Tráá, trááá, trrrrrrrrrááááááááá
Szöveges ítélet
Aluvázas 2001 -es honda cr 250 -et cserétem a kék traktorra. Igazából nincs semmi baja a cr -nek sem, de mindig irigykedve halgattam a négyüteműek oroszlán bőgését, nomeg az állóhelyből falmászást a rettentő nyomaték miatt. A Györ-Likócsi enduró központban lehetőségem volt mindenféle cross paripát kipróbálni de valahogy ez tetszett a legjobban. A korábbi típusok 400 - 426 nem jöttek be a dekompresszoros matatás miatt, de ezeket a 450 -eseket könnyebb beinditani mint egy kétüteműt. A gyári leirásban - ami cca 600 oldalas és minden szervizelési témát gazdagon ilusztrál - annyi áll hogy hidegen szivató, melegen a kormányon lévő melegindító kar. Ja.... persze. Az első beinditásnál, - mivel tök újonnann vettem - szenvedtem 1 órát , de ha a kezdő túlszivatja akkor hidegen is rá kell húzni a meleginditót és akkor pöccre indul. A váza normál utolsó szériás molibdén acél váz semmi extra, hacsak annyi hogy a gyári fényezés igen hamar lekopik. Nem árt rá egy műanyag vázvédő. A két oldali dekni szintén negyon hamar kopik, érdemes carbonmatricával védeni. A futóműve - amiről a tesztek annyit zengtek - valóban a legjobb amivel valaha is mentem. Sokaknak nem tetszik mivel kiscsit lágy , de mindenen kerestülmegy csapkodás vagy felütés veszélye nélkül. Nem tudom hogy mi a fene a teleszkópokban a TIC szelepelés, de kurva jó. Akár kezdőknek is nagy biztonságot nyújt terepen. A blokkjáról sokat nem tudok szólni, mivel még alig mentem vele. A leirás szerint az első pöfögős üzemóra után kell olajat cserélni. Nem térnek ki rá hogy mit ajánlanak hozzá, úgyhogy Castrol R4 ment bele, pont 1 lityi. Még a járatgatás miatt alig húztam 3/4 nél nagyobb gázokat, de brutál erős. Kicsit nyákos , hosszú ivű kanyarokban még 4. ben is életveszélyes odarántani. Amúgy nagyon jól kontrollálható az egyenletesen leadott teljesitmány miatt. Nem úgy működik mint a 2T ahol nyit a power asztán győzz kapaszkodni. Sokan ezért is nem szeretik a 4 T -t - állitólag unalmas. Hidegen - melegen könynen indul, még esés után sem kell bűvészkedni. A kormányt érdemes magasitóval ellátni, mivel a gyári alu renthal túl alacsony. Én egyből 28-as átalakitót tettem rá, ez meg is emeli, és a 28 as kormányok sokkal strapabíróbbak, meg zsíír ahogy kinéz. Az első fék rezgőtárcsás, ennek a menet közbeni zörgését meg kell szokni. Nem találom jobbnak mint a cr fix hullámos tárcsáját. A hátsó hibátlan, itt segit a bődületes motorfék is. Az egyetlen dolog amitől kiráz hideg az a kipufogó. Rémes hogy néz ki. Ilyen igénytelen döglött hal formát hányni sem lehet. Túl hosszú, és a vége is trréé. A hangja szép de muszály lessz lecserélni. Nem értem a gyártókat, hogy mi a fasznak ölnek vagyonokat egy titán dobba amit a vevők 90 %-a egyből lecserél. Miért nem egyeznek meg egy sportdob gyártóval aki fillérekért rakna rá gyárilag-sport dobot. ( ez igaz a sportmotorokra is !!! ) Egyébb rossz dolgot nem tudok elmondani. Kidolgozottsága nem ér el egy KTM-et, de sokkal megbizhatóbb és főleg olcsóbb. A legjobban azt szeretem amikor a homokbányában keres az ember egy lankásabb hosszú dűnét, előredől mit Coma a KTM-en , dübörög a gép..... tiszta Dakar feeling.
A fent emlitett 28 as kormányról annyit hogy pazazz-t vettem, de az első esésnél elgörbült. Visszavittem a boltosnak, de kiröhögtek. Senkinek sem ajánlom, hiába jó az ára. Rendeltem végül használt de hibátlan Magurát ausztriából, 40 Eur,- de kitart egy életre.
Az E-bay en találatam hozzá zsir új FMF Power Core4 dobot. Mx cuccokat forgalmazó boltos hirdette , e-mailen kiegyeztem vele direktben 160 EUR -ba , beleértve a postaköltséget is. Ez kevesebb mint 40 000 Ft . Ennyit a magyar kereskedőkről. Le a kalappal, elutaltam a pénzt és rá a 3. napon megjött a dob. 10 perc a felszerelés, hang: vadállat, design: pazar.
Hibalista
- még semmi. remélem nem is fog.
Ide hordtam szervizbe
saját garázs, az a biztos
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |