Tömör izomgolyó
Szöveges ítélet
Igazából nem akartam motort venni és amúgy is a 90 előtti SRX a kedvencem, de amikor meghirdette a tulaj ezt a motort, azonnal ráugrottam. Kis bibi volt hogy már előttem bejelentkezett érte valaki de végül nem vitte el, pedig ennyiért még a hülyének is megérte volna! Oké, van benne 100ezer futott kilométer, meg gyárilag 400-as de AF motorszámos 600-as blokk van benne (XT600E), az eredeti tartalékként jár mellé. A 400-as és 600-as egymástól csak a blokkban tér el, illetve a szekunder áttételben is (400: 428-as lánc, 600: 520-as). Én se vagyok kicsi a 181 centimmel, de egy nálam magasabb srác árulta, úgyhogy az ülésből még ki is volt szedve vagy 5 centi. Állítása szerint ő a 2. hazai tulaj, az elsőtől vette valahonnan Szegedről (ha jól emlékszem). Sok apróságot megjavíttatott rajta, kipakolt elég egy rakat számlát és alkatrészt, legalább 200ezer lett ráköltve gyári cuccal. Szivócsonkok, gyári új üzemanyagcsap, gumik (szőrösek voltak a vételkor!) meg sok aprólék. A féktárcsák elöl és hátul is kopásmentesek!!!! Nagy érték ez a mai világban ahol a derék motorosok bőven alsó méret alá koptatott tárcsákkal fékezgetnek, mert drága az új. Maga a motor jó állapotú, a faridom javításra szorul de ez tipushiba. Ja, és csattog a blokkban a vezérműlánc, ez is tipushiba mivel XT szereti megnyújtani a láncot akár 10-15ezer kili után. Akku cserés, ezt a vétel előtt tudomásul is vettem. Pár nap még kellett az eladónak de korrekt és becsületes partner volt, lábon hoztam el tőle a motort, az alkatrészeket meg kocsival. Azonnal olajcsere 20W50 Castrolra majd gyertya és légszűrő...nos utóbbi a szokásos kiherélt beszivacsozott darab. Fojtotta is rendesen, mert a tahó szerelőnek annyi esze nem volt hogy légszűrőbe való szivacsot rakjon bele, sima bútorszivacs ment rá. Addig tútram a netet, míg nem sikeresen vettem olcsóért gyári szűrőt, ami 12ezer után cserélendő, azaz minden 2. olajcserénél. A fogyasztás 6,5 literről leesett 5-re, hidegen is reagál a gázra és szivatóra, magas fordulaton se fulladozik ám sajnos motorféknél kevésbé durrog :-). Az ülést pár hónappal később szentendrén javíttattam meg, kalákában az ülésessel találtuk ki hogy milyen legyen, így kapott café raceres formát. A szokásos dolgokat még megejtettem, azaz az összes bowdent és forgó-mozgó alkatrészt (pedáltengelyek, gázmarkolat) átkentem, első teleszkóban helyére ütöttem a félig kilógó szimeringeklet (szerelő cserélte!) és új provédőket illetve Aliról rendelt Harley Sportster gumiharmonikákat kapott. Még irányjelző csere szükséges illetve egy magas kormányt is fel fogok rá rakni. A motor vételekor öröm volt hogy ezen is extrém hosszú a végttétel, óra szerint ha 5-ben kiforogná a 7000-et akkor 210-et menne, de persze a gyakorlatban tankra hajolva valahol 190 felett ér véget a móka. Cserébe lazán bírja a 140-160 utazót is, márha a motoros is így van vele. Kapott előre még 2 Wilbers progresszív rugót, azóta lehet vele fékezni, kanyarodni és az úttartás révén az iránytartás is javult. Most az alacsony kormányt leszámítva kényelmes, dinamikus, az extra hosszú áttétel miatt a 2 és 3 soha nem akar elfogyni. Nagyon tetszik benne hogy a motor közepe oldalról nézve egy masszív tömbnek látszik, kb úgy is megy az úton. Nagyon keskeny, de ugyanakkor kényelmes is, főleg a mostani nyereggel. Utas ügyben nyilatkozni nem tudok, nem ültem még hátul és nem is szeretek cuccolni senkit magammal (ezért is lett a csajomnak motorja és A2 jogsija). Eredendően is XT blokk az alapja az SRX-nek (primer és váltóáttételek azért nem egyeznek), de ebben XT600E motorja van ráragasztott AF motortáblával. Így vettem, fene se tudja mióta szolgál az utakon ebben a felállásban. Maga a motor 1 henger, majd 10 centis dugattyú van benne, tekintélyes tömegű főtengellyel és balansztengellyel együtt. Mindenki parázik hogy a nagy egyhengeres négyütemű ráz...ja, de nem fárasztó módon, csak jelzi hogy van. A 400-as tényleg éppen csak finoman vibrál, de abban erő és nyomaték nincs túl sok. Nekem a 600 a kedvencem, a mai kihipózott, ízetlen, ufóra hajazó küllemű kétkerekűekkel szemben kulturáltan de meg van benne a nyersesség, az őserő amit hiányolok a mai új gépekből. Persze hozzájuk képest kissé darabos, de ettől lesz MOTOR! És nagyon jó az egyenesfutása, jó vele kanyarodni is, bátran dönthető. Kapott később az imolai börzéről egy E jelű Marving dobot, a gyárit 30-nál már hallani se lehetett, ezt meg 120-nál is simán, pedig benne van a dB killer (anélkül 150dB feletti a zajszintje!). Igazából örömmotorozásra való, ezzel senki nem megy az Adriára innen vagy Nordkapp túrára.
Hibalista
- Akkumulátor
Ide hordtam szervizbe
Saját magam. Megbízható vagyok, önmagamnak elfogadható időn belül megoldom és nem kell várni szakira hónapokat hogy utána gariba vigyem vissza mert a fene nagy rutinjában valamit elnézett (volt hogy a hengerfej csavarjai le se voltak húzva vagy a dugattyúból hiányzott a csapszegbiztosító az egyik oldalon)
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | SRX400/600 | Következő motorja? | enduro |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |