A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha

FJR 1300A 

Az ítélet értékelése
3,0(4 db)

Túrabajnok, de vásárolj óvatosan

Szöveges ítélet

A motorkerékpár fél év került a tulajdonomba (2014. őszén), vagyis mindössze néhány kört sikerült megtennem még vele, viszont olyan tapasztalatok birtokába jutottam a vásárlás során és utána, amit mégis érdemesnek látok már most megosztani.

A motorkerékpárt a Dabason található márkakereskedés kínálta eladásra: az 1999-es FZS 600-as Yamahám után valami hasonló motorra vágytam: 2004-es, napi munkába járásra használt 400-as Yamaha Majestym mellé olyan nagyvasra, amin évi 2-3, főként osztrák túra ill. rövidebb 1 napos hétvégi kirándulások során folyamatos boldogság tölt el.

A motor 2004-es évjáratú volt, magyarországi 2005-ös üzembe helyezéssel, 2007-ig vezetett szervizkönyvvel (Kalmár Motor, Szeged), 62.000 km-rel. Utánanézve hazai és nemzetközi fórumokon, ez a futás lényegében nem jelent komoly amortizációt, 180-200.000 km-es futású motorok is megbízhatóan szolgálják a (gondosabb) gazdákat. A motor esztétikai állapota 1-2 karcoláson kívül kifogástalan volt, abroncsok megfelelő állapotban (Michelin Pilot Road 3 GT). A márkaképviselet megnyugatott: ugyan a motor nem általuk szerizelt, de idősebb tulajdonosát ismerik, alkatrészeket tőlük vásárolt, láthatóan karbantartott: tökéletes állapotban van (a kesztűtartó javítása már folyamatban volt, elromlott a zárja - említették). Mivel az őszi vételár igen kedvező volt (1,5 mio Ft) egy ABS-es, 3 gyári kofferrel felszerelt óriástúrázóért, egymás tenyerébe csaptunk: egy új akkumulátort, ill. az állás miatt szivárgó szimmeringet még a vételárban cseréltek.

Gondos tulajdonosként egy alap szervizt, átvizsgálást kértem:
- olaj, olajszűrő,
- légszűrő,
- kardánolaj,
- 4 gyertya.

Utóbbiakat vélhetőleg megkaptam, az átvizsgálást már nem:

Korán sötétedett, mikor ősszel a motorkerékpárért mentem, igen izgalmas 40 km-es hazaútban volt részem: mint kiderült a lámpa a fák lomkoronáját világítja meg, és a hátsó féknél a nyomás nem épült fel, ezért a viszonylag harmatos első fékkel tettem meg. A hab a tortán az volt, hogy a kesztyűtartó hazaérve már nem működött.

Rövid levélben megemlékeztem erről a kereskedésnek: korrekt módon azonnal felajánlották, hogy saját költségükre elszállítják a motort, és megvizsgálják, lehetőség szerint javítják a hibákat:
- a világítás természetesen sikerrel járt,
- a fékrendszer kapcsán már érdekes telefonra került sor: rákérdeztek, hogy ABS nélkül is jó lesz-e, mert lehet, hogy nem javítható, csak 1 mio Ft körüli összegből cserélhető: itt már azért finoman jeleztem, hogy emlékeim szerint azt mondták, hogy a motor tökéletes állapotban van, ráadásul átvizsgálták...?? Szerencsésen megoldódott a dolog, egy mágneses szelep tisztítását követően kifogástalanul működik (a cserélt fékolajat én fizettem, a szerviz a munkadíjat állta).
- kesztyűtartó: töredelmesen bevallották, hogy hát sajnos, a ragasztás ilyen, ezek szerint nem volt tartós: 60.000,-ért van új, vagy valami sufnituning jöhet szóba: pl. mágneses bútorzár applikálása a dobozfedélre... Utóbbitól eltekintettem, és a 60.000,- Ft sem tűnt túl kedvező opciónak.

Mint a típus utáni alaposabb utánanézéskor felmerült, egyetlen érzékeny probléma a hátsó lengővilla, amit 50.000 km-enként karban tartani érdemes (ellenkező esetben akár törik is, kenés hiányában), ezért ezt is elvégeztettem a garanciális problémák részleges orvoslása során. Ez egy több órás művelet (ezért is sokan nem végzik el), néhány gyári apró alkatrész cseréjével: szerencsére a 8 óra munkaidő helyett valamivel kevesebb óra alatt sikerült abszolválni, itt a meglepetés talán csak annyi volt, hogy
a) az első megrendeléskor nem érkezett meg valamennyi szükséges alkatrész (2 hetes feladattá nyújtva a javítást, amit ősszel nem értékel az ember),
b) a vásárláskor megkérdeztem, hogy van-e valami, amit érdemes ennél a futásnál a szokásos dolgokon (olaj, szűrők) kívül elvégezni, nem volt, persze.. Utána 1 héttel már igen.

Beszélgetésünkkor érdekes átalakulásban vett részt a motor: míg vásárlás előtt a Yamaha elnyűhetetlen zászlóshajója volt, és a konkrét példányt is kiváló darabnak tekintettük, ami - használati szokásaimat figyelembe véve- évekig megbízhatóan fog szolgálni....Nos, ez a vásárlás után rögtön "idős, használt motor lett, amin bármi probléma előjöhet, sajnos ez ilyen" kategóriába került.

Ezt követően a téli időjárás miatt viszonylag keveset futott, mikor egyik beindítást követően
füstfelhő keletkezett a kipufogóra folyt hűtővíztől, és egy szép zöld tócsa jelent meg a burkolat alatt: alaposabb átnézést követően kiderült, hogy 2 helyen a bilincsnél szivárog, 1 helyen pedig folyik...

A Yamaha World szervizében landolt a motor (hála a www.motorangel.hu-nak, akiket ezúton is ajánlok), ahol diagnosztizálták a hűtési rendszer problémáit (túlhúzott bilincsek, szivárgási helyek), a telóolaj szivárgás miatt cserés fékbetétet, valamnt a telószáron lévő karcolásokat is orvosolták. A bűnös kesztyűtartónak találtam új funkciót: ebbe fúrattam bele a szivargyújtó aljzatot, így nem az egyéb idomokba küldtem bele, ha ez egyébként sem sokmindenre használható mérete miatt, ill. a zár könnyen beletörik.

Itt tartok most: minden nehézség ellenére boldogan várom a szezont, és összességében 1,7 mio Ft-ért is jó vételnek tartom.

Tanulság: mindig független szervizben, vagy szerelővel nézesd át a motort, mert az értékesítés során nem minden jön elő...

Hibalista

- Lényegében kizárólag az előző tulaj és karbantartásai(nak hiánya):
- Hűtési rendszer: vízkövesedett + szivárgott, ezért termosztát ház, ill. O-gyűrű, valamint a túlhúzott bilincsek miatti csövek cseréje volt szükséges (valószínűleg sosem cserélték + teljesen szakszerűtlenül..)
- Első villa csúszószár polírozás, szimmering és telóolaj csere: vélhetőleg korábbi szakszerűtlen szimmering csere során karcolták össze...
- Bal oldali fékbetét: a szivárgó szimmeringek miatt olajos lett.
-
- 1 konstrukciós hiba:
- Fejidomban található kesztyűtartó: 2 kinyitást bírt a szerviz szerinti "javítás" után: mint kiderült, javítással (ragasztás) eleve kár próbálkozni, és mivel gyújtáskulcs nélkül lenyomással már szinte azonnal eltörik (elég a parkolóban 1 gyermek, vagy jószándékú, érdeklődő felnőtt), kár is cserélni (~60.000,- Ft)

Ide hordtam szervizbe

Yamha Surman -az ítéletben röviden összefoglaltam a tapasztalatokat: kisebb karbantartáson, vagy új motorkerékpár vásárláson kívül - az összességében korrekt hozzáállás ellenére - jó szívvel nem tudom ajánlani

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Yamaha World - Budapest
Mind a munkafelvevő (Czikkely Zoltán), mind a szerelők (Kozma Tamás) olyan kivételesen rendes, szimpatikus hozzáállással dolgoznak, ami ritka: pénztárcára is odafigyelve alapos, gondos munkát végeznek, és ha az ember 10 perccel a zárás után érne oda a motorért, készek akár megvárni.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 62000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 1500
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Yamaha FZS600 Következő motorja? -
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.