Tirexuál
Szöveges ítélet
Amikor végre megint szabad ember lettem, igencsak bizsegett a valagam egy rendes moci után. Nincs asszony, nincs sírás, a Wagina R pozitív se akkora muszáj már, és a barátaim is bemutattak az akkor még Trx uraságnak; életem leggyorsabb döntését életem leggyorsabb és legszerencsésebb lépése követte, elvittem a dzsuzukit az Ecserire, átvertem a dílert!, elvitte a büszkét kápéért, buszrafel, buszrólle, még egy adásvételi és idióta vigyorral bömböltettem bele a falu március végi rohadt hideg utcáiba, hogy új vas érkezett.
Oda is vertem magam gyönyörűen, haddlássák a szomszédok(nem mintha a hatvan plusszos bácsinéni különítményt annyira érdekelte volna) garázsnál leszáll, nemállítjale, ajtókinyit, előzőleg anyatrabantja kipenderít, nagysvungegyes, elsőfékpadló, sarokbacsúszik, sírvaröhög mekkora egy farok, majd háromnegyedóra talajgyakorlat, míg kimászik a gép alól, de szerencsére senkinemlátottmeg, mekkora gyík vagyok...
Technikai adatok no.1: a kétszáz kiló menet közben nagyon tuti, de kimászni alóla a garázs sarkába csúszva soknak tűnhet. Szerencsére semmi baja nem lett, mert puhára esett, ott voltam alatta, a tükröt visszatekertem rendes állásba.
No.2: a fék brutál, a két malomkőnyi brembó az előző gazda által ráépített fém fékcsövekkel állatit harap, főleg a poros garázsban, ezzel innentől ésszel...
Ezután szépen lassan összemelegedtünk, bár nem ment könnyen, ez egy japó belpiacos, redbaronos cucc volt, gyári 180 km/h-s tiltással, nagyobb első lánckerékkel, krosszmotort megszégyenítő gyorsulással, a gyári 100 km/h-ra megadott gyorsulási számnál ez már negyedik végénél dadogott, faluban, országúton játszani nagyon tuti, de hosszabb túrákhoz egyszerűen túl gyilkos. felkerült az orvosolandó dolgok közé, ha elfogy a lánc. A szintén az előző gazdi ízlésvilágát (szintén balfasz stílusát: összetörte az idomot) tükröző streetfighter kormány és endurolámpa egy idő után elgondolkodtatott, azt hittem, hogy én nem tudok megbarátkozni a motor elejével, nem bíztam benne, nem úgy kanyarodott, ahogy én akartam csapatni, majd egy kör a haver zéezresével meggyőzött, hogy bizony, nem (csak) én vagyok a ludas, visszarakhatnám a gyári csutkákat. A fényről többen mondták, hogy az eredeti fejidom lámpája se lesz kojak fénylő feje az éjszakában, így azzal inkább nem szopattam meg magam, hogy azt is visszategyem.
No.3: az imígyen visszanyert gyári ergonómiával aztán tényleg élmény lett a T-Rex, keskeny, könnyű, bár túrára elmenni tényleg fakírság, három gumiháló, tizenkét gumipók minimum kell, hogy hátul valamit rendesen lehessen utaztatni úgy, hogy nem fosik az emberfija, hogy odaérvén a bárhova először teccsót kell keresni, bepótlandó az elhagyott javakat. A hangja...a hangja az valami állatias, mittroménmilyen sufnyituning dobok, nem repedtfazék, még éppen a fájdalomküszöböm alatt, bár a szervnek már a fele is fájna, ezért mindig rántok is kettőt a fülin, mikor elgurulgatok a épület előtt...
Az élményfaktor hatalmas, több kisklambó, ha hallotta Sammyfox helyett ennek a hangjára "ringatja" magát álomba, bár ezt két gépész barátom is bevallota...
Olajcserék, szervizek jöttek, Tibi nem volt a helyzet magaslatán, nem mennék bele rágalmazásig az anyázásba, bár teljesen jogos lenne...Elvittem másik doktorúrhoz is, aki rögtön furcsállta a felemlegett hibalistát, de hosszas erőlködésemre csak nekiesett, leszedte a hengerfejet, aztán sírtunk. A Tibi által forszírozott fini fekete tömítőpaszta (hengerfejtömítés helyett), undorító, bunkóparaszt módon eltömítette a olajzójáratot és a szívooldali vezérlés, plusz a hengerfej kukáslett, bontott ilyesmi hatvanezer, ha egyáltalán passzol rá...
Nem passzolt. Hozzájutottam (vettem!) viszont egy teljes elejesérült Tdm-hez, alacsony futásteljesítménnyel, jó blokkal, Ez a mestergénijusz meg belepattintotta a vázba, mondjuk ez a pattintás több, mint fél évig tartott, mert nekem is kellett néha ennem valamit, de legfőképp innom...Mint utólag kiderült a szívócsonkokkal elég nagy szopás volt, de a motor brümmög, idiótainfantilgazdás vigyejó a jótubon, a végére belinkelem majd...
Az elveszett elékelt hamisvékettőhang azért rohadtul hiányzott, bár ez is gyönyörűen szól, viszont előnyből több lett, nincs tiltás, kettőharminc a vége, újra kellett tanulnom megint motorozni.
Összefoglalva, ez egy rohadt huncut, mocskosul eltalált randalírbájk(száraz karteres, höhö) a Yamahától, imádtam, imádom, az egyik legszebb szülinapi ajándékom is vele történt, mikor megajándékoztuk egymást egy kétszáz méteres gyorsulási nappal, de most megint a sírás van soron, meg kell válnunk egymástól, a következő valami eredeti, kisfutású rohadtulmegkímélt (visszatekert) német Tírex lesz.
https://www.youtube.com/watch?v=KB0RYoUYdD0
Hibalista
- A gányolt blokkon kívül semmi.
Ide hordtam szervizbe
Tibi.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Binga (többszörös Yamaha okleveles korrekt, patent, ért hozzá, szereti)
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 55000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | Srx 6 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |