Ha a két gyári dobból kivágjuk a furulyát,nagyon kellemes "kis" hangot lehet előcsalogatni belőle.Olyan igazi parkolóház kedvence,összes riasztó beindul tőle.Ráülve tapasztalható némi meglepetés.Ha alacsony vagy,azért,mert nem ér le a lábad.Ha magas,akkor meg azért,mert pont jó.A kormányt szokni kell,egy kicsit keskeny és mélyen van.Lábtartó jó helyen van.Legalábbis elöl,mert hátul a gyereknél nagyobb méretű utas kénytelen béka pózt fölvenni,persze vigyázva,hogy a talpa alatt lévő két sütővasra ne égjen rá se a cipője orra,se a sarka.Persze utasülés sincs,csak egy kakasüllő,2tenyérnyi műanyag lap műbőr borítással.Sebaj,két személytől már úgyis ingatag lesz és szitálni kezd.Az első fékezésnél kiderül,hogy hiába a teljes csillapítás és rugó előfeszítés,bekoppan az eleje.Még egy személlyel is.A rugók cseréjével könnyen orvosolható a hiba.A fék két 4dugattyús brembo,nem rossz.Persze csak a gyári betétekkel.A goldfren "márkájú" betétnek sikerült 5ezer alatt megenni a tárcsát.Hát nem olcsó a csere.A ducatinál töredékéből meg lehet úszni,a yamaha 60E Ftot mondott darabjára.Hátsó fék alig használódott,bőven elég a motorfék.A gázt nagyon finoman lehet kontrollálni,a szezon végén már úgy fordultam ki vele 1es 2esben,mint egy supermotoval.Jobb kanyarba balra a kormányt,lábak a tartón..Ebből kifolyólag 8ezrenként elfogyott egy hátsó gumi.A hegyekben nagyon jó vele döntögetni,úgy 8ezerig kb úgy húz,mint egy vtr1000f,utána vége van.(a honda ott még rátesz egy lapáttal)
Túrázásra is használtuk.Nem kelett volna.A vezetőnek is kényelmetlen hosszabb távon a rezgés,ráadásul az utas súlya is elöl koncentrálódik a csuklókon.Városban légkalapács,autópályán vibrátor.Ennek köszönhetően mindegyiknek körperepedtek,majd leszakadtak a kipufogótartóik,amelyek egyben a hátsó lábtartók is.Ehhez a súlyhoz alul van méretezve eléggé.Megoldás:kazánlemez erősítés,utána zsír.Pakolni a motorra nem nagyon lehet,max tanktáska.Bár a hátsó ülés alatt egy egész nagy kesztyűtartó van.Befér a lakt,lánc,stb..A fogyasztás túratempóban 8,városban 10-11 liter.Lámpánál a gsxrcbrzxr stb.ik csak nézegették(2 nagy dob,hangja is van,mi a fene lehet?),de nem mert egyik sem gyorsulni.Mindent összevetve jó kis motor.Mazochistáknak.Olyanoknak,mint én. :-)
Megemlíteném a regenerálódását,öngyógyulását is.Én úgy 8 éve adtam el az elsőt 50000km-rel.Tavaly láttam a motorradban 24000km-rel.Esküdtek rá,hogy annyi van benne. :-)
Ezek szerint a tartós teszt is jól sikerült...
Hibalista
- Kipufogó tartó fülek
- Sok-sok hátsó gumi
- Sok-sok ánc
Ide hordtam szervizbe
Magamnak
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |