thunderace racionális döntés
Szöveges ítélet
2011 januárjában vettük 37000 km-el.Azért választottuk ezt a típust mert nagy távokat megyünk ezért valami nagy testes motor kellett, és a lehetőségek közül erre bólintott a mama.Itt-ott repedt és karcos volt. Teljesen szét lett kapva és át lett fényezve.Minden olaj (fék,kuplung,teló, motor) lecserélve, az EXUP szelep hajlamos berohadni ez itt is így volt, egy kis járatás és csiszolás és tökéletes. Összeszerelés után elvittem egy szinkronra és szelephézag állításra.Azóta jól működik.
A váltója 5 sebességes határozottan és jól kapcsolható a 107Nm-nek köszönhetően nem kell gyakran használni.
A futómű stabil és állítható,de a legkeményebb állásban is gyenge a ringre.
Az ülések kényelmesek jól párnázottak, a szélvédelem a nagy idomoknak köszönhetően tökéletes.A csuklót edzeni kell mert azt azért megviseli a sok kilométer.
Nálam a 8000 km alatt egy bridgestone bt016 50% ra vitt le tehát nálam gumikímélő.
Arra kell figyelni, hogy hosszú túrák alatt az ülés alatt mindig legyen tartalék olaj mert típusbetegség az olajfogyás.Nálam is felvillant már párszor az olajnyomás jelző( utánanéztem és ez nem csak nyomásmérő hanem szintjelző is)én ezt el tudom fogadni, nem literekről beszélünk.
A motorja egy nagyon jó konstrukció a maga idejében többet tudott sok vetélytársnál. Sor 4 henger 20 szelep és 146 le.Hangosabb mint a mai gépek, kicsit zakatolós hangja van.
A fényszórók a nagy foncsornak köszönhetően jól világítanak.
A vízhőfok mérő csak 40 fokban és városban mutat üzemi hőfokot, gondolom nem a főutakra kalibrálták.
A súlya nem kevés 198 kiló szárazon és 20 literes tankja van.
Amit nehezen tudok megszokni az a nehezen hozzáférhető oldalsó kitámasztó, van rajta kisi fül de pont a lábtartónál így keresgélni kell.
Nagy az ülés alatti tároló belefér egy övtáska egy 0.5 üdítő eü csomag és a lakat.
Olcsó, jó kiállású, megbízható nagymotor a túrakedvelőknek.
Hibalista
- Az üzemanyag szintjelző rossz volt amikor megvettem kérdeztem a yamahát 22000-et mondtak. Bontóból vettem egy FZR1000-esét és átforrasztva olyan mint a gyári 3000-ért.
Ide hordtam szervizbe
yakomoto pécs
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 37000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző motorja? | SV650,tl1000, SRAD750, | Következő motorja? | vfr800 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |